Verstappen duplázott Ausztriában, Hamilton a dobogóra se ért oda
2021. július 04. 14:41
Egy héttel a Red Bull Ringen megrendezett Stájer Nagydíj után ismét pályára lépett a Forma-1 mezőnye Ausztriában, ezúttal a versenynaptárban eredetileg is szereplő Osztrák Nagydíjat rendezték meg a Red Bull hazai pályáján, óriási létszámú holland szurkolótábor előtt. A koronavírus kitörése óta ez volt az első verseny, ami teljesen nyitott volt a szurkolók előtt, és a rajongókat nem kellett kétszer kérni.
Elsősorban Max Verstappent biztatták, aki mindent meg is tett azért, hogy kiszolgálja a szurkolóit: megszerezte a pole pozíciót, majd a rajtnál is megtartotta a vezetést, Lando Norris, Sergio Pérez, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Pierre Gasly, Cunoda Juki, Lance Stroll, Sebastian Vettel és Charles Leclerc előtt.
Az első 10-ből Gasly, Cunoda és Stroll indult lágy abroncsokkal,
Sainz a 10. helyről keményekkel rajtolt, és ezt az abroncsot választotta Räikkönen a 16. helyen, a többiek a közepes keverékű abronccsal kezdték meg az Osztrák Nagydíjat. Nagy kérdés volt, hogy ki tudja egy, ki két kerékcserével teljesíteni a versenyt.
Az egykiállásra hajtókat segítette, hogy Esteban Ocon és Antonio Giovinazzi összeakadt a rajt után, a sérült Alpine miatt pályára küldték a biztonsági autót, de a 4. körben ismét újraindult a verseny. Pérez ekkor támadni kezdte Norrist, aki a 4-es kanyarban leterelte ellenfelét a kavicságyba, így Pérez visszaesett a 10. helyre.
Átmenetileg Hamilton is visszaesett, őt Bottas támadta, de gyorsan visszavette csapattársától a helyezést,
és Norris nyomába eredt a 3. helyen. Hamilton helyzete ezzel gyorsan javulni kezdett, hiszen csak a McLaren választotta el őt legfőbb ellenfelétől, Verstappen viszont gyorsan megkezdte az elszakadást, a 6. körben már 2,7 másodperccel vezetett a narancssárga autó előtt.
Ez a következő körök során tovább nőtt, a 12. körben 5,2 másodperc volt a különbség annak köszönhetően, hogy Verstappen egymás után futotta a leggyorsabb köröket, Norris pedig a DRS ellenére is feltartotta Hamiltont, de közben erősen igénybe vette a hátsó abroncsait, ezért mérnöke óvatosságra intette őt.
A tervezett kerékcserék sora a 13. körben kezdődött meg a két Alpha Tauri révén,
először Cunoda, majd Gasly ment ki kemény gumikért, ez a McLaren szempontjából fontos információ volt, mert Norris mérnöke elsősorban a francia pilóta tempóját figyelte, arra számítva, hogy Verstappen és a Mercedesek ellen nem tudják majd felvenni a versenyt.
A dobogós helyezettek sorrendjében a 20. körben állt be változás, ekkor Norris 5 másodperces időbüntetést kapott Pérez leszorításáért, a brit pilóta ebben a pillanatban elengedte ellenfelét, de igyekezett a nyomában maradni, közben Pérez megvívott Leclerc-rel, de beszorult a két Ferrari közé a 7. helyre.
A verseny első harmadának hőse Daniel Ricciardo volt,
a 13. helyről a jó rajtjának, az előzéseinek és az ellenfelek korai kerékcseréinek köszönhetően feljött az 5. helyre, mérnöke is elismerően biztatta őt. A két McLaren a versenynek ebben a szakaszában egymással versenyzett, Norris az időbüntetéssel együtt is számíthatott arra, hogy csapattársa előtt marad.
