Ígéretes tempóval kezdte a Stájer Nagydíj hétvégéjét Valtteri Bottas, az első szabadedzésen a leggyorsabb volt, de törölték a körét pályaelhagyás miatt, délután kissé visszacsúszott, de volt rá magyarázata, ahogy a furcsa balesetére is, amikor a bokszból kihajtva, gumimelegítés közben megpördült, kiváltva a McLaren felháborodását.
„Megpördültem – mondta Bottas az F1 riporterének a finn pilótákra jellemző stílusban. – A bokszból kihajtva próbálkoztunk másként csinálni a dolgokat, volt egy változó ahhoz képest, ahogy normális esetben kipörgetjük a kerekeket, ezért forogtam meg” – összegzett a Mercedes versenyzője, aki hozzátette, meglepné, ha megbüntetnék a hiba miatt.
Ez egy normális hiba, előfordul az ilyen, szerintem csak meg akarják érteni, hogy mi történt valójában”
– vélte. A McLaren csapatmenedzsere, Paul James rögtön szólt az F1 versenyigazgatójának, mert szerinte a megpördülés „teljesen röhejes” volt, de Andreas Seidl a Sky Sportsnak azt mondta, „nyilvánvalóan ijesztő pillanat volt, de végtére is, előfordulhat.”
Bottas hozzátette, az első szabadedzésen jobban érezte magát az autójában, ekkor a leggyorsabb volt, de pályaelhagyás miatt törölték a körét. Délután csak egy etapot futott alacsonyabb üzemanyagszinttel, ennek tudta be, hogy a köridőtáblázaton nem ért el látványos eredményt, és hozzátette,
a hosszabb etapokon dolgoztak inkább, és úgy véli, e téren jól is állnak.
„Lewis és én most eléggé eltérő beállításokat használunk, az biztos, hogy átnézzük az adatokat, és próbáljuk megtalálni a legjobb részleteket” – nyilatkozta a finn pilóta, és csapattársa, Lewis Hamilton is azt mondta, jó napjuk volt, de még dolgozniuk kell az autó finomítását a pénteki tapasztalatok alapján.
„Egy körön szerintem egy kissé hátrányban vagyunk – nyilatkozta Hamilton, de arra nem tért ki, hogy az egykörös hátránya neki is abból adódott, hogy törölték a körét, amivel gyorsabb lett volna Verstappennél. – Az autó viszonylag rendben van, akad néhány gyengesége, hátrányban vagyunk az egyenesekben, jelentős mértékben, úgyhogy ezt meg kell próbálnunk kezelni.
Hamiltont az F1 riportere végig úgy kérdezte, mintha a törölt köre nem is lett volna, a brit pilóta pedig ehhez alkalmazkodva válaszolt,
csak az interjú végén emlékeztetett, hogy elvették az utolsó időmérős körét. Szerinte nagyon nehéz lesz legyőzni a Red Bullokat, az egész mezőnyt szorosnak érzi, és arra számít, hogy a pontverseny éllovasa ismét előnyben lesz, amikor szombaton feltekerik majd az erőforrásokat. A gumikopás terén optimista volt.
„Nem tűnt rossznak, van kopás, de sokkal jobb a helyzet, mint az első szabadedzésen volt és nem olyan vészes, mint amire számítottam. Nem küszködtünk. Nem tudom, hogy a többiekhez képest hol tartunk – tette hozzá. – A [Red Bull] különösen a versenytempó tekintetében erős, elég nagy ütéseket visznek be, védekeznünk kell, és készülni a visszavágásra.”
Noha a megpördülés után Bottas nem számított arra, hogy megbüntetik, Michael Masi, az F1 versenyigazgatója egyetértett a McLaren csapatmenedzserével abban, hogy a manőver veszélyes volt, és a sportfelügyelők is három rajthelyes büntetéssel, valamint két büntetőponttal zárták le az ügyet.
„A meghallgatás során Bottas kijelentette, hogy a múltban időt vesztettek a bokszból való kihajtás során, ezért valami újjal próbálkoztak, azzal, hogy 2-es sebességi fokozatban hajt ki. Ennek eredményeként a kerekek kipörgése sokkal nagyobb volt és ez váratlan eredménnyel járt. Nem tudta rendesen uralni az autót a gyors sávban. Ezt potenciálisan veszélyes vezetésként kell értékelni, különösen azért, mert a bokszutcában emberek is tartózkodtak.”