Új győztest avatott a Forma-1 a Magyar Nagydíjon a francia Esteban Ocon személyében. Az Alpine pilótája csak a 8. helyről indult, de az első körben már 2. volt, miután egy rajtbaleset megrostálta a mezőnyt és bajba került az előle indulók jelentős hányada. A törmelékek miatt megszakították a viadalt, és a közben felszáradó aszfalton az ölébe pottyant az 1. hely, mert az újraindításnál pont az egyetlen előtte haladó riválisa nem jött ki száraz pályás gumiért.
Mire Lewis Hamilton is váltott, már késő volt, a címvédő visszaesett a mezőny végére, Ocon pedig átvette a vezetést, az egész futamon át őrizve azt az őt üldöző Sebastian Vettellel szemben.
Lewis nem szokott rossz döntéseket hozni, 99%-ban helyesen választ
– nyilatkozta a leintés után. – Számunkra egyértelmű volt a helyzet. Az első kanyartól száraznak ítéltük a pályát, és a terv a bokszkiállás volt. Utána pedig vezettük a versenyt."
„Onnantól minden a Sebastian elleni csatáról szólt, kicsit gyorsabb volt nálam. Folyamatosan be kellett osztanom a gumikat is. A kerékcsere azonban tökéletesen sikerült, minden döntés tökéletes volt."
A kerékcseréről kijövet támadta legintenzívebben Vettel, de Ocon megtartotta a pozícióját a gumik belemegedéséig. A célhoz közeledve Hamilton meglódulása jelentett rá veszélyt a friss gumin, könnyen lehet, hogy ő nyert volna, ha a másik Alpine-t vezető Fernando Alonso nem gátolja meg benne.
A rutinos, kétszeres bajnok klasszis bő 10 körön át védekezett nagyszerűen és tartotta maga mögött a Mercedest,
amely túl sok időt vesztett, mire fogást talált. A vezető duót így is utolérte az utolsó kör végére, ebből is látszik, milyen sok múlt Alonsón.
Ocon ezt már a nyilvános interjúk során elismerte és többször hangsúlyozta, milyen jól kijön csapattársával, akiről először nem hallott túl jókat másoktól. Karrierje eddigi legjobb eredménye egy 2. hely volt tavalyról, és az élen még sosem haladt, de állítása szerint nem volt különösebben kemény ezt tenni.
A középmezőnyben voltak sokkal nehezebb versenyeim is, ahol nehezebb volt kibírni a nyomást.
– nyilatkozta. – Seb nagyon szorosan követett, de az élen csak hátrafelé kell figyelni, előre nem. Nyugodtak maradunk, tökéletes döntéseket hoztunk" – nyilatkozta.
Az viszont kijött, hogy hiányzott a tapasztalata a győzelemről, elvileg pórul is járhatott volna: a sportfelügyelők vizsgálatot indítottak ellene, mivel a levezető kör végén nem fordult be a bokszutcába a kijelölt parkolóba, ehelyett még egyszer átgurult a célvonalon és a bokszkijáratnál állt meg. Ez a szabályok megsértésének számít, de a testület nem volt szőrösszívű, csupán megrovásban részesítették.
Az Alpine a gazdag pontterméssel a 7.-ről az 5. helyre lépett a konstruktőri tabellán.