Az élen közben konzerválódott a 11 másodperces különbség Verstappen és Hamilton között, a holland pilóta a 28. körben jelezte, hogy kezd nehezen vezethetővé válni az autója, de nem siettette, hogy korán cseréljenek kereket. Megtette helyettük a McLaren, a 29. kör végén kihívták Ricciardót, aki kemény keverékű gumikra váltott, a 12. helyre jött vissza, és ezzel lavinát indított el.
A 30. körben kihívták Norrist is, ezt kihasználta a Mercedes, mert a McLaren a büntetés miatt 5 másodpercig állva maradt, így Bottas megelőzte a brit pilótát. Egy körrel később Hamilton is megjelent a bokszban kemény keverékű gumikért, ellenfelei kiállása miatt megtartotta a 2. helyet, és formaság volt az is, hogy Verstappen is az élen maradjon a kerékcseréje után.
A Red Bull sem várt, a 32. kör végén elvégezték Verstappen autóján is a tervezett kerékcserét,
majd kihívták Pérezt is, aki a 7. helyről állt ki, ezzel megpróbáltak Leclerc elé vágni. Az élmezőnyben a monacói pilóta volt az utolsó, aki közepes keverékű gumikkal tartotta magát, az 5. helyen haladt, előtte mindenki kereket cserélt már egyszer, mögötte pedig a keményeken kezdő csapattársa ment.
Pérezzel bejött a Red Bull számítása, a mexikói pilóta Leclerc elé került a Ferrari kerékcseréje után, de beszorult Ricciardo mögé a 8. helyen, aki támadta Gasly-t, de mérnöke belátásra utasította őt, mert nem akartak újra kereket cserélni, ezért kímélnie kellett a gumikat. A 6. helyezett Gasly mögött vonat alakult ki, Ricciardo, Pérez és Leclerc is szorosan követte az Alpha Taurit.
A 42. körben Leclerc a 4-es kanyarban kívülről támadta Pérezt, aki ugyanúgy leterelte ellenfelét, ahogy Norris tette vele, a sportfelügyelők rögtön vizsgálni is kezdték az esetet, és nem volt kérdés, hogy őt is megbüntetik, ami a szoros állás miatt igen rossz hír volt Pérez és a Red Bull esélyeire nézve. A 46. kör végén Gasly kiállt másodszor is kereket cserélni, ezzel Ricciardo átvette a 6. helyet, Pérez védte a 7. pozíciót, és másodszor is kiszorította Leclerc-t a pályáról, ezért újabb 5 másodperces büntetést kapott.
Közben az élen tovább nyílt az olló, Verstappen a 43. körre 18 másodpercre növelte az előnyét Hamilton előtt, ebben az is szerepet játszhatott, hogy mérnöke szerint egy kerékvetőn megsérült a brit pilóta autója, ezért Bottas közelíteni kezdett hozzá és Norris is elkezdte lopni a távolságot a brit pilótához képest.
A helyzet az 53. körre várt kritikussá a Mercedesnél.
Eleinte Bottast arra utasították, hogy ne támadja Hamiltont, majd megengedték, hogy a pilóták versenyezzenek egymással, az 53. körben pedig csapatutasítással Bottast előre engedték, majd néhány száz méteren belül Norris is megelőzte honfitársát, miközben Verstappen újabb leggyorsabb köröket futott.
A Mercedes ekkor kihívta Hamiltont a bokszba, egy újabb közepes gumiszettet szereltek az autójára, így is visszajött a 4. helyre, és elkezdhetett hajtani a dobogós helyre, ezt egy új leggyorsabb körrel indította, de Verstappen nem sokkal később használt gumikon is visszavette a bónuszpontot érő leggyorsabb kört.
A dobogós helyezettek sorrendje ezzel befagyott, Verstappent 10 körrel a vége előtt kihívták egy újabb kemény gumiszettért, ez a 27 másodperces előnyébe bőven belefért, Bottas tartotta a 2. helyet, mert
Norris hiába került közel hozzá, előzni nem tudott, Hamiltonnak pedig a 4. hely jutott, miután esélye sem volt behozni a plusz kerékcsere miatti lemaradását.
