Ocon nyerte a drámai Magyar Nagydíjat, Hamilton csak harmadik lett
2021. augusztus 01. 13:57
Már vasárnap reggel sejteni lehetett, hogy nem várt izgalmakkal fűszerezett lehet a 36. Magyar Nagydíj, ugyanis borús, esős időjárás fogadta a mezőnyt a Hungaroringen. A reggeli Forma-3-as verseny még vizes pályán zajlott, de aztán a Porsche-szuperkupa mezőnye már száraz aszfalton versenyezhetett. Úgy tűnt, hogy ez vár az F1-es pilótákra is, ám amikor már mindenki azon dörzsölte a tenyerét, hogy a Red Bullok meg tudják-e támadni a lágy gumin a közepeseken rajtoló Mercedeseket, a rajt előtt húsz perccel elkezdett esni.
A felvezető kör kezdetéig olyan vizes lett az aszfalt, hogy mindenki intermediate gumikon hagyta el a rajtrácsot, majd miután elkezdett erősen esni, Antonio Giovinazzi máris a bokszutca felé vette az irányt teljes esőgumikért. A többiek azonban felálltak és nekiindultak a 70 körnek, sokan azonban már az első kör végét sem érték meg. Verstappen lerajtolta Bottast, miközben Hamilton simán eljött az élen. A finn versenyző mellett Sergio Pérez és Lando Norris is elment, Bottas utóbbi mögött ért a célegyenes végére, ahol rendesen elmérte a féktávot, megtorpedózta a McLarent, majd Norris a második helyen beforduló Verstappent, Bottas pedig Sergio Pérezt ütötte ki.
Bottas számára rögtön az első kanyarban véget ért a verseny, Pérez elevickélt a 11-es kanyar utáni egyenesig,
a 13. helyre visszaeső Verstappen és a 15. pozícióba visszacsúszó Norris pedig tovább tudott menni. Nem ez volt azonban az egyetlen baleset az első kanyarban, hátrébb Lance Stroll is elnézte a féktávot, és az egyes kanyart belül levágva nekicsattant Charles Leclerc-nek, aki ettől Daniel Ricciardo McLarenjét forgatta meg. Ebből a hármasból az Aston Martin és a Ferrari versenyzőjének ért véget a futam.
Hárman tehát szinte rögtön kiestek, majd miután a rengeteg törmelék eltakarításához piros zászlóval félbeszakították a versenyt, a McLaren is bejelentette, hogy autója sérülései miatt Norris is feladja a küzdelmet.
15 autóval folytatódhatott tehát az újraindítás után a Magyar Nagydíj, ám kevesen gondolták ekkor, hogy újabb őrület következik. Az eső elment, a nap pedig előbújt és szárította az aszfaltot, ennek ellenére mindenki intermediate gumikon hagyta el a bokszutcát, hogy megtegye a felvezető kört a második állórajthoz, amelyhez elképesztő módon egyedül csak Lewis Hamilton állt fel a rajtrácsra, mögötte ugyanis a teljes mezőny kihajtott a bokszutcába közepes keverékű slick abroncsokért.
Szürreális látványt nyújtott, ahogy a célegyenesben árválkodó Mercedes előtt kialudtak a piros lámpák, és Hamilton egyedül kilőtt,
miközben a többiek a bokszutca végi piros lámpánál várakoztak. Szinte rögtön nyilvánvalóvá vált, hogy a Mercedes pilótája ezzel elveszítette az első helyet, a többiek ugyanis szinte már a kör végére utolérték, majd miután ő is megejtette a kerékcserét, csak a sor végére tért vissza.
Hihetetlen módon a soha korábban még F1-es futamot nem vezető Esteban Ocon állt az élen, mögötte Vettel, Latifi, Cunoda és Sainz sorjázott, és még Mick Schumacher is pontszerző helyen volt, miközben a sérült autóval versenyző Verstappen Hamiltonnal egyetemben az első tízen kívül tanyázott.
