Az előzmények ismeretében már csak formalitás volt, de megszületett a megállapodás a Red Bull és a Honda között arról, hogy az energiaitalosok két F1-es istállója a Honda kiszállása után is a japánok erőforrásait fogja használni. Dr. Helmut Marko tanácsadó és Christian Horner, a Red Bull Racing csapatfőnöke is hangsúlyozta, hálásak a partnerüknek azért, hogy mindezt lehetővé tette.
Miután a múlt héten a csapatok egyhangú támogatása mellett megszavazták, hogy 2022-től 2025-ig tilos lesz a motorfejlesztés a Forma-1-ben, minden akadály elhárult a régóta napirenden levő megállapodás elől.
A Red Bull bejelentésének legfontosabb pontja, hogy két istállója, a Red Bull Racing és az Alpha Tauri a 2022 és 2025 közötti időszakban, azaz a befagyasztás időtartama alatt használhatja tovább a Honda erőforrásait,
amelyek üzemeltetésére az energiaitalosok egy új céget hoztak létre Red Bull Powertrains Limited néven.
„Egy ideje már egyeztetünk ebben a témában a Hondával, az FIA 2022-es motorbefagyasztásról hozott döntése után pedig megállapodásra jutottunk a Honda hibrid erőforrásainak további használatáról – nyilatkozta Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója – Hálásak vagyunk a Honda együttműködéséért ebben a kérdésben, és azért, hogy segítettek biztosítani, hogy a Red Bull Racingnek és a Scuderia Alpha Taurinak is versenyképes erőforrása legyen a továbbiakban. A Red Bull Powertrains Limited létrehozása bátor döntés a Red Bulltól, ugyanakkor minden részletre kiterjedő, óvatos megfontolás után született meg.
Tisztában vagyunk azzal, hogy óriási elkötelezettséget igényel, de úgy gondoljuk, hogy ennek az új cégnek a létrehozása a legversenyképesebb opció mindkét csapatnak".
„Ez a megállapodás jelentős lépés a Red Bullnak a Forma-1-es utazása során – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke – Érthető módon csalódottak voltunk, amikor a Honda úgy döntött, hogy elhagyja a sportágat, hiszen a kapcsolatunk azonnali sikereket hozott, de hálásak vagyunk a támogatásukért, hogy elősegítették ezt az új megállapodást. A Honda jelentős mértékben invesztált a hibrid technológiába, hogy mindkét csapatnak versenyképes erőforrásokat adjon”.
„Most megkezdjük a munkát a motorrészleg házon belülre hozásával és az új létesítmények és személyzet integrálásával. Eközben pedig teljes mértékben arra koncentrálunk, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el a Honda utolsó, hivatalos motorszállítóként töltött szezonjában".
Az új motorszabályok 2025-ös érkezésével a Red Bull várhatóan új partner után néz. A jelöltek között szerepel a Porsche, és – bár egyelőre tagadja, hogy az F1-es részvételt fontolgatná – az Audi is.