Soha korábban nem kellett olyan meleg aszfalton köröznie az F1-es mezőnynek, mint a Magyar Nagydíj pénteki második szabadedzésén, amelyet 63,5 fokos aszfalthőmérséklet mellett kezdtek meg a csapatok, de ez az érték később 64 fok fölé is emelkedett, nem sokkal maradva el az 1984-es Dallasi Nagydíjon mért 66 fokos abszolút rekordtól. Mindez a Mercedes pilótáinak a dolgát is megnehezítette, mind ami a vezetést, mind ami a gumikezelést illeti, utóbbival azonban alighanem még így is nekik gyűlt meg legkevésbé a bajuk.
„Megsültem. Sok súlyt, talán 3-4 kilót veszítettem az edzések alatt – nyilatkozta a második gyakorlást Valtteri Bottastól hajszállal elmaradva a második helyen záró Lewis Hamilton. – Egyszerűen elolvadtak a gumik, úgyhogy elég nehéz a balanszot megtalálni. Más a helyzet a legutóbbi versenyhez képest, amelyen mindenki az első gumikkal szenvedett. Az idei gumik teljesen másak, minden futamon másmilyenek, izgalmas folyamat megérteni őket. Egyébként normális nap volt."
Amikor ilyen meleg az aszfalt, a lágy gumik esetében még a lassú kivezető kör sem elég, ami a Mercedesnek is fejfájást okozott, ugyanakkor az első két hely birtokában még így is ők bizakodhatnak a legjobban.
Nem volt jó érzés vezetni, mert alacsony a tapadás és sokat csúszkálunk, gondolom azért, mert azonnal túlhevítjük a gumikat, amint kihajtunk a bokszutcából,
de mindenki ugyanabban a hajóban evez. – ecsetelte a hétszeres világbajnok. – Viszont látni, hogy Valtteri és én is az első sorban vagyunk a tempót tekintve, szerintem nagyszerű a csapatnak, és innen csak javulni fogunk. Van még dolgunk ma este, hogy megnézzük, hogyan finomhangozhatjuk az autót, de ez jó kezdet."
„Optimista vagyok, mert egyértelműen tudunk javítani egyensúly szempontjából az autón, és ha ezt megtesszük, jobb helyzetben leszünk holnapra és a futamra is. Persze sokkal jobb vezetni, ha hűvösebb van, ezek a gumik az idő nagy részében amúgy sem érzik jól magukat, és egyértelműen nem tetszenek nekik ezek a hőmérsékletek."
Hamiltont arról is megkérdezték, mit szól a vasárnapra várt esőhöz, mire elmondta, hogy egy ilyen forró napon nem kalkulálhatnak ezzel, mert az ilyesmit úgysem lehet kiszámítani, ezért „száraz időmére állítjuk be az autót, aztán ha esik, akkor esik."
A két Mercedes közül ezúttal Bottas volt a gyorsabb, de a meleg neki is megnehezítette a dolgát. „Olyan érzés volt, mintha finn szaunában lettünk volna. Ez egy jó összehasonlítás.
Különösen az etapok között a garázsban állva éreztük a hőséget, jóval hatvan, vagy akár hetven fok fölött volt a hőmérséklet a pilótafülkében.
Izzasztó volt, de a pályán legalább jött egy kis menetszél. A meleg a gumikkal is megnehezítette a helyzetet, mivel túlmelegedtek, de a többiekhez képest nem tűnt túl rossznak a helyzet, úgyhogy szerintem nem volt rossz a rajtunk ma."
Bottas szerint nehéz volt előre megjósolni, hogy miként teljesítenek a korábban nekik többször gondot jelentő meleg körülmények között, de úgy véli, hogy az utóbbi időben tettek előrelépéseket ezen a téren, és a mai nap bizonyította, hogy már nem olyan rosszak nagy melegben. „Nem gondolom, hogy rossz pozícióban vagyunk, de pénteken soha nem látjuk a többiek lapjait. Az első edzés után elég sok dolgunk volt a balansszal, de gyorsan reagáltunk és már kezd jó lenni, de biztosan javulni fog még, ez kétségtelen. Jó látni, hogy valószínűleg harcban leszünk holnap a pole-ért. Ez nagyon motiváló."