MONTE-CARLO, MONACO - MAY 22: Seventh placed qualifier Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP walks past second placed qualifier Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing in parc ferme after qualifying prior to the F1 Grand Prix of Monaco at Circuit de Monaco on May 22, 2021 in Monte-Carlo, Monaco. (Photo by Sebastien Nogier - Pool/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton úgy véli, a Mercedes nem mindent csinált jól a Monacói Nagydíj időmérője előtt, illetve alatt, ezt viszont csak a mérnökeinek fejti ki bővebben. Toto Wolff csapatfőnök megérti pilótája csalódottságát.
Lewis Hamilton tőle szokatlan módon kritizálta a Mercedest, miután a brit pilóta csupán a 7. pozícióban végzett a Monacói Nagydíj kvalifikációján. A brit versenyző szavai alapján a címvédő istálló rossz döntéseket hozott, de ebbe nem volt hajlandó jobban belemenni. Főnöke, Toto Wolff szerint mérnökei nem hallgattak a hétszeres világbajnokra.
Galéria: A Monacói Nagydíj szombati napja - Galéria
1/95
MONTE-CARLO, MONACO - MAY 22: Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing arrives at the circuit on a boat ahead of final practice prior to the F1 Grand Prix of Monaco at Circuit de Monaco on May 22, 2021 in Monte-Carlo, Monaco. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Lewis Hamilton már az időmérő után is kifejtette, hogy az egész napja katasztrofálisan sikerült, a győzelemről pedig jóformán le is mondott. A Mercedes pilótája később a tőle megszokottakkal ellentétben nem dicsérte a csapatát, ugyanis nem volt teljesen elégedett az elvégzett munkával.
Komoly megbeszéléseket fogunk folytatni a mérnökeimmel este vagy a hétvége után
– válaszolta az Autosport kérdésére még szombaton. – Van néhány dolog, amit meg kellett volna tenni, de ez nem történt meg. Ugyanakkor együtt tanulni fogunk belőle, a következő futamon pedig erősebbek leszünk.”
Az újságírók természetesen megpróbáltak többet kihúzni Hamiltonból, ám ő nem akart ennél részletesebben belemenni a történtekbe, de annyit leszögezett, hogy személyesen majd kíméletlenül őszinte lesz csapatával. „Nem tudok túl sokat mondani erről, másrészt nem is akarok kritikus lenni a csapattal, de zárt ajtók mögött az leszek – jelentette ki. – Keményebben kell dolgoznunk.”
A hétszeres világbajnok annyit azért mégis elárult, hogy nem voltak képesek építeni a kifejezetten biztató csütörtöki kezdésre, mivel a beállításmódosításaik balul sültek el. Ennek következtében már az utolsó gyakorlás sem sikerült jól, de utána még rosszabbra fordult a helyzet.
Számos beállításon változtattunk a harmadik szabadedzés után, mert az katasztrófa volt
– magyarázta. – Ez pedig az elmúlt napokban elvégzett munkából adódott, mivel teljesen rossz irányba mentünk, teljesen vakvágányra kerültünk. Utána végrehajtottunk néhány módosítást, hogy megpróbáljuk visszaállítani, de az autó rosszabb lett, mint valaha. Szóval úgy gondolom, hogy már csütörtökön elvesztettük a fonalat.”
Hamilton azt is elmondta, hogy pontosan mi volt a legnagyobb gond. „Szenvedtünk [a gumimelegítéssel], aminek itt még nagyobb jelentősége volt, hiszen ez a pálya kevés energiát igényel – utalt arra, hogy a pilóták mennyi energiát visznek át az abroncsokba. – Nincsenek igazán tempós szakaszok, ma pedig sokkal hűvösebb is volt, szóval a nap előrehaladtával egyre rosszabbá vált a helyzet. Nem igazán tudom, hogy Valtteri [Bottas] miként tudta működésre bírni az abroncsokat.
Az utolsó körömben mintha lett volna némi tapadás, de ez rövid ideig tartott, szóval rengeteg elemzésre lesz szükség.”
Ugyan a győzelem elérhetetlennek tűnik a 7. rajtpozícióból, de Hamilton elmondta, hogy mindent meg fog tenni a kármentés érdekében. A 36 éves versenyző korábban úgy fogalmazott, hogy a minimális célkitűzés a 7. hely, de természetesen szeretne minél előrébb jutni a futamon.
Annak ellenére, hogy Bottas tempója közel sem volt annyira kétségbeejtő, mint Hamiltoné, sőt, piros zászló nélkül a finn pilóta akár a pole pozíciót is megszerezhette volna, Wolff szintén nem lehetett elégedett. Az osztrák üzletember már azután nyilatkozott, hogy a pilóták leültek a mérnökökkel, hogy kielemezzék a történteket.
„Kemény és eredményes megbeszélésen vagyunk túl, és az ilyen napokból lehet a legtöbbet tanulni – kezdte. – A csapatra brutális őszinteség és átláthatóság jellemző, és bizonyos dolgokat nem csináltunk jól. Még nem teljesen világos, hogy a beállítási lehetőségek hogyan hatnak egymásra. Általánosságban annyit tudok mondani, hogy egyszer sem volt elég tapadásunk, aminek valószínűleg a gumihőmérséklethez van köze.”
Wolff hozzátette, csapatként ezúttal leszerepeltek, hiszen nem voltak képesek olyan autót adni Hamiltonnak, amellyel felépíthette volna a magabiztosságát.
Bottast illetően pedig annyit mondott, hogy neki jobban sikerült felmelegítenie a gumikat az időmérőn, miután a harmadik szabadedzés is eredményesebben zárult számára. Ráadásul Hamiltonnal ellentétben nem került forgalomba a Q1-ben, és ha a kvalifikáció első szakaszában valaki képes sorozatban jó köröket futni, akkor „könnyebben állnak össze a dolgok”.
Wolffot Hamilton nyilatkozatáról is megkérdezték, ám a Mercedes csapatfőnöke megvédte pilótáját. Hangsúlyozta, hogy a hétszeres világbajnok bizonyára nagyon csalódott volt, ezért érthető, hogy a megszokottnál keményebben nyilatkozott.
„Amikor az ember a hetedik helyen végez Monacóban [az időmérőn], akkor tudja, hogy ezzel akár véget is érhetett a hétvégéje, úgyhogy teljesen rendben van, ha kiereszti a frusztrációját – fogalmazott. – Senki nem vette a szívére a csapattagok közül, mivel ezt fordított esetben is ki szoktuk mondani.
Ő elsőként ismeri el és kér érte elnézést, ha valami félremegy, korábban ezt nyilvánosan és személyesen is megtette.”
Wolff arról is beszélt, hogy Hamilton mit tartott problémának. Az 50. életévében járó üzletember elárulta, hogy csütörtökön este egy gumimelegítéssel kapcsolatos témáról volt szó, amikor felmerült, hogy más irányba is elmehetnének a beállítások terén. Hamilton támogatta volna ezt a verziót, de végül elvetették.