A Forma-1 egyik legendás autómárkája az Alfa Romeo, hiszen az olasz gyártó nyerte meg a világbajnokság történetének első nagydíját is 1950-ben, manapság viszont csak a Sauber névadó partnereként szerepelnek a mezőnyben, és egyelőre az sem biztos, hogy folytatódik az együttműködés.
Az Alfa Romeo az FCA-konszern többi márkájával együtt beolvadt a Stellantis nevű autóipari konglomerátumba, így egy fedél alá kerültek egyebek mellett a Peugeot-val vagy az Opellel is, az utcai autók eladása terén elért eredményeik viszont nem feltétlenül indokolják, hogy megengedhetik maguknak az F1-es szereplést.
Felmerült, hogy az Alfa Romeo elhagyja az F1-et és esetleg a Formula E-ben folytatja a versenyzést, de Frédéric Vasseur, a Sauber csapatfőnöke reméli, hogy nem így lesz, és továbbra is együttműködhetnek az olasz autógyártóval.
„Erről először az Alfa Romeót kell megkérdezni, de tárgyalunk velük a jövőről. Azt gondolom, hogy az Alfa Romeo neve és márkája nagyon fontos [a Stellantisnak], a márka története pedig közvetlenül kötődik az F1-hez. Remélem, hogy együtt folytathatjuk a munkát” – nyilatkozta Vasseur a 2018 óta szponzorként, 2019-től pedig névadóként zajló együttműködés meghosszabbításáról.
Noha a Sauber szigorú értelemben véve nem az Alfa Romeo gyári csapata, a svájci vállalat egy másik ága, a Sauber Engineering besegít az utcai autók fejlesztésébe is: a Giulia limuzin sportváltozatához, a Giulia GTA-hoz és a GTAm-hez az olasz HP Composites vállalattal együttműködve szénszálas alkatrészeket készítettek és a svájci infrastruktúrát használva az autó aerodinamikáját is fejlesztették.
Változott az autó első lökhárítója, aktív első splittert kapott, új szoknyákat, diffúzort, hátsó spoilert és a GTAm esetében négy fokozatban állítható hátsó szárnyat is kifejlesztettek, valamint a Giulia sportváltozata a talajkölcsönhatás révén is javítja az úttartást. A megvadított változatot tavaly Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi is tesztelte és a héten mutatták be a szaksajtónak.