BAKU, AZERBAIJAN - JUNE 06: Pierre Gasly of France driving the (10) Scuderia AlphaTauri AT02 Honda leads Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Aston Martin AMR21 during the F1 Grand Prix of Azerbaijan at Baku City Circuit on June 06, 2021 in Baku, Azerbaijan. (Photo by Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Megoszlottak a vélemények a versenyzők körében az utolsó két körre újraindított Azeri Nagydíj hajrájával kapcsolatban. Gaslynak inkább tetszett, Vettel bírálta a döntést.
Max Verstappen balesete után szokatlan döntést hozott az F1 versenyigazgatója, az utolsó két körre újraindította a múlt vasárnap megrendezett Azeri Nagydíjat, holott a szabályok megengedték volna, hogy teljes pontértékkel győztest hirdessenek. Ebben az esetben Lewis Hamilton 2. lett volna, de az állórajttal újraindított futamon végül pontot sem szerzett.
Michael Masi, az F1 versenyigazgatója nemcsak újraindította a versenyt, állórajttal tette ezt, ami tovább fokozta a feszültséget és még nagyobb kavarodást biztosított egy esetleges repülőrajthoz képest. A későbbi 3. helyezett Pierre Gaslyt nem lepte meg, hogy így alakult a verseny vége, és nem is bánta, hogy nagy csata alakult ki a hajrában.
Az amerikaiak diktálnak, úgyhogy nem lepett meg, hogy a szórakoztatást helyezték előtérbe.”
„Örültem neki, mert így izgalmasabb. Valamiért dolgozik az emberben az adrenalin, tudtam, hogy lesznek lehetőségek, mert csak két körünk maradt, mindenki olyan, mint az elszabadult oroszlán, és mindenki igyekszik nagyon rövid idő alatt a lehető legtöbb helyet javítani. Nagyon élveztem, remélem, hogy a jövőben is lesz ilyen.”
A 2. helyezett Sebastian Vettel nem volt ennyire lelkes, még úgy sem, hogy neki is hasznos volt az utolsó két körös sprint. A négyszeres világbajnoknak láthatóan nem tetszik, hogy az F1 a Liberty Media megjelenése óta a szabályok formálása révén is érdekes versenyeket próbál kialakítani,
a német versenyző viszont inkább azt szeretné, ha az autókkal jobban lehetne versenyezni.
„Egyre inkább arra összpontosítunk, hogy műsort csináljunk, ezért remélem, hogy a jövőben izgalmasabbak lesznek a versenyek. Ez a futam most érdekes volt, mert különböző dolgok történtek, de arra figyelnünk kell, hogy ez ne legyen túlságosan mesterkélt és ne veszítsük el a sportág gyökereit.”
A sportigazgatónak kapóra jött a bakui hajrá
A mesterségesen gerjesztett versenyhelyzetek egyik iskolapéldája a Brit Nagydíjon bemutatkozó sprintfutam, ami az F1 jogtulajdonosa szerint szombatonként is izgalmakat nyújt a közönség számára a péntek estére áthelyezett időmérő edzés és a vasárnapi nagydíj között. A tervet a versenyzők kevésbé támogatják, a Liberty Media és a sportigazgató, Ross Brawn viszont elszánt.
„Örömmel hallottam, hogy számos kommentátor azt mondta, kellene még 10 kör abból a csatából, amit az Azeri Nagydíj utolsó két körében láttunk, mert jó felvezetése a sprintfutamoknak. Azok kicsit hosszabbak lesznek 17-20 körösek, de ugyanolyan hátborzongató versenyzést hozhatnak, mert a pilótáknak nem kell aggódniuk a gumik megóvása miatt.”