Sainz az 5. helyen ért célba, miután az utolsó előtti körben megelőzte Pérezt, Ricciardo és Leclerc követte őt, Gasly pedig behozta az Alpha Taurit a 9. helyre. A 10. helyért szintén nagy csata zajlott George Russell és Fernando Alonso között, az Alpine pilótája 3 körrel a leintés előtt fosztotta meg a brit versenyzőt attól, hogy megszerezze az első pontot a Williams számára.
Az utolsó kör sem volt eseménytelen, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen összeütközött, a német pilóta a kavicságyban fejezte be a versenyt, de a látványos balesetben szerencsére egyikük sem sérült meg.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az Osztrák Nagydíj élő közvetítésében! Könnyen lehet, hogy igen izgalmas délután vár ránk, tegnap óta ugyanis nagyot változott az időjárás a Red Bull Ringen, napsütésnek nyoma sincs, az előrejelzések szerint pedig 40% az esélye a komoly záporoknak a verseny során. Tartsanak velünk!
Amennyiben nem fog esni, már abban az esetben is kissé az ismeretlenbe ugranak a csapatok, tegnaphoz képest ugyanis több mint 20 fokkal lett hűvösebb az aszfalt hőmérséklete, ami simán átírhatja az előre felvázolt gumistratégiát. A Pirelli a múlt hetinél eggyel lágyabb kiosztásnak köszönhetően mindenesetre a két kiállást jósolja a leggyorsabbnak közepes-kemény-kemény elosztásba, majd a második leggyorsabbnak a közepes-kemény egy cserés változatot véli.
Ezt követi a második változathoz hasonlóan gyors lágy-kemény-kemény variáció, majd a leglassabb, közepes-kemény-közepes változat.
A Stájer Nagydíjjal ellentétben ezúttal megtelhettek a lelátók a Red Bull Ringen, ami holland drukkerek hadának érkezését jelentette. Az alábbi képre kattintva mindezt megnézhetik folyamatosan frissülő mai galériánkban!
---- separator ----gallery-content-type:9b8f15ab-0435-4273-9705-c92bb806c354---- separator ----Azok után, hogy tegnap életében először bejutott a Q3-ba, George Russell a múlt heti csalódás után ismét megpróbálja megszerezni első pontjait a Williamsszel, viszont most sem lehet nyugodt, mert a rajtrácsra vezető köre során valamilyen problémát észlelt az autó hátuljával. A csapat az adatokban nem látott semmit, majd a rajtrácson vizsgálódott egy kicsit, de szerelés nem történt. Russell el fog rajtolni, kérdés, hogy az autója 100%-os lesz-e.
Az élmezőny tagjai közül nagyjából hasonló a fennmaradt szettek száma, a két Mercedesnek és Verstappennek egyaránt 2-2 használt közepes és lágy, illetve új kemény szettje maradt. Hasonló a helyzet Pérez esetében is, neki viszont csak egy új kemény gumija van, viszont lágyból három új szett áll a rendelkezésére.
Menet közben is folyamatosan változnak a körülmények, a bokszutca nyitása óta az aszfalt hőmérséklete tíz fokkal lett melegebb. Lando Norris a Sky Sportsnak nyilatkozva elmondta, hogy nem igazán örül ennek a fejleménynek.
Eközben az előrejelzések szerint már 60% az esély arra, hogy esni fog a verseny alatt.
Az első tízben elrendeltetett volt a Q2 alapján, hogy Verstappen, Norris, Pérez, Hamilton, Bottas és Russell kezd közepes gumin, míg a többiek lágyakon rajtolnak, a második tíz pilótánál viszont érdekes látni, hogy Sainzot és Räikkönent kivéve mindenki közepesen kezd (legalábbis, aki választhatott, a hátrasorolt Vettel a 11. helyen ugyanis kénytelen lágyakon rajtolni), míg nekik a kemény gumit tették fel.
Mindenki gond nélkül eljött, ami általában így szokott lenni, de most George Russell esetében némi fellélegzést jelenthet.
