A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaBrazília-Magyarország
HUNPongrácz Bence
10:30CselgáncsIsmael Alhassane-Bence Pongracz
HUNPásztor Flóra
10:55VívásFlora Pasztor-Jacqueline Dubrovich
HUNKoch Máté
12:25VívásMate Tamas Koch-Grabiel Lugo
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNSiklósi Gergely
13:40VívásJakub Jurka-Gergely Siklosi
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
NyílNyíl
Vágólapra másolva!
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a Monacói Nagydíj után kijelentette, hogy a következő versenyen óvni fognak a hajlékony hátsó szárnyat használó csapatok ellen, ha továbbra is használni fogják a kérdéses elemet. A Red Bull visszatámadhat.

A Monacói Nagydíj hétvégjét javarészt a pályán kívüli események uralták és tették izgalmassá. Ezek közül némelyik – mint Charles Leclerc drámai búcsúja a futam előtt – látható volt, míg mások a színfalak mögött zajlottak.

Az egyik ilyen a hajlékony hátsó szárnyak körüli vita, amely a verseny után is folytatódott.

Több csapat, köztük a Mercedes is kifogásolta, hogy az FIA csak a Francia Nagydíjtól fogja bevezetni a szigorított ellenőrzéseket, így a Red Bull és más istállók még az Azerbajdzsáni Nagydíjon is előnyre tehetnek szert a bejelentett módosítás után sokak szerint szabálytalanná váló alkatrésszel.

Ám ha a Mercedesen múlik, akkor nem fognak.

A Red Bull hátsó szárnyára többen is szabálytalan elemként tekintenek Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Lars Baron

Toto Wolff Monacóban hangsúlyozta, mennyire nem ért egyet azzal, hogy az FIA négy hetet adott a hajlékony szárnyat használó csapatoknak az elem megerősítésére, és kiemelte, hogy az ultragyors bakui utcai pálya az a helyszín a versenynaptárban, ahol a legnagyobb előnyre lehet szert tenni a hajlékony hátsó szárnnyal. A Mercedes csapatfőnöke a versenyhétvége elején az óvás lehetőségét sem zárta ki arra az esetre, ha az FIA nem lép, a Monacói Nagydíj leintése után pedig kijelentette, hogy ha Bakuban is hajlékony szárnnyal versenyez a Red Bull és az ilyen elemet használó csapatok, akkor óvni fognak.

– nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Úgyhogy azt gondolom, az FIA tisztázni fogja a dolgot Baku előtt, mert ha nem, az nagy zűrzavart okozhat."

Zűrzavar úgy alakulhat ki, ha a hajlékony szárnyat használó csapatok nem változtatnak az azerbajdzsáni versenyre, a Mercedes pedig a verseny után óvást nyújt be, amitől akár hetekre kérdőjel kerül a bakui futam végeredménye mellé. Ez jelen állás szerint a Red Bull, a Ferrari, az Alfa Romeo és az Alpine elért helyezéseit biztosan zárójelbe tenné, de vélhetően az Alpha Taurinak és a Haasnak is lenne miért aggódnia.

A Mercedes hajlékony első szárnya Bottas imolai fedélzeti kamerájából

Wolff eközben azt sem tartja elképzelhetetlennek, hogy az általuk benyújtott óvás esetén a Red Bull visszatámad és megóvja a Mercedes látványosan hajló első szárnyát, amely a 3.8-as, mozgó aerodinamikai elemeket tiltó szabálypont szövegezésének szintén nem felel meg.

– utalt Wolff arra, hogy ez az elem viszont mindenkinél, így a Red Bullnál is hajlik, legfeljebb eltérő mértékben. – Az azonban világos, hogy a hátsó szárny jobban hajlik, mint kellene. A jelenlegi szabályoknak ez nem felel meg, de légüres térben hagytak minket azzal, hogy az új tesztet Baku után vezetik be. Úgyhogy ez van."

A Mercedes csapatfőnöke azt ugyanakkor hangsúlyozta, hogy Monacóban nem a hátsó szárnyának köszönhetően nyert a Red Bull, aminek semmi köze nem volt a teljesítményéhez, egyszerűen ők voltak a legjobbak.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!