PORTIMAO, PORTUGAL - APRIL 29: Scuderia AlphaTauri team members wheel the car of Yuki Tsunoda of Japan and Scuderia AlphaTauri into the garage during previews ahead of the F1 Grand Prix of Portugal at Autodromo Internacional Do Algarve on April 29, 2021 in Portimao, Portugal. (Photo by Peter Fox/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Teljesítette az F1 mezőnye az idei első triplát, és egy ennél is megterhelőbb ázsiai turnéra is készülhetnek, ráadásul a nagydíjak törlése újabb torlódást okozhat.
Maratoni az idei F1-es világbajnokság versenynaptára, korábban még sohasem rendeztek egy szezon során 23 nagydíjat, ezt pedig csak úgy lehet elérni, ha több forduló is egymás utáni héten következik. Az F1 már régen megszokta, hogy két nagydíj jön egymás után, a triplázás viszont továbbra is megterhelő a személyzetnek.
„Most teljesítettünk egy triplát és a paddock tagjainak nagy része zombiként járkál. Ez nem fenntartható” – nyilatkozta a Haas stratégája, Mike Caulfield, és főnöke, Günther Steinter is kijelentette, inkább több duplázásra lenne szükség a tripla versenyhétvégék helyett.
„A triplázások alkalmával vannak emberek, akik egy hónapig távol vannak, mielőtt hazatérnek, és közben három versenyhétvégét ledolgoznak, ami szintén elég stresszes. Biztos vagyok abban, hogy a FOM megvizsgálja ezt, mert ez is a COVID-helyzet miatt van. Ez a mostani triplázás is ennek köszönhető, mert a versenynaptár folyamatosan változik.”
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke úgy vélte, Ausztria ismét remekül megállta a helyét és „a legmagasabb szinten” rendezték meg a Stájer Nagydíjat és az Osztrák Nagydíjat. A Scuderia vezetője felkészült arra, hogy a 2021-es szezon további részében is szükség lesz majd alkalmazkodásra a csapatok részéről.
„A koronavírus-helyzet továbbra is befolyásolja a világot, idén más versenyek törlése miatt tartottunk két futamot Ausztriában – magyarázta. – Köszönet a Pirellinek, hogy különböző gumikat hoztak, így a második verseny különbözött az egy héttel korábbitól. Ha egymás után több versenyhétvége is zajlik egy pályán, megéri elgondolkodni azon, hogy az egyik legyen sprintfutamos. Ha szükséges, a Ferrari kész ezt megtenni.”
Az Auto Motor und Sport úgy tudja, az F1 jogtulajdonosa egyelőre nem tárgyal a Nürburgringgel és a Hockenheimringgel esetleges beugrásról, de tudósítójuk, Tobias Grüner szerint lehetséges, hogy Bahreinben vagy a Közel-Kelet más pályáin újabb futamokat rendeznek, nem kizárt a Kínai Nagydíj visszatérése és egy duplázás sem az USA Nagydíj helyszínén.