BAKU CITY CIRCUIT, AZERBAIJAN - JUNE 06: Mick Schumacher, Haas VF-21, leads Nikita Mazepin, Haas VF-21 during the Azerbaijan GP at Baku City Circuit on Sunday June 06, 2021 in Baku, Azerbaijan. (Photo by Zak Mauger / LAT Images)
Vágólapra másolva!
Az F1 versenyigazgatója, Michael Masi elismerte, hogy nem volt ideje foglalkozni Mick Schumacher és Nyikita Mazepin veszélyes befutójával, de utólag megvizsgálja a történteket.
Veszélyes jelenetekkel zárult az egyébként is balesetekkel tarkított Azeri Nagydíj, nem sokkal a befutó előtt Mick Schumacher a szélárnyékból támadta csapattársát, Nyikita Mazepint, aki 300 km/h fölötti tempónál rálegyezett és a fal felé szorította a német pilótát. Schumacher felháborodott, a rádión feltette a kérdést, hogy Mazepin meg akarta-e ölni őket.
Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke a verseny után kiadott közleményben azt állította, „félreértés” történt a két pilóta között, megbeszélték és rendezték a konfliktust, amit maguk mögött hagytak, de Michael Masi, az F1 versenyigazgatója elmondta, ő azért még foglalkozik a témával.
„Őszintén szólva, nyilvánvalóan az élen zajló eseményekkel foglalkoztunk, úgyhogy én nem is láttam magát az esetet, ezért nem is tudom véleményezni – nyilatkozta a futam után. Masi azt ígérte, hogy megnézi a felvételeket és „ha szükséges, elbeszélgetek a csapattal és az érintett versenyzővel” – utalt Mazepinre, de ezek alapján várhatóan csak informális következményei lehetnek a történteknek.
Schumacher egyébként gyorsan lecsillapodott, néhány pillanattal később a morgás helyett már elnézést kért mérnökétől a felháborodása miatt és afelől is érdeklődött, hogy honfitársa, Sebastian Vettel milyen eredményt ért el a versenyen. „Nagyszerű, örülök neki” – nyugtázta, amikor mérnöke megerősítette neki, hogy Vettel a 2. lett.
Bár ezt az eredmény nem tükrözi, Schumacher ismét remekül versenyzett a Haasszal, óriási előnyben volt csapattársához, Mazepinhez képest, az orosz versenyző mindössze azért tudott elé kerülni, mert a piros zászló Lewis Hamilton imolai esetéhez hasonlóan érvénytelenítette a körhátrányokat. Ettől függetlenül a Haas továbbra is az idei mezőny sereghajtója.