Először talán ekkor nyugodtak le egy kicsit a kedélyek (Räikkönen azért kapott egy 10 másodperces büntetést, mert kiengedték a kerékcserénél Mazepin elé, akinek az Alfával való ütközéstől eltört a jobb első felfüggesztése és ő is kiesett), a stratégák azonban nem pihenhettek. Hamilton küszködött azzal, hogy a pályán előzzön, így a Mercedes a 19. körben kihívta őt egy friss kemény szettért. Az időközben Mick Schumacherrel kőkemény csatát vívó Verstappen egy körrel később érkezett a bokszba, de már csak a Mercedes mögé tért vissza, amely azzal a lendülettel Daniel Ricciardót, majd nem sokkal később Russellt és Schumachert is megelőzte, és már a 8. helyen haladt.
Verstappen ezzel szemben a sérült autóval beragadt a 12. helyen az ausztrál pilóta McLarenje mögé, és a 33. körre több mint 20 másodperces hátrányt szedett már össze az egyre feljebb zárkózó hétszeres világbajnokkal szemben, aki ekkor már az ötödik helyen haladt.
Az élen autózók közül Ocon, Vettel, és a cserék közben a harmadik helyre feljövő Alonso húzta legtovább a második rajt előtt feltett közepes gumikon. Vettel végül a 36. körben jött, Ocon pedig egy körrel később, és éppenhogy az Aston Martin elé tért vissza. Ebben nagy szerepe volt a kerékcserék gyorsaságának is, az Alpine szerelői ugyanis több mint egy másodperccel gyorsabban dolgoztak, így Vettel hiába teljesített villámszerű kivezető kört, ez is kevésnek bizonyult. A négyszeres világbajnok ezzel együtt nem adta fel és
1 másodperc körüli távolságban maradva mindent megpróbált, de nem tudott előzési pozícióba kerülni.
Ahogyan az várható volt, Hamilton két kerékcserével teljesítette a versenyt, a 48. körben jött másodszor, hogy friss közepes gumikon eredjen a tőle 15 másodpercre levő Fernando Alonso nyomába. A hétszeres világbajnok több másodpercekkel volt gyorsabb körönként, mint az előtte autózók, bő 15 körrel a vége előtt pedig utol is érte a spanyolt, akivel óriási csatába kezdett, a kétszeres világbajnok azonban a kettes és a négyes kanyarban kétszer is mesteri védekezéssel tartotta maga mögött a címvédőt.
Verstappen eközben azért is megizzadt, hogy egyáltalán pontot szerezzen, de a 61. körben csak sikerült beültetnie a hintába Daniel Ricciardót, és az egyes kanyar után elment a McLaren mellett, átvéve a tizedik helyet. Hamilton azonban hiába próbálkozott valami hasonlóval Alonso ellen, a 40 éves spanyol rutinja azonban olyan szélessé tette az Alpine-t, amennyi pont elegendő volt ahhoz, hogy a Mercedes ne tudjon elslisszolni mellette. A 63. körben a Mansell-kanyar előtt össze is értek, amikor Hamilton kívülről próbálta megkerülni a kétszeres világbajnokot, ez nem is tetszett a Mercedes versenyzőjének,
de a 65. körben végül így is sikerrel járt, miután Alonso elfékezte magát a célegyenes végén.
Az élen eközben Vettel nem engedte 1,5 másodpercnél messzebb Esteban Ocont, de a 49. körtől eltekintve, amikor Räikkönen lekörözése közben kis híján bevetődött az Alpine mellé az egyes kanyarban, nem volt valódi próbálkozása, így végül bekísérte a célba az élete első Forma-1-es győzelmét és egyben az Alpine első sikerét elérő franciát. Hamilton a végén 0,8 másodpercre megközelítette Vettelt, így ha nincsenek az Alonso mögött töltött körök, akár nyerhetett is volna.
A világbajnoki pontversenyben azonban így is visszavette a vezetést a hétszeres világbajnok, miután Verstappen csak a tizedik lett. Ocon, Vettel és Hamilton mögött Sainz, Alonso, Gasly, Cunoda, Latifi, Russell, Verstappen, Räikkönen, Ricciardo, Schumacher és Giovinazzi lett a további sorrend.
