Az Azeri Nagydíj óta beszédtéma, hogy pontosan mi is okozta Lance Stroll és Max Verstappen defektjét a bakui futamon. A két pilóta bal hátsó kereke minden előjel nélkül adta meg magát, és azóta felvetődött, hogy ebben az Aston Martinnak, illetve a Red Bullnak is lehet felelőssége.
Az olasz gyártónál ugyanis eleinte törmelékre gyanakodtak, később azonban kijelentették, hogy a csapatok trükköztek a guminyomással, ugyanis a verseny alatt alacsonyabb értéken autóztak a megengedett minimumnál, Otmar Szafnauer, a silverstone-iak csapatfőnöke azonban tagadta mindezt. A Francia Nagydíj hétvégéjén Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója, valamint Nikolasz Tombazisz, az FIA formaautós bizottságának elnöke elmondta a pilótáknak, hogy mi történt.
Rengeteg magyarázatot kaptunk, emellett sok volt a kérdés is
– idézi Daniel Ricciardót a Racefans. – Úgy vélem, eredményes volt a beszélgetés, amiben mindenki részt vett, szóval ez pozitívum. Előtte nyilvánvalóan nem volt minden világos: a csapatok megszegték a szabályokat, vagy a Pirelli nem adott nekünk elég jó [gumikat]? Szerintem úgy távoztunk a megbeszélésről, hogy jobban megértettük a helyzetet. Őszinte leszek, nem ismerem az abroncsokkal kapcsolatos technológiát, de kicsit megkönnyebbültem a beszélgetést követően.”
A Pirelli magyarázatára reagálva Lewis Hamilton felvetette, hogy a Red Bull miért nem kapott büntetést, ha versenyzői a megengedettnél alacsonyabb guminyomáson autóztak. A válasz az, hogy ezt csak a futam előtt ellenőrzik, így közben elméletileg alá lehet menni ennek az értéknek. Mindez azt jelenti, hogy a csapatok semmiképpen nem vétettek a szabályok ellen, és ezt Sergio Pérez is megerősítette. „A médiában felröppent a szóbeszéd, hogy néhány istálló csalt, ám világosan leszögezték, hogy nem erről van szó, és a Pirelli sem ezt mondta – jelentette ki. –
Egyetlen istállót sem hibáztattak.”
A megbeszélés után megszólalt Carlos Sainz is, aki kijelentette, valamilyen szempontból együtt érez a Pirellivel, ugyanis az olasz gumigyártónak nagyon nehéz olyan abroncsokat előállítania, amelyek kibírják ezt a hatalmas leszorítóerőt.
„Az a tény, hogy úgy vagyunk gyorsabbak a 10-15 évvel ezelőtti állapotnál, hogy az autó 150 kilogrammal nehezebb, megmutatja, hogy a gumik mekkora terhelésnek vannak kitéve, és mekkora kihívással néz szembe a Pirelli – magyarázta. – Igyekszünk támogatni őket, de pilótaként arra kérjük őket, hogy mindennel kapcsolatban legyenek a lehető legelővigyázatosabbak, mert nem akarunk baleseteket.”
A világbajnokság két éllovasát az időmérő utáni sajtótájékoztatón kérdezték meg a témáról. Hamilton korábban sokkal inkább a Pirelli mellett állt, mint Verstappen, és most is hasonló volt a helyzet.
Semmilyen problémám nincs a megbeszélésen elhangzottakkal kapcsolatban
– jelentette ki a hétszeres világbajnok. – Ahogyan nemrég elmondtam, meglepődtem, hogy ezeket a dolgokat tisztázni kell, mert azt hittük, világosak, de nyilvánvalóan nem azok. Szóval hálás vagyok, hogy az FIA egyértelműsítette, hogy milyen lépések szükségesek, és úgy hallottam, bevezetnek bizonyos intézkedéseket annak érdekében, hogy az ellenőrzés jobban működjön, mi pedig csak azt kérhetjük tőlük.”
A holland pilóta szerint a Pirelli magyarázata nem kielégítő,
ugyanakkor ő is talált pozitívumot. „Természetesen elégedett vagyok azzal, hogy javult a szabályok betartatása – kezdte. – A Bakuban történtekre adott magyarázattal viszont még mindig nem, mert nem hiszem, hogy minden világos lenne, a szurkolók számára semmiképpen sem. Én tudom, mi történt, mint ahogyan a csapat is, de amit kiadtak, az nagyon zavaros. Ugyanakkor az élet megy tovább, és a továbbiakban remélhetőleg biztonságban leszünk az autóban, és semmi nem fog történni.”