Ha van csapat, ahol komolyabb anyagi károktól tarthatnak a Monacói Nagydíj előtt, akkor az a teljesen újonc pilótapárossal felálló Haas. Mick Schumacher és Nyikita Mazepin idén a mezőny leggyengébb autóját kapta, és bár a német pilóta alkalomszerűen megszorította már a williamses Nicholas Latifit, az amerikai istálló versenyzői eddig inkább a hibáikkal tűntek ki.
Kisebb-nagyobb bakik Schumachernél is előfordultak, Mazepin viszont rendszeresen elkövet vezetői hibákat, többször is alaposan összetörte már az autóját, pedig az első négy versenyhétvégét épített pályákon rendezték,
Monacóban még rutinos pilóták számára is hatványozottan megnő a balesetek fenyegetése. Günther Steiner csapatfőnök önmérsékletre inti majd a fiatalokat.
„Kerüljétek el a falakat és ne menjetek neki a korlátnak! Ezt el fogjuk magyarázni nekik. Ha Monacóban valaki nekimegy a korlátnak, akkor annyi az edzésének. Nem lehet visszavinni az autót [a bokszba] és egyébként is eléggé összetörik. Ez nagy kihívás, igen szűk a pálya és nyilvánvalóan utcai jellegű, sokan is figyelnek, úgyhogy van minden, amit az ember nem kíván egy ilyen versenyre.”
„A dolog másik oldala viszont az, hogy mégis kívánjuk, ezért is csináljuk. A teljesítményünket ismerve a versenyzőkön lesz egy kis nyomás, de tapasztalatszerzésként kell tekinteniük erre a versenyre, hogy amikor egy jobb autóval visszatérnek ide, akkor már tudják, hogyan kell bánni Monacóval, ami nyilvánvalóan nagyon különleges verseny a Forma-1-es naptárban.”
Steiner ettől függetlenül elmondta, egyelőre elégedettek a fiatal pilótapárossal,
a versenyzők szerinte jól együttműködnek az istálló többi tagjával és fejlődnek, ezt pozitívumként értékelte. Schumacher és Mazepin is kiemelte, hogy Monacóban megnő a versenyzők jelentősége, és azt is fontosnak tartották, hogy magabiztosak lehessenek az autóban ülve.
„Azt mondanám, Monacóban a hibákat inkább a versenyzők követik el, de az is fontos, hogy az autónak nagy legyen a leszorítóereje, ezért idén elég nagy kihívásra számítok” – nyilatkozta Mazepin, és ezzel Schumacher is egyetértett: „A pilóták jelenthetik itt a különbséget. Nyilvánvaló, hogy Monacóban segíthet az, ha az embernek olyan autója van, amiben megbízhat és kényelmesen érzi magát benne. Az első szabadedzésen meg kell tanulni a pályát is ki kell ismerni az autót is” – mondta.