Utólag kiderült, hogy Vettel autójában nem maradt elég benzin a kötelező mintavételhez, ezért kizárták, mindenki egy hellyel előrébb került.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Üdvözöljük kedves Olvasóinkat! A 35. Magyar Nagydíj a nyári szünet előtti utolsó helyszín a bajnokságban, ez határozza meg, az idény második felének ki milyen hangulatban vág majd neki. A tabellát Verstappen 8 ponttal vezeti Hamilton előtt, viszont utóbbi indul az élről 15 órakor, ráadásul csapattársa, Bottas rajtol mellőle. Pláne az előző verseny és az utóhatások fényében árgus szemekkel figyeljük, elkerüli-e az újabb ütközést a két nagy rivális. Reméljük, az időmérő utáni sportszerűtlen megnyilvánulások elmaradnak a szurkolók részéről.
Hamilton többek szerint trükközött az utolsó Q3-as menetek előtt és megpróbálta kizökkenteni a mögötte érkező ellenfelét a ritmusból. A Red Bull nem panaszkodott különösebben, nekik sem volt kötelező a sor végére állniuk, és elnézve a különbséget, a lassú felvezető kör valószínűleg nem befolyásolta érdemben a végeredményt.
Az érintettek reakcióit az alábbi cikkeinkben olvashatják:
Négy Gripen vadászgépből álló kötelék tart bemutatót és végez áthúzást nem sokkal a rajt előtt – tájékoztatott a Hungaroring. A látványosnak ígérkező programmal az augusztus végi kecskeméti Nemzetközi Repülőnapot és Haditechnikai Bemutatót is népszerűsítik. A Gripenek az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázishoz tartoznak, a pilóták a Puma Század tagjai.
Ember legyen a talpán, aki mostanában kiigazodik az időjáráson, de az éjszakai és délelőtti csapadékot újabb követheti a délután folyamán az előrejelzés alapján. Kétségtelen, ez sok izgalmat okozna. A helyszíni sajtóközpontban tartózkodó Majer Dániel kollégánk azt mondja, erősödik a szél és felhősödik az ég, laikus időjósként arra a következtetésre jutott, hogy jön az eső. A délelőtti F3-as versenyt nem tudták hagyományos állórajttal elindítani.
Angliában a Brands Hatch pályán meghalt egy sportbíró egy túraautó-futamon, miután két kocsi ütközött a célegyenesben és az egyik a levegőbe repülve eltalálta a sportbírók állomását. Hamilton a közösségi médiában nyilvánított részvétet és fejezte ki tiszteletét a sport nélkülözhetetlen, gyakran nem eléggé elismert résztvevőinek.
A spái 24 órás viadalon a Williams tartalékpilótája, Jack Aitken kulcscsontja és csigolyái repedtek meg egy óriási balesetben, amely nagyon hasonlított a Forma-2 2019-es, Anthoine Hubert halálával végződő balesetben. Aitken mellett három másik versenyző is megsérült.
A Hungaroring betétfutamán, az F3 vasárnapi versenyén pedig a 2-es kanyarban akadtak össze ketten. A glória nélkül súlyosabb következménye is lehetett volna ennek az ütközésnek.
Nem most, hanem a szezon későbbi részében: új motort szereltek be neki, miután egy repedést találtak az előző egységben. Ezért még nem jár büntetés, de a következő friss V6-os beszereléséért majd igen, márpedig nehezen elképzelhető, hogy a szezon közel felét kihúzza az engedélyezett keret harmadik példányával a holland. Nagyon kell szurkolnia, hogy sikerüljön megjavítani a hibát a kivett egységen.
A korábbi években számos világsztár, ismert személy járt vendégként a Magyar Nagydíjon, az alábbi galériánkban róluk készítettünk korábban egy gyűjteményt (a képre kattintva nyílik):
---- separator ----gallery-content-type:e8058d8a-f710-47a3-9d38-590aba1b3f82---- separator ----Ráhangolódás gyanánt ajánljuk szíves figyelmükbe a korábbi 34 Magyar Nagydíj történetét feldolgozó cikkeinket.
