Vágólapra másolva!
Magyarázta a bizonyítványát Valtteri Bottas a franciaországi rádiós megjegyzése miatt. Noha Toto Wolffnak tetszett a finn pilóta őszintesége, ő maga nem elégedett a helyzete láttán.

A múlt hétvégén rendezett Francia Nagydíj sem fordított Valtteri Bottas idei, viszontagságos szezonján, a Mercedes pilótája csak a 4. helyezett lett, miután egy elfékezett gumija miatt korán ki kellett hívni őt kerékcserére, ezért túlságosan elnyújtották a második etapját. Bottas a rádión szóvá tette, hogy ő már a verseny előtt jelezte, szerinte a két kiállás lesz a nyerő, de nem hallgattak rá.

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Stájer Nagydíj
Forma-1, Ross Brawn, Stájer Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Haas, Stájer Nagydíj
Forma-1, Frédéric Vasseur, Alfa Romeo, Stájer Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Stájer Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Stájer Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Stájer Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Stájer Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Stájer Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Stájer Nagydíj
Forma-1, Stájer Nagydíj, Max Verstappen, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Stájer Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Stájer Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Stájer Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Roscoe
Forma-1, Stájer Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Stájer Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Stájer Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Stájer Nagydíj, Ross Brawn
Forma-1, Stájer Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Stájer Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Stájer Nagydíj, Red Bull Racing
Forma-1, Stájer Nagydíj, Sebastian Vettel, Aston Martin, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Stájer Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Stájer Nagydíj, Red Bull Ring logo
Forma-1, Stájer Nagydíj, Nyikita Mazepin, Haas
Forma-1, Stájer Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Stájer Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Stájer Nagydíj, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Stájer Nagydíj, Red Bull Ring szobor

A versenyző szerint az autóban ülve kevesebb információja volt ahhoz képest, amit a mérnökök láttak, a szokásos kiértékelésen neki is elmondták a részleteket, és ez alapján is úgy véli, hogy a gumikopás miatt nem volt ideális a helyzet, amiben érvényesülnie kellett.

Azt tartotta a legfontosabbnak, hogy ha a csapat vagy a pilóta elégedetlen, akkor tanuljanak belőle.

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke nem neheztelt, sőt kifejezetten üdvözölte, hogy Bottas szókimondó volt. A versenyző elárulta, ő nem volt ennyire lelkes, de nem lát kivetnivalót a viselkedésében.

„Próbálok mindig közvetlen lenni, örülök, hogy neki tetszett, én nyilvánvalóan boldogtalanabb voltam abban a helyzetben. Ilyen a versenyzés, dúlnak az érzelmek. Nehéz kifejezni, hogy mit érez az ember az autóban, nem teadélutánon vagyunk, hanem egy élsportban."

A nemzetközi sajtóban hetek óta találgatások zajlanak azzal kapcsolatban, hogy az idei szezon az utolsó, amit Bottas a Mercedesnél tölthet, ő kijelentette, „teljesen téves értelmezés” az, hogy a rádióüzenet a két fél közötti kapcsolat megromlásának jele.

Bottas kétszer akart kereket cserélni Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Peter Fox

„Jó kapcsolatban vagyok a csapattal, nincs gond. Az ilyen helyzetek normálisak, biztos vagyok abban, hogy nem kaptak fel minden vitát a múltban, ami csapatként eljuttatott minket idáig. Mindig egyenesek és őszinték vagyunk az érzéseinkkel kapcsolatban, ha úgy érezzük, hogy javulhatunk. Ebben nincs semmi újdonság, minden rendben van.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!