Hitetlenkedve fogadta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke, hogy a Mercedes állítólag teljesen felhagyna az idei F1-es autó fejlesztésével, és James Allison, a gárda leköszönő technikai igazgatója elismerte, hogy valójában nem erre készülnek.
A Stájer Nagydíj után Toto Wolff egyértelműen igennel felelt, amikor arról kérdezték, hogy leállnak-e a W12-es fejlesztésével a 2022-es autó előkészületei miatt, de Allison próbálta szépíteni az elhangzottakat az F1 egyik hivatalos podcastja, az F1 Nation műsorában.
„Toto arra utalt, hogy a jövő évi szabályok nagyszabású és idegtépő [feladatot] jelentenek, óriási odafigyelést követelnek meg, ezért a gyár fókuszában az áll, hogy teljesítményre leljünk a jövő évre – nyilatkozta Allison, aki a technikai igazgató posztjáról leköszön, de a Mercedes CTO-ja marad.
„Ez azonban nem jelenti azt, hogy nincsenek dolgok a táplálékláncban azelőttről, hogy ez az átállás megtörtént. Ráadásul, mi csak az egyik gyár vagyunk a [motorgyár] mellett, úgyhogy lehet, hogy tőlük is jön valami” – mondta, de nem világos, hogy ezzel mire célzott, mert hivatalosan nem lehet változtatni az erőforrás specifikációján.
A hétszeres világbajnok Lewis Hamilton vasárnap további fejlesztéseket sürgetett, de elismerte, az „elképesztően intelligens, erős és csodálatos” mérnökök jobban tudják, hogy miként kell megtervezni az idei és a 2022-es feladatokat.
„Nem fogom megkérdőjelezni a csapat logikáját, és hogy miként tervezik a folyamataikat – mondta. Imádnánk, ha jönnének még [újítások], de jelenleg szerintem nincs ilyesmi bekészítve. Néhány területen le vagyunk maradva. Közel voltunk egymáshoz a szezon elején, és ha a Red Bullnak és nekünk is ugyanolyan lenne a teljesítményünk, mint az első négy versenyen, akkor talán egy kicsit izgalmasabb lenne, de nagyon léptek előre.”