A holland pole pozícióból rajtolva még soha nem végzett a második helynél rosszabb helyen, így ha pusztán a statisztikát nézzük, nem lehet rossz versenye. Na de hamarosan jön a rajt, és kiderül, hogy valójában milyen lesz.
Simán megtartotta az első helyet a holland, mögötte Norris, Pérez, Hamilton, Bottas a sorrend.
Nem mentek sokat, máris be kellett küldeni a biztonsági autót Ocon miatt, aki a hármas kanyar után Schumacher és Giovinazzi közé került, az Alfa bal hátsója pedig eltörte a jobb első felfüggesztését. Pech.
Ocon lényegében félreállt az egyenesben, miután látta, hogy a jobb elsője nem jó irányba áll, azaz nem ment neki semminek, így törmeléket sem kell takarítani. Amint biztonságos helyre vitték az autóját folytatódhat a verseny.
Ami pedig a rajtot illeti, az élmezőnyben egyedül a 3. helyért folyt kisebb csata Hamilton és Pérez között, de a mexikói ügyesen védekezett, így a címvédő nem tudott elsurranni mellette.
A kör végén folytatódhat a verseny, Verstappen már gyűjti be a mögötte haladókat.
Norrisszal csatázott a mexikói az egyes kanyarban, majd a hármasban beszállt a két Mercedes is. Az egésznek az lett a vége, hogy a négyesben Pérez kívülre került, Norris pedig kivezette a kavicságyba. A 10. helyre esett így vissza.
2,2 másodperc már az előnye Norris előtt, akit szorosan követ Hamilton, őt pedig Bottas. Pérez közben már a 11., miután Leclerc is megelőzte.
Visszaelőzte Leclerc-t, így már újra tizedik. Közben Giovinazzit vizsgálják, mert az SC-vonal előtt előzött.
Az első tíz sorrendje: Verstappen, Norris, Bottas, Gasly, Cunoda, Stroll, Vettel, Ricciardo, Pérez. A két Ferrari a 11. és a 13. helyen áll.
A 14. helyen autózik a finn, az előtte haladók által adott szélárnyék pedig betett a fékhűtésének, de könnyen lehet, hogy nem csak ő szenved ettől. Csapattását közben 5 másodpercre büntették a safety caros esett miatt.
Az élen Verstappen előnye 3,3 másodperc.
Korábban Bottasnak azt mondták, hogy kövesse Hamiltont és ő is előzze majd meg Norrist, de egyelőre Hamiltonnak sem sikerült ez, hiába van folyamatosan DRS-távolságon belül a McLarenhez képest.
Nincs szükség vizsgálatra a felügyelők szerint a rajt utáni balesetet illetően, és egyelőre Pérez és Norris csörtéje miatt sem. Horner az imént azt mondta a Sky Sportsnak, hogy szerinte versenybaleset volt.
Hamilton továbbra is Norris nyakán van (azt mondta, hogy nehéz követni a McLarent), Bottas azonban már több mint 3 másodpercre leszakadt a csapattársától. Verstappen előnye közben már 4,6 másodperc Norris előtt az élen.
A csapat szerint a bal hátsók elkezdtek melegedni a McLarenen, mire Norris visszakérdezett, hogy mennyire küzdjön Hamilton ellen. Egyértelműnek tűnik, hogy a futam végéig nem fogja tudni maga mögött tartani a Mercedest.
Cunoda kezdte a tervezett kiállások sorát, a 12. kör végén bejött kemény gumikért és a 19., azaz utolsó helyre tért vissza. Egy körrel később követte őt Gasly is. Közben Bottas valószínűleg egy kiállást követ, azért megy ennyivel lassabban Hamiltonnál.
Mégis úgy érzik, hogy meg kell nézni a rajt utáni esetet, de ettől még lehet, hogy senkit nem büntetnek. Közben a mexikói Leclerc-rel múlatja, a Ferrari az imént előzte őt meg.
