A Magyar Nagydíj minden évben pirosbetűs ünnep az autósport hazai szerelmeseinek, immáron 36. alkalommal érkezik hazánkba a mezőny, ráadásul megszakítás nélkül, mindig a Hungaroringre, ennél hosszabb, megszakítás nélküli sorozatot már csak az Olasz Nagydíj helyszíne, Monza mutathat fel a jelenlegi versenynaptárban.
Rögös volt az út, mire a Forma-1 akkori mindenható ura, Bernie Ecclestone megállapodott a hazai vezetéssel a keleti blokk első nagydíjának megrendezéséről, majd az építést irányító Papp István és a tervező, Gulácsi Ferenc közreműködésével megépült a Hungaroring, ami kisebb-nagyobb módosításokkal, de azóta is fogadja a világ elsőszámú technikai sportágát.
Az első nagydíj a nyugati kultúra és a keleti blokk manapság már-már újra különlegesnek tűnő hangulatának ötvözete volt.
A grid girlök Ikarus buszról szálltak le és a nyugati személyautókon még nem nagyon volt magyar rendszám, a pályán viszont a Forma-1 akkori csúcstechnikája és a korszak legismertebb versenyzői szerepeltek.
Nem véletlen, hogy az első verseny rögtön elsöprő sikerű volt, teltházas közönség látta saját szemével az első Forma-1-es Magyar Nagydíjat, amit a brazil Nelson Piquet nyert meg, miután Ayrton Senna ellen bemutatta az évtized egyik legszebb előzését, ami ma is elismerésre méltó bravúr, az F1 Instagram-csatornáján is felidézték.
Ma már tudjuk, hogy a pálya nyomvonalát érintő kritikák és az első tanulóévek nehézségei ellenére a Forma-1 gyökeret vert Magyarországon,
ezt még a koronavírus is csak megingatni tudta, de a tavalyi, zárt kapus versenyhétvége után a közönség ismét visszatérhet a helyszínre, és a közelgő felújítás révén hamarosan remélhetőleg új fejezet indul a Hungaroring történetében.
Előtte viszont a hétvégén ismét birtokba veszi a pályát a mezőny, futamelőzetesünkkel csütörtökön délelőtt jelentkezünk, utána pedig percről percre közvetítjük a 36. Magyar Nagydíj eseményeit a Hungaroringről.