Hosszabb ideig nem volt sok probléma a túlságosan, aerodinamikailag kedvezően deformálódó alkatrészekkel, amelyek ugyan átmennek az álló helyzetben mért hivatalos ellenőrzéseken, de a pályán jelentős, tiltani szándékozott előnyt hoznak. Ebből főleg a 2000-es években származtak bonyodalmak a Forma-1-ben.
Májusban azonban a Mercedes borította a bilit és kiszúrta, hogy a Red Bull hátsó szárnya menet közben látványosan megcsavarodik, aminek hatására az FIA a hétvégén rendezett Francia Nagydíjtól szigorúbb protokollokat vezetett be az érintett elemeken; ez egyébként több más csapatot is változtatásokra kényszerített.
A Red Bull az ügy kipattanása utána szinte rögtön visszalőtt és felhozta, hogy a belső kamerás felvételek alapján a szezon eleje óta a Mercedeseken az első légterelő mozog túlságosan. Ebből sejteni lehetett, hogy a vitának nincs vége a Francia Nagydíjtól módosított merevségi tesztekkel, és a RacingNews365.com úgy tudja,
az FIA már vizsgálja az első szárnyakat is.
„Azt hiszem, erről a hétvégéről is sok felvétel elérhető – nyilatkozta a szakoldalnak a Red Bullt irányító Christian Horner.
Bízunk az FIA-ban, hogy nem ítélkeznek másképp az első szárnyakról, mint a hátsókról. Mindkettőre azonos feltételeket várunk.
Amennyiben az első szárnyakon kell módosítania valamelyik csapatnak az esetleges szigorítások miatt, az valószínűleg több zűrt okoz, mint a hátsó légterelők átalakítása, ugyanis az elsők az autók teljes légáramlását befolyásolják, számos elem működését kell összehangolni.