Még csak a 2021-es szezon első harmada telt el, de már nagy dilemmával szembesültek a Forma-1-es csapatok, mivel egyre több forrást kell átcsoportosítani a következő évre készülő, teljesen megváltozó autók kifejlesztésére. A Mercedesnél ez láthatóan gondokat okoz, mert a Red Bullal ellentétben ők már teljesen az új autón dolgoznak.
A Ferrarinál is korán váltottak a 2022-es projektre, ennek is köszönhető, hogy Charles Leclerc az Osztrák Nagydíj előtt megerősíthette, a szimulátorban már kipróbálhatta az új autó virtuális mását. Gyorsan leszögezte, hogy még „nagyon-nagyon korai” véleményt formálni, de megerősítette, hogy
az autó „nagyon különbözőnek tűnik” az idei modellhez képest.
„Ez mindenki számára kérdéses, függetlenül attól, hogy mi fejlesztünk-e vagy sem – utalt arra, hogy nehéz megmondani, ki, mennyire lesz majd versenyképes a következő szezontól. – Teljesen más ez az új projekt, és még nagyon-nagyon korai bármit is kijelenteni. Senki sem tudja, hol tartunk a többiekhez képest, de dolgozunk már rajta” – mondta a 2022-es autóról.
Leclerc szerint azért is nehéz egyelőre megállapításokat tenni, mert jelenleg főleg szimulációkat futtatnak, így „most csak számok és előrejelzések” jellemzik az eredményeket, de hozzátette, a versenyzők is adhatnak visszajelzéseket, különösen a szimulátor vezetése után. Ehhez jól jön, hogy
a Ferrari nemrég új berendezést épített, így többféle beállítást is próbálgathatnak.
„Most csak annyit tehetünk, hogy a lehető legjobb módon dolgozunk Carlos [Sainzcal] és elmagyarázzuk, mik az idei autók gyengeségei, próbáljuk megérteni, hogy ezek miért jelentkeznek, aztán elkerüljük, hogy ezeket a hibákat a következő évi autóval is elkövessük, még akkor is, ha az a projekt teljesen más.”
„A szimulátorban elég nagy lehet a hozzájárulásunk, sokat segíthetünk és az idei visszajelzések is segítik a csapatot, hogy a megfelelő irányba induljunk el, és abban, hogy tudják, pontosan milyen irányba induljunk el ahhoz, hogy gyorsak lehessünk.”