A helyszínről jelentjük, hogy egyre valószínűbb az eső. Egyes predikciók már nem sokkal a rajt utánra várják a zuhét.
Hamarosan mindenki felsorakozik a rajtrácsra, ezúttal talán Verstappen sem köt ki a falban, mint tavaly.
A korábbi parádé után a történelem egyik hétszeres bajnoka a másiknak a fiával váltott néhány szót.
A silverstone-i ütközés nyilván rosszul jött neki, és a tegnapi sajtótájékoztatón ingerülten reagált, amikor ismét a balesetről kérdezték. A pályán nem volt jó formában, ekkora lemaradásban még egy időmérőn sem volt Hamiltontól idén, pedig a Hungaroring rövid aszfaltcsík. Megint fordult a kocka az erősorrendben?
Budapesten közben már több helyen esik. A vizes pálya egyébként törölné a Mercedes előnyét a gumikkal.
A Pirelli a Red Bull által követhető utat látja leggyorsabbnak két kiállással (lágy-kemény-közepes keverék), de lehet, hogy az eső borít mindent.
Itt pedig az elérhető slick gumik láthatók pilótánként:
Nem szakadt le az ég, de később erősödhet a csapadék. Ezek szerint valószínűleg annyi a Mercedes gumielőnyének, a közepes keverék helyett bizonyára a köztes esőgumin indulnak, a kevésbé tartós lágyat pedig nem kell felraknia az első etapra a Red Bullnak.
Még bő negyedóra van a rajtig, egyre valószínűbb, hogy nedves, vizes pályán kerül sor rá.
Az időmérő végeredménye alapján sorakozik fel a mezőny a rajtrácsra. Sainz az időmérőn, Schumacher az utolsó edzésen szenvedett balesetet, de a Ferrari nem döntött úgy, hogy bevállal viszonylag olcsón olyan elemcseréket, amiért rajtbüntetés jár. Schumacher váltóját ki kellett cserélni, de semmit sem változtat nála a papíron kiosztott öthelyes büntetés. A pályáról, nem a bokszból fog elindulni.
Kilencszer még sosem nyert senki egy adott F1-es pályán. Hamilton az első versenyét megnyerte a Hungaroringen 2007-ben, a Mercedest is itt vezette először diadalra 2013-ban. Mellesleg a 100. győzelmére hajt, ami a kerek, három(!) számjegyű érték miatt kiemelkedő, ezt a rangsort egy ideje már ő vezeti.
Az autó jobb elején cserélnek ki valamit a 7. helyről induló Ferrarin. Leclerc azt mondta, szerinte a versenytempójuk jobb a McLarenénél, de esőben változhat a helyzet. Norris (a McLarentől) úgy érezte, a hátsó gumik kopásának kezelésével a McLaren a jobb, ám ez az előny is elillanhat az enyhülő, esős időben.
A pályán valószínűleg nem gyűlik össze annyi víz, hogy ne lehessen a hagyományos állórajttal elindulni. Imolában rosszabb körülmények között engedték útjára a mezőnyt.
A mezőny tehát Hamilton, Bottas, Verstappen, Pérez sorrendben vág neki a 70 körös versenynek. Fontos szerep jut majd a Mercedesnél a két pilóta együttműködésének, hogy le tudják-e zárni az utat Verstappen előtt. Láttunk már olyat, hogy a Hungaroringen a 3.-ról az 1. helyre katapultál valaki a rajtnál.
Szóval megerősíthetjük, hogy oda a Mercedes remélt előnye a gumikkal.
Elindult a felvezető kör, de most rákezdett a zuhé. Nagyon csúszós lesz a pálya, főleg ott, ahol gumi rakódott le.
A felvezető kör végén Giovinazzi bejött a bokszba, extrém esős gumikért. Mindjárt rajt!
Hamilton remekül jött el, Verstappen feljött 2.-nak, de a hátraeső Bottas megcsúszott az első féktávon és az egyik McLarennek, majd Verstappennek is nekiment. Leclerc és Pérez szintén összeakadt.