Vettel, Ricciardo, Leclerc, Pérez és Sainz teljesen együtt halad az ötödiktől a kilencedik helyig, az imént az ausztrál meg is próbált bevetődni a német mellé.
Továbbra is tizedekre van Norris mögött a hétszeres világbajnok, de nem tud előzni, az imént pedig annyit mondott a rádióba, hogy „több erőt!”, azaz szeretne egy kicsit nagyobb tempót az egyenesben.
Közben Cunodát is vizsgálják, amiért átszelte a fehér vonalat a bokszkijáratban.
Ricciardo a 4-es kanyar külső ívén előzte őt meg, majd a kör végén Vettel megkapta a kemény gumikat, és a 18. helyre jött vissza. Pérez közben továbbra is Ferrari-szendvicsben van, az élen Verstappen 8,3 másodperccel vezet Norris előtt.
Duplán jött a baj Norrisra, előbb kiírták, hogy 5 másodperces büntetést kapott Pérez leszorításáért, majd Hamilton megelőzte őt DRS-sel a 4-es kanyar felé menet. A gumik alighanem elkezdtek elkopni a McLarenen.
Norris legalábbis azt mondja, hogy mintha lángolnának, miközben Hamilton nagyon udvarias volt és a rádióban „nagyszerű pilótának” nevezte az ellene remekül védekező Norrist. Egyelőre nincs jele annak, hogy bármi gond lenne Hamilton hátsó fékjével.
Ő is 5 másodperces büntetésben részesült, miután átszelte a bokszkijárat fehér vonalát. Csak úgy repkednek ma a büntetések.
Hamilton hátránya közben 10 másodperc Verstappen mögött, a legutóbbi körben 2 tizedet kapott a hollandtól.
Már közel 3 másodperc az előnye a McLaren előtt, miközben Bottas próbál közelebb férkőzni Norrishoz.
Az élen eközben Verstappen azt jelentette, hogy elkezdett egy kicsit nehezebbé válni a helyzet a gumikkal.
A McLaren mérnöke nem nagyon akarta elárulni neki, hogy miért kapta a büntetést, de magától is rájött, majd azt mondta, hogy mégis mit várt Pérez a külső íven.
Közben javítanánk magunkat, Cunoda nem a bokszkijárat, hanem a bokszbejárat fehér vonalának átvágása miatt kapott büntetést.
Már 11 másodperc fölé kúszott a hátránya, a Mercedesnek így alighanem más taktikát kell követnie ahhoz, ha el akarja kapni a Red Bullt, de leginkább az eső segíthetne nekik.
Az ausztrál egy körrel hamarabb, Norris és Bottas egy körrel később érkezett. Bottasnak azt mondték, hogy kövesse a McLarent, amely ne felejtsük el, 5 másodperccel többet kellett álljon, így a Mercedes simán átugrotta.
A McLarenekhez és csapattársához hasonlóan kemény gumikat kapott, és visszajött a második helyre.
Sima ügy votl a Red Bullnak, Verstappen kemény gumikkal az élre állt vissza, előnye 12,8 másodperc Hamilton előtt. Hátrébb Pérez is érkezett, ő is keményeket kapott.
Hamiltonnak szóltak, hogy óvja a kemény gumikat, mert ezeken megy a végéig, mire a Red Bull ezt azonnal közölte Verstappennel. 13 másodperces a címvédő hátránya, így ha nem történik valami extra, alighanem meg kell elégednie a második hellyel.
Az első tízből a közepeseken haladók közül ő húzta a legtovább, de most megkapta ő is a kemény gumikat, hogy a 10. helyre jöjjön vissza. Az első tízből (és a teljes mezőnyből) Sainz (5.) és Räikkönen (6.) nem voltak még kint, de ők a kemény gumikon haladnak.
Bottast az imént tiltották el a 10-es kanyar kerékvetőjétől, miután mérnöke azt mondta neki, hogy Hamilton autója sérülést szenvedhetett azon a helyen. Azóta ezt már Hamiltonnal is közölték.
