Pusztán a futamgyőzelmek számát elnézve úgy tűnik, a Mercedes idén is sikeresen kezdte a szezont, de ez még nagyobb fegyvertény annak tekintetében, hogy az előszezoni teszten a W12-es nem volt kezes autó, a pilóták többször is megpördültek vele, a Red Bull minden szempontból jobbnak és gyorsabbnak tűnt.
Egy szurkolói kérdésre válaszolva Andrew Shovlin, a Mercedes vezető versenymérnöke elismerte, hogy a bahreini teszten szenvedtek az autóval és nem tudták azt megfelelő működési tartományba hozni, ezért a pilóták nem voltak magabiztosak,
képtelenek voltak megfelelő tempót bevinni a kanyarokba, sőt, az autó még elfordulni is alig akart, majd kigyorsításokon is instabil volt.
„Sok dolog akadt, amit helyre kellett tennünk. Rengeteget dolgoztunk Brackley-ben és Brixworth-ben is az erőforrások oldalán, mert az autó vezethetősége több ponton is elmaradt attól, amit elvártunk és az erőforrás terén is akadtak fejleszthető részletek a teljesítményleadás kapcsán” – magyarázta a brit szakember.
„Kemény munka és finomhangolás kellett, számos etapot futottunk a szimulátorban, hogy mindent a megfelelő tartományba hozzunk. Amikor visszatértünk Bahreinbe, láthattuk, hogy az időmérőn egyértelműen a Red Bull volt a leggyorsabb, de az autónk alkalmas volt arra, hogy küzdjünk velük” – mondta, a végül Lewis Hamilton győzelmét hozó versenyről.
A Spanyol Nagydíj után Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke úgy vélte, a Red Bull még mindig a leggyorsabb a szombati napokon,
de ő is kiemelte, hogy hosszabb etapokon, vasárnaponként már a világbajnoki címvédő felé billen a mérleg nyelve. Shovlin elárulta, ő is ebben látja a sikereik kulcsát.
„Jelentős mértékben javítottunk a hosszú etapjainkon és ez tette lehetővé a számunkra, hogy megnyerjük az első versenyt Bahreinben. Imolába vittünk egy fejlesztési csomagot, amellyel apró előrelépésekre számítunk. Olyan csekély a különbség a Red Bull és köztünk, hogy minden milliszekundumot hajszolunk.”
„Összefoglalva, nem egy dologról van szó, az [előrelépés] része, hogy a fejlesztésekkel javul az autó teljesítménye, de sok múlik azon is, hogy megértettük a problémákat és az autót megfelelő formába hozzuk, így a pilóták olyan autót kapnak, amiben megbízhatnak és amit a határig hajszolhatnak. Ezt folytatjuk is, mert szerintem még sok tartalék van benne.”