A Francia Nagydíjat a negyedik helyen záró, a futam közben csapatát a rádióban élesen kritizáló Valtteri Bottas szerint a győzelemért harcolhatott volna, ha a Mercedes hallgat rá, és egy helyett kétszer hívják őt ki a bokszba. A finn pilóta elmondta azt is, nem érzi úgy, hogy túllépett volna egy határt a csapatot kritizáló rádióüzenetével, miközben főnöke utalt rá, hogy ha nem hibázott volna, azzal megkönnyítette volna a saját dolgát.
„A két kiállás volt a nyerő stratégia. Könnyű utólag okosnak lenni, de így van.
Szerintem csapatként túlságosan arra koncentráltunk, hogy teljesítsük az egy kiállást, gondolván, hogy az a legjobb, de nem az volt.
Az utolsó 10-15 körre nem maradt első gumim, így csak próbáltam célba juttatni az autót. Nem volt szórakoztató futam" – nyilatkozta a Sky Sportsnak Bottas, akit a futam utolsó harmadában előbb Max Verstappen, majd Sergio Pérez is megelőzött
Bottas elmondta, teljesen védtelennek érezte magát a Red Bullokkal szemben, miközben „mindent megpróbáltam, amit tudtam, hogy a dobogón végezzek, de a gumik teljesen elfogytak, úgyhogy esélyem sem volt. Ez egy újabb tanulság volt. Azt hittük, hogy a hűvösebb hőmérsékletek miatt a gumik jobban fogják bírni, de nem így volt. A számításaink a gumik élettartamát illetően nem feleltek meg a valóságnak."
A pontversenyben csupán az ötödik helyen álló, csapattársánál a szezon eddigi hét futamán kevesebb, mint fele annyi pontot gyűjtő pilóta egyértelműen kijelentette, hogy „ha két kiállással megyek, akkor biztosan a dobogón végzek és harcolhattam volna a győzelemért. Ez biztos."
Vélhetően menet közben is így érezte, miután ugyanis Verstappen megelőzte, a következő üzenet hangzott el tőle a csapatnak a rádióban: „Mi a fa...ért nem hallgat rám senki, amikor azt mondom, hogy két kiállásos verseny lesz?! A rohadt életbe."
A futam után természetesen rákérdeztek Bottasnál a csapatot élesen bíráló üzenetre és arra, hogy utólag nem érzi-e úgy, hogy túl messzire ment, mire ő egyértelművé tette, hogy nem.
„Egyszerűen csak nagyon világossá tettem, hogy mit gondolok. A verseny korábbi szakaszában két kiállást javasoltam, de a csapat egy kiállás mellett döntött, és tessék."
Első hallásra talán nem is tűnik fel, de jobban belegondolva Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy kicsit azért felelőssé tette a finn versenyzőt a saját szenvedéséért, miután a Sky Sportsnak nyilatkozva elmondta, azért kellett már a 17. körben kihívniuk a finnt, ezzel a kívántnál korábban beindítva a kerékcserehullámot (erre Verstappennek, majd arra Hamiltonnak is reagálni kellett), mert Bottas elfékezte a gumikat.
„Nem volt választásunk. Valtteri gumija elkezdett vibrációt okozni, az etapja vége felé pedig igazán aggódtunk, hogy ez kárt tehet a felfüggesztésben.
Bármelyik pillanatban hiba léphetett volna fel, mert kockásra fékezte a gumikat. Tudtuk, hogy ezzel túl korán fogjuk beindítani a kiállásokat, de nem volt választásunk"
– jelentette ki a csapatfőnök.
Noha nem tudni, hogy ha nincs Bottas vibráló autója, akkor mennyi ideig tarthatták volna még kint, és az így lerövidített második etap jelentett volna-e bármi különbséget a Mercedes javára, de az elfogyó gumikat nézve rosszul semmiképpen nem jött volna nekik.