Élő:

A Mercedes kész volt feláldozni Bottast Hamiltonért az Osztrák Nagydíjon

Forma-1, Stájer Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Valtteri Bottas
SPIELBERG, AUSTRIA - JUNE 27: Second placed Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP and third placed Valtteri Bottas of Finland and Mercedes GP hug in parc ferme during the F1 Grand Prix of Styria at Red Bull Ring on June 27, 2021 in Spielberg, Austria. (Photo by Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke az Osztrák Nagydíj után elárulta, min tanakodtak akkor, amikor a sérült autóval köröző Lewis Hamiltont utolérte a csapattársa. Az istálló vezető versenyérnökétől pedig megtudhattuk, mennyit veszített körönként a hétszeres világbajnok.

Lewis Hamilton az Osztrák Nagydíj után 32 pontos hátrányba került a világbajnoki éllovas Max Verstappennel szemben, de kettejük között a különbség 26 pontos is lehetne, ha a hétszeres világbajnok autója a 30. kör környékén nem sérül meg a 10-es kanyar kerékvetőjén. A Mercedes a verseny után gyorsan kiszámolta, hogy ez nagyjából 30 pontnyi leszorítóerő-veszteséget jelentett a címvédőnek, Toto Wolff pedig elárulta, olyan forgatókönyvet is fontolóra vettek, amelyben Hamilton nem engedi el a csapattársát.

Hamilton a futam nagy részében sérült autóval körözött Forrás: Formula 1 via Getty Images/2021 Formula One World Championship Limited/Clive Mason - Formula 1

Miután az első etapban sikerült megelőznie Norrist, Hamilton feljött a második helyre, és a kerékcseréje után magabiztosan autózott ebben a pozícióban, követve az addigra már messze járó Verstappent. A hétszeres világbajnok szerint a sérülés nélkül könnyű dolga lett volna célba érni a holland mögött, így viszont csak negyedik lett. A verseny utáni interjúban azt állította, hogy semmit sem csinált másként a 10-es kanyarban, mint azelőtt, így nem tudja, mitől sérülhetett meg az autója.

Később Toto Wolff csapatfőnök megerősítette, hogy Hamilton nem hibázott.

„Elég agresszív kerékvető van ott, vezetői hibát viszont nem láttunk, a terheléstől sérült meg az autója. Ki kell elemeznünk, hogy miért történt ez" – mondta Wolff, majd Andrew Shovlin vezető versenymérnök is közölte, hogy egyszerűen leváltak az autóról bizonyos aerodinamikai elemek.

Wolff még nem tudta számszerűsíteni, hogy Hamiltonnak a sérülés mennyit jelentett körönként, de Shovlin már igen.

Közben az autó egyensúlya is nehezen kezelhetővé vált, a csúszkálástól pedig rossz állapotba kerültek a hátsó gumik" – utalta arra a mérnök, hogy valójában ennél is nagyobb volt a veszteség.

Hamilton végül elengedte Bottast Forrás: Formula 1 via Getty Images/2021 Formula One World Championship Limited/Clive Mason - Formula 1

Hamilton a csapat döntése nyomán csak az 52. körben engedte el a rá felzárkózó Valtteri Bottast, akinek először azt az utasítást adták, hogy ne támadja világbajnok csapattársát.

Wolff utólag elismerte, menet közben azon tanakodtak, hogy Bottas mintegy pajzsként szolgálva megvédheti-e Hamiltont a negyedik helyen érkező Lando Norristól,

de aztán túl nagynak találták ehhez a 44-es rajtszámú Mercedes teljesítmény-deficitjét. „A kalkulációink szerint nagyjából 30 pontnyi leszorítóerőt veszítettünk, de ezt a számot még nem ellenőriztük le. De jelentős volt a teljesítmény-veszteség, ami azt eredményezte, hogy a gumik olyan irányba tartottak, amelyben valószínűleg nem bírták volna ki a végéig.

Fair volt Valtterivel szemben, hogy futhassa a saját versenyét. Az autók megcserélése mellett döntöttünk, mert megértettük, hogy máskülönben a McLaren megelőzött volna minket."

Ahogy Wolff már utalt is rá, Hamiltonnak végül egy második kerékcserét is be kellett iktatnia, de ez már nem változtatott semmin, addigra ugyanis Norris is megelőzte.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!