Jön fel a brit a friss keményeken, az imént a hármas kanyarban a kanadait fékezte ki simán. Ez mondjuk nem lehetett túl nehéz, hiszen Russell autóján 16 körrel frissebb gumik vannak.
Közben Räikkönen letudta a cseréjét és a 15. helyre tért vissza közepes gumin.
Utolérték a 6. helyen autózó Gaslyt, és mindjárt hárman esnek egymásnak. Elöl Gasly, utána Ricciardo, majd őt követi Pérez és Leclerc.
Védekezett ellene a négyes kanyarban, majd Leclerc kívülről mellé került, ő pedig ugyanazt csinálta, mint vele Norris, és kiterelte a Ferrarit azzal a különbséggel, hogy ők össze is értek. Leclerc hamar visszajött a kavicságyból, és mindössze 1,5 másodpercet veszített. Ez is büntetés lesz?
Ez aztán gyors volt, nem sokat vizsgálgatták a felügyelők, mondjuk ha Norrist büntették, nem is nagyon volt mit. Pérez 5 másodpercet kapott, amit ha már nem jön ki, az idejéhez fognak hozzáadni. Leclerc autója a csapat szerint nem sérült.
Gumit kímélve is gyorsabb Hamiltonnál az élen, előnye pedig már 18,5 másodpercre nőtt. A leggyorsabb kör is az övé jelenleg, de ha esetleg a Red Bull biztosra akar menni a végén, nem elképzelhetetlen, hogy kihívják még egyszer, ha addigra biztonsággal vissza tudna térni Hamilton elé.
A négyes kanyarban kívülről próbálkozott, de nem fordult az Alpha Tauri mellé, amely a kör végén inkább kiment kereket cserélni. Ricciardo előtt így most tiszta az út, mögötte viszont jön Pérez és Leclerc.
Elképesztő, Leclerc megint kívülről próbálkozott, de most a sokkal gyorsabb ötös kanyarban, Pérez pedig ezúttal sem volt előzékeny, és ismét kivezette a kavicságyba a monacóit.
Teljesen ki van akadva Pérezre, ami részben érthető, de részben pedig Pérezt is meg lehet érteni, hiszen Leclerc is elvehette volna a gázt.
1,1 másodpercre van csak tőle, de a csapat közölte vele, hogy nem támadhatja meg a sérült autóval küzdő címvédőt, aki szerint nem fog eljutni a célig ezeken a gumikon. Norris közben zárkózik Bottasra, és ha így megy tovább, mindjárt támadási közelségben lesz.
A mezőnyből utolsóként tette ezt meg, és a 8. helyre jött vissza friss közepes gumikon. Érdemes lesz odafigyelni rá.
A Mercedes megtanácskozta a háttérben a dolgot, és most úgy döntöttek, hogy Bottas szabadon versenyzhet Hamiltonnal. Na nézzük!
Két kézzel szórják a felügyelők a büntetést, a mexikói a második esetért is 5 másodpercet kapott.
Bottasszal közölték, hogy Hamilton el fogja őt engedni, a Mercedes tehát nem akarta, hogy esetleg összeakadjanak. Norris is elkaphatja a hétszeres világbajnokot.
A négyes kanyarban Hamilton még tudott védekezni, de az ötösben Norris bevetődött mellé, ő pedig inkább hagyta, hadd menjen, majd a kör végén kijött egy friss kemény szettért. Maradt a negyedik.
Ő bokszutcai sebességtúllépés miatt kapott 5 másodpercet, de lévén a 15. helyen van, olyan nagyot nem fog veszíteni. Norrist eközben űzik Bottas után, Hamilton 21 másodperccel van mögötte.
Ha hiszik, ha nem, megint átszelte a fehér vonalat a bokszbejáraton. Elképesztő. Közben Verstappen és Hamilton nagy csatát folytat a leggyorsabb körért, utóbbi megszerezte azt, majd Verstappen odalépett a használt gumin és most ismét nála az egy pont.
