Max Verstappen és Lewis Hamilton silverstone-i balesetéből minden szempontból előbbi került ki vesztesen. A rövid távú károk egyértelműek, ráadásul az autó csúnyán összetört, és a hírek szerint az újjáépítés 1,8 millió dollárba kerül. Sőt, az sem biztos, hogy a motor nem szenvedett olyan sérülést, ami később büntetést érhet.
Tanabe Tojoharu, a Honda technikai igazgatója korábban kijelentette, a kár mértéke nem akkora, mint amekkorának az első képek alapján hitték, ugyanakkor az erőforrást meg kell vizsgálniuk a Japánban lévő központjukban. Nos, ez megtörtént, és arra jutottak, hogy a motor továbbra is használható.
A Honda zöld utat adott annak az erőforrásnak, amelyiket a baleset érte
– nyilatkozta Helmut Marko, a red Bull tanácsadója az F1-Insider.com-nak. – Továbbra is bevethető, ami azt jelenti, hogy többé nem kell azon aggódnunk, hogy valamikor rajtbüntetést kapunk.”
Ebből azonban nem feltétlenül következik, hogy minden ugyanúgy zajlik tovább, ahogyan eddig, és a Red Bull semmilyen szempontból nem kerül hátrányba. Azt ugyanis csak később döntik el, hogy a motort egészen pontosan mire használják majd.
„Az erőforrást visszaküldtük Szakurába, hogy alaposan megvizsgálják – nyilatkozta a Honda szóvivője. – Kicseréltünk néhány olyan alkatrészt, amelyeket a szabályzat engedélyez, anélkül, hogy megszegtük volna az FIA előírásait.
Pénteken ezt a motort fogjuk használni, hogy rendesen leteszteljük a pályán, ezután tisztább képünk kell hogy legyen arról, hogy versenymotorként mennyire életképes.”
A Honda tehát a Magyar Nagydíj első két szabadedzését használja fel arra, hogy megvizsgálja Verstappen motorját. Mindez abban a tekintetben veszélyes, hogy amennyiben mégis komolyabb probléma merülne fel, a holland pilóta fontos pályaidőt veszíthetne. A japánoknak azonban nincsen más választásuk, mert a szabályok miatt nem tudtak mindent ellenőrizni.
„Azért nehéz megállapítani, hogy egy erőforrás még mindig elég jó a versenyzésre, vagy csak a pénteki napokra érdemes megtartani, mert a technikai korlátozások miatt az ember keze meg van kötve abból a szempontból, hogy mit lehet megnézni, mielőtt a motort újból elindítjuk” – idézi a szóvivő egy korábbi megszólalását a RacingNews365.com.
Ami az erőforráselemeket illeti, Verstappen eddig mindenből eggyel kevesebbet használt, mint amennyi megengedett,
vagyis egy csere most még nem érne büntetést. Azonban ha most erre lenne szükség, akkor a 23 futamból álló szezon vége felé lehetségessé válna, hogy valamiből még egy darabot be kellene szerelni, emiatt pedig már biztosan hátrasorolnák a rajtrácson. Ez a veszély főleg a belső égésű motor, a turbófeltöltő, az MGU-H és az MGU-K idő előtti cseréje esetén fenyegetné a világbajnokság éllovasát.