Hosszú évek óta először a Red Bull diktálja a tempót a Forma-1-ben, a köridők és a pontverseny tekintetében is az osztrák vállalat istállója vezet. Ez annak is köszönhető, hogy a csapat a közelgő, 2022-es szabályváltozások ismeretében is folytatja az idei autó fejlesztését, miközben a többiek erre már kevesebb forrást fordítanak vagy egyáltalán nem foglalkoznak az idei autóval.
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója viszont nemrég megerősítette, el akarják kerülni azt a hibát, amit a BMW elkövetett 2008-ban azzal, hogy a világbajnoki címre esélyes autójukról lemondtak, a 2009-es modell viszont az erőfeszítések ellenére sem lett versenyképes. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke sem érti, hogyan lehet elengedni az idei szezont.
Érdeklődéssel olvassuk, amikor mások azt mondják, hogy leírták 2021-et… Mi viszont egy versenyistálló vagyunk
– szögezte le a Beyond the Grid podcastban. – Nekünk minden év számít. Ebben a közegben az ember annyira jó, amennyire az utolsó versenyén volt. Nyilvánvaló, hogy továbbra is mozgósítunk és igyekszünk. Ha ez azt jelenti, hogy néhány órával többet dolgozunk és pár Red Bullal többet iszunk meg… Pillanatnyilag mindenki nagyon motivált. Megéri küzdeni a célért.”
A csapatoknak nagyon fegyelmezetten kell dolgozniuk, mert az idei évtől a felhasználható költségvetés, valamint a fejlesztésre fordítható kapacitások, például a szélcsatornában eltölthető idő is korlátozott, így muszáj dönteni az idei és a jövő évi autón zajló munkálatok között. Horner számára viszont nem idegen, hogy folyamatosan meg kell felelni az elvárásoknak.
Nem, mert ebben az üzletben mindenki azt várja, hogy hozzuk az eredményeket. Idén és jövőre is.
„Ennek megfelelően be kell osztani a forrásokat, de mi egy versenyistálló vagyunk, a körülményeket figyelembe véve dolgozunk. Ha fejlesztenünk kell az autót, akkor azt kell tennünk, nem mondhatjuk, hogy majd jövőre.”
Miközben a Red Bull továbbra is nagy erőket mozgósít, a Ferrarit nem lehet rávenni erre, még azzal sem, hogy Lando Norris révén a McLaren újabb dobogós helyet szerzett Ausztriában, és a wokingi istálló megerősítette a helyét a konstruktőri világbajnokság 3. pozíciójában.
A Scuderia továbbra is kitart a 2022-es projekt mellett, és az élcsapatokkal ellentétben a szimulátorban már tesztelik az új modell koncepcióját.
„A McLaren valóban erősebbnek mutatkozott Ausztriában, de ez bármelyik pályán újra megváltozhat – nyilatkozta Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke. – A küzdelmünk végkifejletét elsősorban nem a fejlesztések, hanem a pályák jellege határozza meg, én ezt továbbra is egy nyílt csatának tartom” – szögezte le.
„Számunkra nem prioritás, hogy a 3. helyen zárjunk vagy legyőzzük a McLarent. Már régóta a 2022-es autó fejlesztésére összpontosítunk.”