Kezdi elveszíteni a fejét a monacói, aki a 6. helyért támadja a McLarent, a négyes kanyarban kis híján megtorpedózva az ausztrált.
Már 1:07.835-nél jár a holland, miközben Hamilton Bottas tempóját sem tudja hozni, vélhetően a sérült autó miatt. Leclerc közben még mindig Ricciardót gyepálja.
27 másodperccel vezetett Bottas előtt, így a Red Bull beikatott neki egy biztonsági cserét. Friss keményeket kapott, így vélhetően a leggyorsabb köre sem lesz veszélyben.
10. helyen autózik az első williamses pontjaira hajtó brit, de két tizeddel mögötte ott lohol Alonso. Vajon meglesz a pontszerzés Russellnek?
1:06.2-vel valószínűleg bebiztosította magának a leggyorsabb kört, miután egy kör erejéig engedélyezték neki a kettes motorüzemmódot. 10 másodperccel vezet Bottas előtt.
Alonsónak és Russellnek is el kellett engednie a leköröző hollandot, de a spanyol máris újra ott van a Williams váltóján. Nagyon nehéz körök várnak Russellre.
A frissebb és eggyel lágyabb gumikon a spanyol felzárkózott Ricciardo és Leclerc kettősére, és már DRS-távolságon belül van csapattársához képest.
Alonso a négyes kanyarban közben megpróbálta megelőzni Russellt, de a brit visszaverte őt.
Alighanem hagyja, hogy a frissebb gumin a spanyol megpróbálja elkapni Ricciardót, ezért a hármas kanyar előtt félreállt előle. Alonso ezalatt megint a négyesben próbálkozott, de most sem járt sikerrel.
Hihetetlen, hogy milyen elszántan támadja Russellt, a négyes kanyarból az imént farolva jött ki, de a Williams még mindig kitart. Sainz közben DRS-távolságon belülre került a hatodik helyen autózó Ricciardo mögött.
Eddig bírta a Williams fiatal pilótája, elrontotta a hármas kanyart, a négyes felé menet Alonso pedig elviharzott mellette a DRS-sel. Jelen állás szerint ma sem lesz meg a pont.
A Ricciardo-Sainz csata az egyedüli, ami még nem dőlt el, a spanyol az imént a négyes kanyarban már kívülről benézett, de ez még nem volt komoly támadás a részéről.
A 4-es kanyarban kívülről akarta megelőzni, az első szárnya pedig hozzáért a Williams bal hátsójához, de nem tört el.
Csak összejött a spanyolnak a négyes kanyar felé menet az előzés, Ricciardo tehetetlen volt. Ez még sokat érhet a konstruktőri csatában.
14 másodperces előnnyel szelte át a célvonalat a holland pilóta Bottas és Lando Norris előtt, és tovább növelte előnyét az összetettben. Lewis Hamilton csak a negyedik lett.
Még az utolsó körben is volt történés, Räikkönen megint megpróbálta megelőzni Russellt a négyes kanyarban, de emiatt Vettel elment mellette az ötösben, majd mintha a finn nem vette volna észre az Aston Martint, autója jobb első kerekével nekiütközött Vettel autójának, amitől a német pilóta keresztbeállt, és mindketten kirepültek a bukótérbe. Szerencsére egymáson kívül nem ütköztek neki semminek.
Pályafutása első grand slamjét érte el a holland, azaz pole pozícióból indulva legyorsabb kört és győzelmet ért el.
Pérez végül a hatodik helyre csúszott hátra a büntetésének köszönhetően, így Sainz lett az ötödik, Ricciardo a hetedik, Leclerc a nyolcadik, Gasly, a kilecnedik, Alonso a tizedik.
A további sorrend: Russell, Cunoda, Stroll, Giovinazzi, Latifi, Räikkönen, Vettel, Schumacher és Mazepin.
Ennyi volt már élő közvítetésünk, de ne menjenek messzire, folyamatosan jelentkezünk a verseny utáni reakciókkal. A viszontlátásra!