Bottas nem fogja zsebre tenni, amit kapni fog: Norrist beletolta Verstappenbe, aztán Péreznek is nekiment. Az ártatlan Leclerc, Stroll, Pérez és Bottas kiesett, beküldték a biztonsági autót.
Darabok válnak le a Red Bullról, amely megjárta a depót. Hamilton az élen, a 2. helyre Ocon, a 3.-ra Vettel jött fel a kavarodásban.
A rengeteg törmelék miatt 2 kör után piros zászlóval megszakítják a versenyt.
A megszakítás alatt lehet javítani az autókat, legalább van esélye a hollandnak, hogy néhány pontért támadjon. Az oldaldobozai eléggé megsérültek.
A Hungaroringen gyakran fordul elő, hogy teljesen a feje tetejére áll a sorrend. Íme, az újraindítás előtt most ez: Hamilton, Ocon, Vettel, Sainz, Cunoda, Latifi, Alonso, Russell, Räikkönen, Schumacher. Igen, pontszerző helyen tartózkodnak a Williamsek és Schumacher is.
Bár elképzelhető, hogy az előtte kialakult felfordulás őt is megzavarta, és ezért hajtott Leclerc-be, aki Ricciardót forgatta ki. Verstappen a rádión nyugodtnak tűnt, Leclerc ellenben nagyon káromkodott.
Hamilton jelen állás szerint átvenné az 1. helyet a bajnokságban, Verstappennek minden menthető pont nagyon fontos lesz.
Norris nem folytathatja tovább a versenyt, szólt neki a McLaren, annyira megrongálódott az autója. Ő volt az, akit Bottas eltalált és belepasszírozott Verstappenbe.
Már csak csöpörög az eső, elmarad (egyelőre) a nagyobb zuhé. Kíváncsian várjuk, ki fog először száraz pályás gumira váltani, lesz-e olyan, aki már az új rajtnál azokon indul.
Szóval egy-egy autót elvesztett a négy leggyorsabb, valamint az Aston Martin, ez komoly esély a sereghajtóknak a pontszerzésre. Közben már süt a Nap.
Fél 4 után kevéssel újraindítják a futamot, addig pár percet kell már csak kibírni.
Bár a baleset kimenetele a bajnokság szempontjából pompásan alakult a Mercedesnek, kérdés, egy ilyen hiba után őt választja-e a csapat Russell helyett 2022-re. Ez a nyári szünetben derül ki vélhetően. A balesetet vizsgálják a felügyelők, simán benne van a pakliban egy rajtbüntetés Bottasnak a következő futamra.
1 perc van a tervezett újabb felvezető körig. Az égbolt tisztul, néhányan lehet, hogy rögtön átváltanak slick gumira, miután feltérképezték a körülményeket.
Sok helyen elpárolgott már a csapadék. Elindult a felvezető kör, hagyományos rajttal megyünk majd tovább.
Mindenki bejött száraz pályás gumiért, Hamilton egyedül indul el a célegyenesből! A többiek majd libasorban követik a bokszutcából, ahol azért történhetett helycsere.
Russell a 2., Latifi az 5. helyen jött ki a depóból, Verstappen 12. Atyaég, hihetetlen jelenetek! Hamilton is jön a bokszba, de el fogja veszteni az 1. helyet.
Micsoda pech! Egyelőre nem tudjuk, mi történt, de halad tovább. Közben Ocon állt az élre Vettel és Latifi(!) előtt, Hamilton utolsó (15.). Mit csinált a Mercedes?!
Räikkönent pont elé engedték ki, és megtörtént, amit eddig rendre megúsztunk: ketten ütköztek a bokszutcában. Mazepin kiesett, már csak 14-en vannak versenyben, Hamilton az utolsó.
Ocon először vezet az 1. helyen az F1-ben, Vettellel több másodperccel elléptek már Latifitől, aki őrzi a 3. helyet. Hamilton mindjárt utoléri Giovinazzit.
Ki hitte volna, hogy a rajt után a 7. körben ő lesz előrébb és nem Hamilton? Pedig így van, Schumachert üldözi most.
