A Racing Point tavalyi fellángolása után az idén már Aston Martin néven szereplő csapat a vártnál gyengébben szerepel, de a tulajdonosi konzorciumot vezető Lawrence Strollt ez nem tántorítja el attól, hogy középtávon megcélozza a világbajnoki címet a silverstone-i csapattal. A BBC által idézett nyilatkozata szerint elismerte, hogy négy-öt éven belül várhatóan ezt nem tudják elérni.
Stroll az idei visszaesésüket a padlólemezt és az aerodinamikát érintő szabályváltozások számlájára írta, kiemelte, hogy az alacsony padlószögű autók (vagyis a Mercedes és az Aston Martin) körönként egy másodpercet vesztettek, ezért szerinte
nem véletlen, hogy a Mercedes is küzd a világbajnoki címért, amit előtte sok évig simán megnyert.”
A kanadai üzletember és a csapat menedzsmentje korábban bírálta a szabálymódosítást, az FIA-val is egyeztettek, és Stroll továbbra sem bánta meg, hogy kiállt az álláspontja mellett. „Nem azért hajtottam végre jelentős befektetéseket ebben a vállalatban, hogy ne küzdjünk a világbajnoki címekért, úgyhogy a szabályok adta kereteken belül mindent meg fogunk tenni a sikerért.”
A divatvilágban komoly üzleti sikereket elérő Stroll rámutatott, eddig minden cégével győzni tudott, és „az F1-ben ez nyilvánvalóan a világbajnoki címet jelenti.” Tudja, hogy ez semmilyen vállalkozásban nem megy egyik napról a másikra, elfogadja, hogy évekbe telik, mire tehetséges szakembereket igazolnak és felépítik a csapat új gyárát, sőt, azt is
elfogadta, hogy Andrew Green technikai igazgató eredeti elképzelésével ellentétben saját szélcsatornát is létrehozzanak.
„Visszajött hozzám azzal, hogy belátta, előnyös lenne az a luxus, ha sajátunk lenne ahhoz képest, hogy a Mercedesé mikor szabad. Azt mondta, ha tényleg világbajnokok akarunk lenni, akkor erre az eszközre szükségünk van. Nagyon sokba került nekem, hogy meggondolta magát, én boldog voltam az eredeti koncepciójával is” – mondta Stroll.
„Azzal a céllal építkezünk és fektetünk be a csapatunkba, hogy évről évre előrébb lépjünk, a végső célunk pedig az, hogy megnyerjük a világbajnokságot” – szögezte le. Stroll a Racefans szerint újabb neves szakemberek bejelentését ígérte meg, és hozzátette:
Folyamatosan zseniális mérnöktehetségeket igazolunk, hogy a vállalatunk felnőjön bármelyik Forma-1-es csapat mellé vagy túl is szárnyalja azokat.”
A tulajdonos elmondta, a csapat létszáma 400 fő volt, amikor átvette a csődbe ment Force Indiát, jelenleg 500 fővel dolgoznak és 800 a célja, de hozzátette, nem csak a létszámot, hanem a tudásbázist is bővíteni kívánja, ezért nem csak az a lényeg, hogy minél többen legyenek. Ahogy Dan Fallows példája is mutatja, Stroll kénytelen felkészülni arra, hogy a stáb összeállítása is évekbe telhet.
A szezon elején felmerült, hogy Stroll lecserélheti Otmar Szafnauert, a csapat ügyvezetőjét is, de kijelentette, nagyjából minden más pozícióra keresnek szakembereket, de új ügyvezetőt nem. Ugyanígy elégedett a versenyzőpárossal is, ugyan Sebastian Vettel szezonkezdetét „lassúnak” nevezte, szerinte már „remek munkát végez”, ahogy fia, Lance is.
„Seb révén egy világbajnok tapasztalata és tudása ötvöződik a nyers tehetséggel, amit Lance továbbra is igazol. Szerintem kimagasló munkát végez – méltatta fiát. – Még csak 22 éves, a teljesítményével pole-t és több dobogós helyet szerzett, idén pedig kiegyenlített a verseny Sebastian és közte.”
„Egyáltalán nem tartok attól, hogy Lance teljesítménye ne lenne elég jó. Szerintem ahogy fejlődik, egyre tapasztaltabb lesz, és ezáltal egyre erősebb is. Abszolút nem aggódom miatta.”