Ismét téma a Forma-1-ben, hogy egyes csapatok képesek megkerülni a vezetőszárnyak hajlására vonatkozó teszteket és olyan alkatrészeket készítenek, amelyek a próbákat ugyan kiállják, de a fedélzeti kamerák felvételei szerint használat közben már szabálytalanok lehetnek. A reflektorfénybe a Red Bull került, ők azzal vágtak vissza, hogy a Mercedes első szárnya is hajlik.
Az ügyben lépett az FIA is, technikai direktíva révén szigorítják az alkatrészek tesztelését a gépátvételek során, ezt azonban csak a Francia Nagydíjtól teszik meg, ami Toto Wolff értelmezése szerint joghézagot teremt, hiszen
lehetséges, hogy egyes csapatok szabálytalan autókkal indulnak, mert az FIA tesztjén nem buknak meg.
Wolff óvást is kilátásba helyezett, leginkább azért, mert a következő, Azeri Nagydíjon várhatóan előnyt jelent majd a hajlékony szárnyak használata. Az Aston Martin csapatfőnöke, Otmar Szafnauer hozzátette, a trükktől remélhető haszon mértéke pályáról pályára változik.
Wolffhoz hasonlóan a Mercedesszel szövetséges Aston Martin csapatfőnöke sem érti, hogy miért nem lehet rögtön bevezetni a szigorúbb teszteket. Korábban akkor született hasonló döntés, amikor a csapatoknak időre volt szükségük az új alkatrészek legyártásához, de az amerikai szakember szerint most nem ez a helyzet.
„Nagy erőfeszítések kellenek ahhoz, hogy az ember tervezzen valamit, ami pont annyira hajlékony, hogy átmenjen a teszten, de aztán hajlékony maradjon. Az viszont nem megerőltető, hogy egy merev alkatrész készüljön, és nagyon-nagyon gyorsan meg lehet csinálni.”
Wolff viszont rámutatott, megérti, hogy vita alakult ki az ügyben, mert elmondása szerint a hajlékony szárnyak kérdése már régóta napirenden van az F1-es munkacsoportokban.
„Tavaly nyáron felvetettük a hajlékony hátsó szárnyak témáját anélkül, hogy bármilyen visszajelzést is kaptunk volna. Megértem egyes csapatok frusztrációját, miután így alakították ki az idei autójuk koncepcióját, mert ezzel a dologgal sokkal korábban foglalkozni kellett volna.”