Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke nem aggódik amiatt, hogy a Red Bull a jövőben még több szakembert elcsábíthat a motorrészlegüktől, ezáltal meggyengítve őket. Persze az osztrák üzletember tisztában van vele, hogy mindig is lesz mozgás a csapatok között, és megérti Christian Hornert is, ha nagy fizetéssel csalogatja a Red Bull most épülő Milton Keynes-i motorrészlegéhez az alkalmazottakat.
Miután a Red Bull úgy döntött, hogy saját motorrészleget hoz létre központjában a 2025-ben érkező új motorszabályokat szem előtt tartva, sikerült szerződtetnie a Mercedes brixworth-i motorrészlegének egyik vezető mérnökét Ben Hodgkinson személyében. Helmut Marko és Christian Horner igyekeztek hangsúlyozni, hogy a jövőben további átigazolások is várhatóak, Wolff azonban nem aggódik emiatt, és arra sem számít, hogy jelentős fizetésemelésbe kell kezdenie, hogy megtartsa az alkalmazottait.
Ha valakit a pénz miatt veszítünk el, akkor talán fontos megvizsgálni, hogy milyen a csapat magja és melyek a fontos értékek. Nem mindig a legmagasabb fizetés dönt
– nyilatkozta Portugáliában. – El fogunk veszíteni egyeseket, míg másokat megnyerünk magunknak. Végső soron azonban hiszek a Mercedes filozófiájában és hiszek benne, hogy igazán jó munkaadók vagyunk. Ez egy olyan munkahely, ahol nagy a nyomás, ugyanakkor nagyon szórakoztató is. Büszkék lehetünk erre és támaszkodhatunk rá. Mindig lesz ide-oda mozgás. Mondjuk úgy, hogy értem, Christiannak mi a célja. Fel akar építeni egy struktúrát, ilyenkor pedig néha nagy összegekről kell csekket írni. De ez rendben van."
Wolff mindemellett elismerően beszélt a Red Bull tervéről, amelynek keretein belül az energiaitalos csapat saját motort szeretne építeni, 2025-ig pedig a Hondától megvásárolt erőforrásokat házon belül csiszolgatná. „Amit a Red Bull és Christian csinál, az elég okos dolog. Az egyik oldalon a saját erejükre támaszkodnak és felállítanak egy motorrészleget, a másik oldalon pedig képesek a Honda know how-jára és szellemi tulajdonára támaszkodni. Mindezt anélkül, hogy becsuknák a kaput egy nagy autógyártóval történő partnerség előtt. Ez win-win szituáció, nincs mit veszíteniük."
Wolff szerint az F1 iránt érdeklődő Volkswagen-csoport egyik márkája is lehet majd akár a Red Bull partnere az új motorszabályok érkezésétől kezdve.
„Egyik oldalról meg akarják valósítani a saját erőforrásukat, de nem titok, hogy a Volkswagen-csoport a két márkájával a Forma-1 felé kacsintgat és részt vesz a megbeszélésekben. A Red Bull bármikor eldöntheti, hogy kitart a saját motorja mellett, vagy összeáll az egyik top német gyártóval."
Wolff hangsúlyozta, hogy ő sem tud semmit és nem is az ő dolga, de azt mindenki látja, hogy a Volkswagen az Audival vagy a Porschéval beszállhat, hiszen érdeklődik az F1 iránt. Amennyiben pedig ez így lesz, komoly segítség lehet az, hogy a Red Bull motorgyárának már nagy tapasztalata lesz a Honda rájuk hagyott erőforrásaival.
Christian Horner a Sky Sportsnak kijelentette, egyelőre nem tárgyalnak más gyártóval, de a jövőben bármi megtörténhet.