Csütörtökön az Alpine sajtóeseményén egy újságíró-kolléga tréfásan megkérdezte Ocont, pole pozíciót vagy dobogós eredményt választana, aki utóbbit jelölte meg. Jó úton jár felé, sőt, stabilan megy Vettel előtt, az Aston Martin pilótája nem tudja támadni.
Beragadtak Giovinazzi és Schumacher mögé. Máshol sem változott a sorrend, Russell egyébként a 7.
A célegyenes végén kifékezte Giovinazzit, ez a 13. helyet éri. Gasly, illetve Verstappen megy előtte.
De még nem a Räikkönen-Mazepin ütközésért, hanem Giovinazzi kapott 10 másodperces stop&go-t a bokszutcai sebesség túllépéséért.
A két nagy rivális nem vívhat még fej-fej mellett, Gasly beékelődik Verstappen és Hamilton közé. Az élen Ocon változatlanul 1 másodperc előnnyel vezet Vettel előtt, Latifi a Williamsszel tartja a 3. helyet Cunoda és Sainz előtt.
Verstappen az 1-es kanyarnál nem tudta körbeautózni a Haast, de a 2-esnél újra próbálkozott és sikerült feljönnie a 10. helyre. A két kocsi összeért egy pillanatra.
Nem ő tehetett az ütközésről Mazepinnel, hivatalból mégis őt sújtják 10 másodperces időbüntetéssel. Gasly megelőzte Schumachert, most Hamiltonra vár ez a feladat.
A célegyenesben elment a remekül vezető Schumacher mellett. Hamilton így a 11., mert Räikkönen közben kijött letölteni a büntetést.
A büntetést követően további 7 másodpercig kellett várakoznia, mert az egyik kerék cseréjével gondok adódtak. Ő halad az utolsó helyen.
Ocon és Vettel a közepes gumin megy, ahogy Räikkönen kivételével mindenki a mezőnyben. Bár nem kötelező még egyszer kijönniük a bokszba, a gumi vélhetően nem bírja ki a célig, ez döntheti el az 1. hely sorsát. Oconnak szóltak, hogy 5 körrel megnyújtják az etapot.
Ez esélyt kínál neki, hogy megelőzze a Ricciardo mögé beszoruló Verstappent. Vajon elég gyors lesz a kemény abroncson?
Nemhogy a vele egyszerre bokszba érkező Ricciardót nem tudta átugrani, még Hamilton is megelőzte a gyors kivezető körének köszönhetően. Sőt, a brit elment a McLaren mellett lendületből.
A Ferrari ki akarta hívni a depóba, de a spanyol határozottan nemet mondott. Russell letudta a kerékcserét, Hamilton és Verstappen közé ő is beékelődött.
A 4. helyről jött ki a japán, őt próbálja meg a későbbi cserével átugrani Sainz, aki megkapta a csapat jóváhagyását az etap megnyújtására. "Vamos!" – mondták neki.
Úgy tűnik, Ocon gumijai a végüket járják, Vettel közelebb van hozzá, mint a verseny korábbi részében. Hamilton a 8., Verstappen 12. e pillanatban.
Nico Rosberg a Sky szakkommentátoraként úgy látja, Sainz remek tempót megy és egyelőre miatta nem jönnek ki a bokszba Oconék, nehogy egy elnyújtott etappal a Ferrari az élre álljon később.
Elfékezte magát az egyik kanyarban, miközben továbbra sem tud mit kezdeni Ricciardo McLarenjével. Hamilton a 7. Latifi megelőzésére készülhet lassan (aki szintén járt azóta a bokszban).
A táv feléhez közeledve 38 másodperc a hátránya az 1. helyen álló Ocontól, miután kifékezte Latifit.
Cunoda Alpha Taurija a következő célpont Hamiltonnak, a tét a 6. hely. Aki most kapcsolódik be a közvetítésbe: a versenyt korábban megszakították a rajtbaleset miatt, amelyben Bottas hibájából kifolyólag ő maga, Pérez, Leclerc, Stroll és Norris is kiesett. Az újraindításnál pedig baklövést követett el a Mercedes, nem hívta ki slick gumiért Hamiltont, miközben mindenki más a bokszba viharzott értük.
