A tavalyi elhalasztott, majd októberben megrendezett goodwoodi Sebességfesztivál után idén a megszokott időpontban, júliusban tartják meg az eseményt. A számos program közül a legismertebb a hegyi felfutás, aminek keretében számos legendás autót mutatnak be.
Nincs ez másképp a mostani, csütörtöktől vasárnapig tartó fesztiválon sem, és a kocsik között természetesen F1-es darabok is képviseltették magukat. Sokak számára az egyik legkedvesebb modell a McLaren MP4/5B, amit 1990-ben Ayrton Senna, most pedig a wokingiak legújabb pilótája, Daniel Ricciardo vezetett.
Az ausztrál pilóta lelkesen nyilatkozott a fesztivál élő YouTube-közvetítésében az élményről. Kiemelte, hogy az autó sokkal nagyobb részét látja a pilótafülkéből, mint a mai versenygépek esetében, többek között a gumi alsó részét is, ami mostanság teljesen szokatlan. Hozzátette, nehezebb kocsira számított, és egyszer szívesen kipróbálná az autót száraz körülmények között is (mivel akkor esett az eső).
Nem sokkal később, immáron az autóból kiszállva, Zak Brownnak, a McLaren Racing vezérigazgatójának a társaságában arról beszélt, hogy imádta a három pedált, majd elmondta, édesapja próbálta megtanítani, hogyan kell lefelé váltásnál a jobb lábbal egyszerre lenyomni a gázt és a féket, a ballal pedig a kuplungot, de soha nem sikerült igazán elsajátítania.
A beszélgetés végére megérkezett hozzájuk Emerson Fittipaldi, és a kétszeres világbajnok szinte rögtön egy humoros megjegyzéssel indított, amikor kijelentette, hogy az ausztrál versenyzőnek le kell tisztítania a kocsit. Ricciardo azt sem bánta volna, ha a 74 éves expilóta mindezt komolyan mondja. „Gyerekként bármit megtettem volna annak érdekében, hogy emellett az autó mellett álljak, arról nem is beszélve, hogy megérintsem vagy vezessem. Szóval boldogan tisztítanám, akár egész nap.”
Nem Fittipaldi volt az egyetlen világbajnok, aki jelen volt az eseményen: Jackie Stewarttal és Mario Andrettivel, vagyis a két legidősebb, még élő világbajnokkal még közös képet is készített. Ami az amerikai exversenyzőt illeti, ő az 1952-es és az 1970-es F1-es Ferrarit vezethette. Utóbbit ő maga is használhatta futamon, előbbivel pedig Alberto Ascari szerezte meg a maranellóiak történetének első világbajnoki címét.
„Nagy pillanat volt számomra, amikor a goodwoodi Sebességfesztiválon Alberto Ascari kocsiját vezethettem – írta 1978 világbajnoka a Twitteren. – Számomra ő igazi bálvány volt, akkor szerettem bele a versenyzésbe, amikor őt néztem ezzel az autóval. Ez bearanyozta a napomat.”
A Ferrari egyébként nem csupán ezt a két F1-es autót vonultatta fel: ott volt a 156-os „Cápaorrú” (1961), az F2007-es, az F60-as (2009), valamint az SF70H (2017). Emellett pedig egyéb modellek is szerephez jutottak, mint például Ascari 1952-es autója, amivel az Indy 500-on indult.
Napra pontosan tíz esztendővel ezelőtt rendezték a 2011-es Brit Nagydíjat, ami alighanem Ricciardo számára volt a legemlékezetesebb, hiszen az ausztrál pilóta azon a versenyen debütált a Forma-1-ben. Az akkor Red Bull-juniorként a Formula Renault 3.5-ben induló versenyzőnek a HRT adott lehetőséget Narain Karthikeyan helyén.
Ricciardo akkor az időmérőn és a futamon sem előzött meg senkit, később viszont hét győzelemig és három pole pozícióig jutott, melyeknek mindegyikét a Red Bull-lal érte el. Ha minden jól megy, akkor a Belga Nagydíj lesz a 200. futama.