A Francia Nagydíj helyszínéhez hasonlóan ismét egy olyan pályára érkezik a mezőny, ahol a Mercedes eddig rendkívül sikeres, 2013 óta összesen hétszer nyerték meg a Brit Nagydíjat, és a világbajnoki címért küzdő Lewis Hamilton is hétszer nyert eddig Silverstone-ban. Most nagy szükségük lenne egy újabb sikerre, mert az előző öt futamot a Red Bull pilótái nyerték meg.
Hamilton mérlege nem makulátlan az egykori reptérből kialakított pályán, 2018-ban egy rajtbaleset miatt már nem tudta utolérni a futamot megnyerő Sebastian Vettelt, tavaly pedig a 70. évforduló Nagydíján vereséget szenvedett Max Verstappentől, így idén sem lehet nyugodt, de csapatfőnöke azt reméli, hogy ezúttal erősebbek lesznek a közelmúltban mutatott formájuknál.
Silverstone hihetetlen pálya, gyors és ritmusos, reményeink szerint jobban passzol majd az autónkhoz, mint Spielberg
– nyilatkozta Toto Wolff. – Van néhány apró újításunk az autóhoz, várjuk már, hogy kiderüljön, miként teljesítenek. Tudjuk, hogy megfelelő autót kell adnunk Lewisnak és Valtterinek, hogy Silverstone-ban jól szerepelhessenek, ezért Brackley-ben és Brixworth-ben mindenki teljes erőbedobással dolgozik.”
Wolff és Hamilton a hazai közönség támogatására is számíthat, teltházas, 140 ezer fős szurkolótábort várnak Silverstone-ban, és a rajongók többsége biztosan Hamilton sikeréért szorít majd. Ráadásul, bár a Mercedes német márka, a versenyistálló és az F1-es motorgyár is a pálya közelében van, így a többi brit csapathoz hasonlóan Silverstone a Mercedesnek is hazai pálya.
Ez most különösen jelentőségteljesnek ígérkezik, mert az előző Brit Nagydíj óta egyenest neveztek el Lewis Hamiltonról,
ami nem jellemző egy versenyző aktív pályafutása során. Wolff úgy véli, ez az első szabadedzésen még lehet, hogy érzelmessé teszi a hétszeres világbajnokot, utána viszont arra számít, hogy a feladatára koncentrál majd. Ezt a sprintfutam bevezetése is bonyolítja.
„Az első hétvége a sprintkvalifikációs formátummal minden csapatot új kihívás elé állt. Mindössze egyórányi szabadedzés lesz a pénteki időmérő edzés előtt és utána nem lehet majd változtatni az autók konfigurációján, így aki a leggyorsabban el tudja kapni a fonalat, az egész hétvégén előnyben marad.”
„A hozzáállásunkat és az etapjainkra tervezett feladatokat ehhez igazítjuk majd, hogy a lehető legjobban felkészüljünk az új kihívásra.”