Gyenge teljesítménnyel mutatkozott be a Forma-1-ben a Haas újonca, Nyikita Mazepin, aki az első két versenyhétvégén egyértelműen lassabbnak bizonyult szintén újonc csapattársánál, Mick Schumachernél, ráadásul többet is hibázott a német pilótánál. Mazepin szerint neki nehezebb dolga van, mert csak a Haas infrastruktúráját használhatja a felkészüléshez.
„Nem lesz könnyű felkészülni Portimaóra: a Haasnál nincs szimulátorunk, ezért olyat kell használnunk, ami a legtöbb profi pilótának otthon is a rendelkezésére áll. Ezzel szemben, Mick talán használhatja a Ferrari szimulátorát. Azáltal, hogy ő a tehetségkutató programjuk tagja, számomra elérhetetlen előnyökben részesül” – nyilatkozta az orosz Match TV-nek.
A fiatal pilóta arra nem tért ki, hogy ő sem mondható tapasztalatlannak,
az erős anyagi hátterének köszönhetően tavaly a Mercedesszel privát tesztprogramot bonyolított, ami a legtöbb újonc versenyzőnek szintén nem adatik meg. Nemrég megkérdeztük őt arról, hogy milyen tapasztalatokat szerzett a tesztelés során, de a szerződésére hivatkozva nem árult el részleteket.
Mazepin már az érkezése előtt felháborodást keltett a Forma-1-ben a viselkedésével, majd Bahreinben és Imolában is bírálták őt az ellenfelei, mert az időmérő Q1-es szakaszának végén az etikettet felrúgva nem várta ki a sorát, hogy megkezdje az utolsó körét. Mindkét esetben úgy tűnt, mérnöke utasítására cselekedett, ezért alapvetően nem ő volt a hibás. Ezt ő is így gondolja.
Mindannyiunknak van csapata, ami utasításokat ad. Mindkét esetben követtem az utasítást, de vannak íratlan szabályok is
– magyarázta. – Még valóban tanulok, de 2 másodperccel a leintés előtt haladtam át a vonalon. Ha a helyemen maradtam volna, nem maradt volna időm még egy körre. Kellemetlen, hogy ez történt, de itt mindenki magáért versenyez.”
Az orosz sportoló nem tagadta, hogy meglepte az időmérőn tapasztalható feszültség, még annál is „őrületesebbnek” érzi, mint amire számított, és azt is meg kell szoknia, hogy a Forma-1-ben mindenki figyeli a teljesítményét és a hibáinak következményei vannak. Ezzel viszont egyelőre nem törődik.
„Amikor lecsukom a sisakrostélyt, csak az előttem álló etapra gondolok. Nagyon fontos, hogy folytassam a fejlődést. Eléggé biztos vagyok abban, hogy még legalább néhány évig a paddockban leszek, úgyhogy nem esek kétségbe” – jelentette ki.