A Monacói Nagydíj hétvégjét javarészt a pályán kívüli események uralták és tették izgalmassá. Ezek közül némelyik – mint Charles Leclerc drámai búcsúja a futam előtt – látható volt, míg mások a színfalak mögött zajlottak.
Az egyik ilyen a hajlékony hátsó szárnyak körüli vita, amely a verseny után is folytatódott.
Több csapat, köztük a Mercedes is kifogásolta, hogy az FIA csak a Francia Nagydíjtól fogja bevezetni a szigorított ellenőrzéseket, így a Red Bull és más istállók még az Azerbajdzsáni Nagydíjon is előnyre tehetnek szert a bejelentett módosítás után sokak szerint szabálytalanná váló alkatrésszel.
Ám ha a Mercedesen múlik, akkor nem fognak.
Toto Wolff Monacóban hangsúlyozta, mennyire nem ért egyet azzal, hogy az FIA négy hetet adott a hajlékony szárnyat használó csapatoknak az elem megerősítésére, és kiemelte, hogy az ultragyors bakui utcai pálya az a helyszín a versenynaptárban, ahol a legnagyobb előnyre lehet szert tenni a hajlékony hátsó szárnnyal. A Mercedes csapatfőnöke a versenyhétvége elején az óvás lehetőségét sem zárta ki arra az esetre, ha az FIA nem lép, a Monacói Nagydíj leintése után pedig kijelentette, hogy ha Bakuban is hajlékony szárnnyal versenyez a Red Bull és az ilyen elemet használó csapatok, akkor óvni fognak.
Szerintem ha a hajlékony szárnyakat Bakuban is használni fogják, és akkora előnyt fognak jelenteni, ahogy azt látjuk, akkor a felügyelőkhöz fog kerülni az ügy, ha pedig ez nem lesz elég, akkor az FIA Nemzetközi Fellebbviteli Bíróságához
– nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Úgyhogy azt gondolom, az FIA tisztázni fogja a dolgot Baku előtt, mert ha nem, az nagy zűrzavart okozhat."
Zűrzavar úgy alakulhat ki, ha a hajlékony szárnyat használó csapatok nem változtatnak az azerbajdzsáni versenyre, a Mercedes pedig a verseny után óvást nyújt be, amitől akár hetekre kérdőjel kerül a bakui futam végeredménye mellé. Ez jelen állás szerint a Red Bull, a Ferrari, az Alfa Romeo és az Alpine elért helyezéseit biztosan zárójelbe tenné, de vélhetően az Alpha Taurinak és a Haasnak is lenne miért aggódnia.
Wolff eközben azt sem tartja elképzelhetetlennek, hogy az általuk benyújtott óvás esetén a Red Bull visszatámad és megóvja a Mercedes látványosan hajló első szárnyát, amely a 3.8-as, mozgó aerodinamikai elemeket tiltó szabálypont szövegezésének szintén nem felel meg.
Elemeztük az első szárnyakat, a Red Bullé és a Mercedesé pedig pontosan ugyanúgy hajlik, úgyhogy az első szárny tekintetében is megóvhatjuk egymást
– utalt Wolff arra, hogy ez az elem viszont mindenkinél, így a Red Bullnál is hajlik, legfeljebb eltérő mértékben. – Az azonban világos, hogy a hátsó szárny jobban hajlik, mint kellene. A jelenlegi szabályoknak ez nem felel meg, de légüres térben hagytak minket azzal, hogy az új tesztet Baku után vezetik be. Úgyhogy ez van."
A Mercedes csapatfőnöke azt ugyanakkor hangsúlyozta, hogy Monacóban nem a hátsó szárnyának köszönhetően nyert a Red Bull, aminek semmi köze nem volt a teljesítményéhez, egyszerűen ők voltak a legjobbak.