A jelek szerint nem véletlenül fejezte ki aggodalmát a Red Bull túlságosan hajló hátsó szárnya iránt Lewis Hamilton és a Mercedes. Az energiaitalos csapat a Spanyol Nagydíj szombati napján új elemet vetett be, amelyről a hétszeres világbajnok később megjegyezte, alaposan megnöveli a rivális csúcssebességét az egyenesben, mivel elhajlik, ezáltal csökkenti a légellenállást.
Hamilton minden bizonnyal csak csapata aggodalmát fejezte ki, ugyanis a háttérben a hírek szerint a témában inkább nem megszólaló Toto Wolffnak sem nyerte el a tetszését az új szárny. A Red Bull állítja, hogy az autója teljes mértékben szabályos, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azonban mégis szigorítani fog.
„Az autókat természetesen alaposan átvizsgálják, és vannak visszahúzási tesztek és mindenféle egyéb tesztek is, amelyeken át kell menjen. Az FIA teljes mértékben elégedett az autóval, amely az összes, elég szigorú teszten átment" – nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke Barcelonában az RB16B hajlékony hátsó szárnyát firtató kérdésre.
Az F1-ben szigorúan tilos a mozgó aerodinamikai elemek használata, noha természetesen valamilyen mértékben több elem is mozog a menetszél és az autóra ható különböző erők miatt.
A Red Bull a jelek szerint ugyanakkor ismételten túlfeszítette a húrt (korábban is kísérleteztek szándékosan elhajló aerodinamikai elemekkel, ami miatt az FIA akkor szigorított az ellenőrzéseken), az Autosport értesülése szerint ugyanis az FIA a Francia Nagydíjtól fogva szigorítani fog az ellenőrzéseken.
A szövetség minden csapatnak elküldött, a szaklap által is látott levelében az FIA leírja, hogy tisztában van azzal, hogy az aggodalomra okot adó megoldások megfelelnek a jelenlegi teszteknek, de azok „ennek ellenére túlzott elhajlást mutatnak az autók mozgása közben." Az FIA hozzáteszi: „úgy hisszük, hogy ezeknek a deformációknak jelentős hatása van az autók aerodinamikai teljesítményére."
Reagálva a helyzetre, az FIA egy új záradékot fog a technikai szabályzatba iktatni, amelyre a 3.9.9-es pont szerint minden lehetősége meg is van. Ez a pont kimondja, hogy „az FIA fenntartja a jogot, hogy további terheléses/elhajlási teszteket vezessen be a karosszéria bármely részén, amely mozog, vagy gyaníthatóan mozog az autó haladása közben."
Az FIA levele egy sor olyan új tesztet tartalmaz, amely a hátsó szárny hátrafelé csavarodására koncentrál majd,
miközben a jelenlegi tesztek csupán azt ellenőrzik, hogy a kérdéses elem horizontálisan egy foknál, vertikálisan pedig 3 mm-nél nem hajlik-e jobban a terheléses teszt alatt. Az új tesztek elvégzése közben a hátsó szárny legfeljebb egy fokban csavarodhat majd el a középsík tengelye körül, miközben horizontálisan két ponton 750N-al terhelik meghatározott ponton. Emellett egy másik, 1000N-os vertikális terhelést is el kell majd viselnie szintén legfeljebb 1 fokos rotációval.
Az új teszteket azért csak a június 27-i Francia Nagydíjtól fogja alkalmazni a szövetség, hogy türelmi időt biztosítson a csapatoknak a hátsó szárnyuk megerősítésére. Egyelőre a Red Bull-lal kapcsolatban merült fel, hogy túlságosan hajlékony a hátsó szárnya, de elképzelhető, hogy nem csak az energiaitalosoknak lesz szüksége változtatásra az új tesztek teljesítéséhez.