Jelen állás szerint 2025-ben új korszak köszönt a Forma-1-re, legalábbis ami az erőforrásokat illeti, ugyanis a tervek szerint ekkor mutatkozik be az új generációs motorformula. A legutóbbi hírek szerint nem helyezik teljesen új alapokra a hajtásláncot, de az elektromos rész hangsúlyosabb szerepet fog kapni.
Ezzel az F1 újabb lépést tesz a villanymotorok irányába, ami persze nem feltétlenül jelenti azt, hogy valaha is megérkezik oda. Christian Horner szerint azonban más úton is el lehetne indulni, amivel egyrészt nem térnének le a környezettudatosság ösvényéről, másrészt viszont visszahoznák a sokak által hiányolt motorzajt.
Szerintem a belső égésű motornak van jövője. szóval miért ne vezethetnénk be magas fordulatszámmal és fantasztikus hanggal rendelkező motorokat környezetbarát módon?
- tette fel a kérdést az FIA sajtótájékoztatóján. – Úgy vélem, a bio-, illetve a fenntartható üzemanyagok mindezt lehetővé teszik.”
Sokak számára a 2014-es idény okozott törést, amikor a V8-as szívómotorokat a V6-os turbó-hibrid erőforrások váltották, amelyek sokkal halkabbnak bizonyultak elődjüknél. Horner azonban még inkább visszament az időben, és kijelentette, olyan megoldásra lenne szükség, amely hangban a 2005-ig használatban lévő V10-esekre emlékeztet.
„Tudom, hogy a politika is az elektromosság felé való elmozdulást erőlteti, de valóban ez a megfelelő út a következő 25-30 évre? - folytatta. – Szerintem az F1 az üzemanyag-szállító partnerekkel közösen kulcsszerepet játszhat abban, hogy fenntartható, [káros anyagot] nem kibocsátó, mégis nagy teljesítményre és fordulatszámra képes motorunk legyen.
Nem lenne fantasztikus, ha ezen az úton mennénk? Biztos vagyok benne, hogy minden futamon teltház lenne.”
Nemrég Horner és a Mercedest irányító Toto Wolff közös álláspontot képviseltek, miután mindketten kijelentették, hogy egy évvel halasztani kellene az új motorformula bevezetését. Ebben a kérdésben viszont nincsenek egy véleményen.
„Nem értek egyet Christiannal, mivel ugyan mi így gondoljuk, de már nem mi vagyunk a legfontosabb generáció – magyarázta. – Ha megkérdezünk egy 18 vagy egy 22 éves [rajongót] arról, hogy mennyire tartja lényegesnek a hangot, [kiderül, hogy] ezek a srácok különböző képernyőkön keresztül nézik [az F1-et], ahol a zaj alig vagy egyáltalán nem számít. Személyesen én is kedvelem [a hangos motorokat], és szívesen látnék egy sikító 12 hengerest.”
Az osztrák üzletember leszögezte, az F1 egyrészt sport, másrészt üzlet, és ezt nem lehet figyelmen kívül hagyni. Úgy véli, ha nem vennék figyelembe a környezetet, illetve az arra gyakorolt hatásukat,
akkor a szponzorok és a részvényesek szemében elvesztenék a jelentőségüket.
„Szerintem ez teljes tévút lenne ahhoz képest, amerre a világ halad, és vélhetően minden egyes üzleti partnere elfordulna az F1-től, ha ragaszkodnánk a belső égésű motorokhoz, még akkor is, ha mi egyébként kedveljük őket.”