Valtteri Bottas és Max Verstappen zárta az élen a Belga Nagydíj első két szabadedzését, de az AWS kimutatása szerint a második tréningen is a Mercedes két pilótája volt a leggyorsabb Lewis Hamiltonnal az élen. A brit pilóta azt mondta, „rendben volt” a napja, de még nem működött jól az autója, és a pályát is kritizálta.
„Nagyon rázós most az Eau Rouge. Valami történt és elszúrták egy kissé. Nem tudom, de van egy új aszfaltrész és egy bukkanó pont ott, ahol súrolja az autó alja az aszfaltot. Ilyen eddig sohasem volt ott. Az ember háta alaposan megérzi – mondta a Sky Sportsnak.
Hamilton és Bottas eltérő beállításokkal ment az edzéseken,
a hétszeres világbajnok meredekebb hátsó szárnyállást tesztelt, ez a köridő és a gumikopás szempontjából száraz pályán is hasznos, viszont megnehezíti az előzést. Bottas közben alacsony leszorítóerővel próbálkozott, nagyon hasonló tempóra volt képes, mint csapattársa, és elégedettebb is volt.
„Nem tűnt rossznak a tempó. A hosszú és a rövid etapok is rendben voltak – mondta Bottas a Sky Sportsnak. – Jó az érzés, ami pozitívum és az első szektorban elég erős vagyok, utána veszítek a 2-esben, de nekem az a fontos, hogy a versenyen az első és a harmadik szektorban erős lehessek” – összegzett.
Azt viszont egyelőre nem lehet eldönteni, hogy melyik pilóta követ jó stratégiát, ez nagyban függ majd az időjárástól is. Az Alpine-nál esős versenyre számítanak, a Mercedesnél viszont egyelőre nem tudják, hogy mi várható. „Mindenki mást mond. Ha esik, az ember alapvetően nagyobb leszorítóerőt szeretne, de ha nem fog esni, akkor csak béna kacsaként araszolunk az egyenesben” – vélte Hamilton.
Ezzel Bottas is egyetértett, ő is elismerte, hogy nedves pályán nem valószínű, hogy működik az a megközelítés, amit egyébként száraz aszfalton alkalmazna. „Az biztos, hogy ha esik, akkor nagyobb leszorítóerőre van szükség. Kulcsfontosságú döntés lesz, hogy az időmérőre milyen döntést hozunk. Szerencsére eddig nagyrészt szárazon mehettünk. Szoros lesz a csata a Red Bull ellen.”