Az idei szezonban rendszeres vitatémát szolgáltatnak a pálya határainak be nem tartása miatti büntetések illetve nem büntetések. Az élmezőnyből Max Verstappen tudna erről hosszasan mesélni, hiszen őt már több ízben is megfosztották a jó eredménytől a felügyelők amiatt, mert vétett az erre vonatkozó szabályok ellen. A holland pilóta most sem volt messze tőle, hogy ne csak a vezető helyébe, hanem a győzelmébe kerüljön egy ilyen jellegű kihágás, de végül megúszta büntetés nélkül.
A pole pozícióból induló holland pilóta a rajt utáni egyes kanyarban csúszott le a pályáról, és jobbról kerülte meg a kerékvető mögé kihelyezett bójákat, majd tért vissza az őt eközben megelőző Lewis Hamilton mögé. Michael Masi versenyigazgató franciaországi jegyzetében pedig az szerepelt, hogy az a versenyző, aki elhibázza a kanyart és az első bóját jobb oldalról kerüli meg, a további bóják jobb oldalán maradva a bukótérben elhelyezett hungarocell táblák között köteles visszatérni a pályára.
Verstappen egyértelműen jobbról kerülte az első bóját, mégsem kormányzott ezután jobbra és vette az irányt a bukótérbe kihelyezett elemek felé, ahogy tette azt például a Daniel Ricciardóval csatázó Lando Norris a második körben, mégsem kapott büntetést.
Hogy miért nem, arra Michael Masi versenyigazgató adott magyarázatot. Az ausztrál szakember leszögezte, hogy minden esetet magában vizsgálnak, azaz figyelembe veszik az adott körülményeket, Verstappen kicsúszásánál pedig úgy ítélték meg, hogy az alapján, ahol elhagyta a pályát, „fizikailag lehetetlen lett volna" az útvonalát figyelembe véve elvárni, hogy megkerülje a kihelyezett táblákat. „Nyilván azért lettek oda helyezve, mert az első kanyar elhagyásakor és visszatéréskor az az általános útvonal.
Miután megnézték Max esetét, világossá vált, hogy lelassított és pozíciót is veszített, valamint biztonságos módon tért vissza.
Ennélfogva nem volt szükség további vizsgálatra" – mondta Masi.
A versenyigazgató ezután ismételten világossá tette, hogy ha egy versenyző nem követi a jegyzetben szereplő protokollt, az még nem jár automatikus büntetéssel, mivel az FIA minden eset körülményeit és a pályára visszatérés biztonságosságát is figyelembe veszi, illetve ha a kicsúszással nem került a pilóta tartós előnybe, akkor egyszerűen csak úgy könyvelik el az esetet, hogy elhasználta a három lehetőségéből az egyiket.
A győzelem sorsára ugyan nem, de a dobogós helyezésekére annál nagyobb hatással lett volna Valtteri Bottas és Sergio Pérez egymással összefüggő, illetve a finn pilóta különálló esete. Utóbbinál Bottas a négyes (balos) kanyarban csúszott szélesre, és kerülte meg balról a kanyar belső ívén levő bóját. A finn pilótának a szabály szerint az abban a bukótérben kihelyezett hungarocell táblák felé kellett volna vennie az irányt és azokat megkerülve visszatérni, ő azonban nem ezt tette, mégsem büntették.
Úgy ítélték meg, hogy Valtteri adott körülmények között valószínűleg a legbiztonságosabb módon tért vissza, miközben jelentős mennyiségű időt veszített. Ezért határoztak úgy, hogy nincs szükség további vizsgálatra"
– adott magyarázatot Masi, majd hozzátette, hogy természetesen ezzel Bottas is felhasználta három levágási lehetőségéből az egyiket, mielőtt fekete-fehér zászlót kap (ezután már büntették volna).
Ami a harmadik, Pérez és Bottas között a 49. körben történt esetet illeti, ott a mexikói pilóta úszta meg a büntetést. Miután a Mistral-egyenesben található sikán után megelőzte a finnt, a gyors Signes-kanyar kijáratán átszelte a pálya szélét jelző fehér vonalat, a felügyelők szerint ezzel azonban nem szegett szabályt. Az indoklásban az szerepel, hogy Pérez már azelőtt befejezte az előzést, hogy szélesre futott, valamint röviddel ezután időt veszített, így nem tett szert tartós előnyre.