A 8. helyen folytatja, Latifi mögött és Schumacher előtt. Verstappen változatlanul nincs pontszerző helyen, Ricciardót kergeti eredménytelenül.
Az 5. helyen halad Cunoda megelőzésével, a domb teteji balosnál, a Mansell-kanyarban ment el a japán mellett. Sainz közben kerékcserén járt, ő most a 4. Hamilton előtt.
Több érintett megszólalt az öt kiesést hozó balesetről, bár a kiváltója, Bottas még nem.
Nagyszerűen védekezett sokáig az erősebb autók ellen, de sorban leelőzte Russell, Ricciardo és Verstappen. A holland még ezzel sincs pontszerző helyen.
A 2. helyről érkezett, fontos kör(ök) vár(nak) Oconra, hogy megőrizze az 1. pozíciót. Hamilton Sainzot üldözi, ez lehet, keményebb dió lesz.
Ahogy várhattuk, Ocon egyből jött, nehogy Vettel megelőzze, és sikerült előtte maradnia. Most Alonso áll az élen, de rá vár még egy kiállás.
A még hideg gumikon Ocon tapadása nem tökéletes, de úgy néz ki, felvette a ritmust és tartja az 1. helyet. Bravúros győzelem születhet ebből, persze még sok van hátra.
Utoljára ugyanitt, a Hungaroringen állt az élen, a 2014-es Magyar Nagydíjon. Az is totális káoszt hozott, de most Alonso kiállt a depóba, az 5. helyre esett vissza ezzel, Sainz és Hamilton mögé.
Egy már használt közepes keveréket ad neki a Red Bull, vesztenivalója amúgy sincs. Kérdés, Hamilton gumijai hogy bírják; nem biztos, hogy elég jók lesznek a célig.
Az előző versenyen Strollnak volt baja vele, ezúttal a 3. helyezett Sainz kifogásolja, hogy túl alacsonyan száll a közvetítő légijármű. Az okozott turbulencia miatt reklamál.
A frissebb gumin Alonso lesz előnyben, az AWS előrejelzése szerint 8 kör múlva kerül támadási közelségbe. Kérdés, behívják-e Hamiltont a bokszba, vagy megpróbálják kivédekezni a támadást.
A célegyenes végi kanyarban csúszott le az ívről egy elfékezés után. Ocon az élen továbbra is kordában tartja Vettelt.
Ami a bajnokságot illeti, hiszen Verstappen csak 12., így jó eséllyel a címvédő vezeti majd a tabellát a nyári szünetben. A leggyorsabb kör egyébként Alonsóé jelenleg.
Oconra és Vettelre fokozatosan zárkózik fel Sainz és Hamilton, a különbség már alig 4-5 másodperc. És persze érkezik Alonso is, neki a legfrissebbek a gumijai.
A közepes keveréken próbál meg egy nagy hajrát, az 5. helyre tért vissza. 22 kör van hátra.
Räikkönen lekörözése során Vettel megpróbált beszúrni a célegyenes végén Ocon mellé, nem sok választotta el őket a koccanástól. Hamilton hátránya 18 másodperc Ocontól, de gyors ütemben zárkózik fel.
Räikkönen megelőzésével átvette a 11. helyet. Hamilton megfutotta a leggyorsabb kört, ez +1 pontot jelenthet neki.
A Mercedesnél ezzel bíztatják, és van is alapja. Körönként 2-3 másodpercet hoz az előtte haladókon, akiknek nem sok esélyt jósolunk a védekezésnél.
Sainz a 3. helyet próbálja védeni Alonsótól, de a háttérben már érkezik Hamilton.
Az első öt helyezetett csupán néhány másodperc választja el, nagy hajrá elé nézünk.
A célegyenes végi elfékezés nehéz helyzetbe hozta, de a következő kanyarokban Hamilton hiába próbálkozott több irányból, nem tudott előzni.
Alonso továbbra is keményen ellenáll, ezzel rengeteget segít az előtte haladó három pilótának. Ocon bő 1 mp-cel vezet Vettel előtt, őt 7-tel követi Sainz.
Nagyon bánhatja, hogy nem tudta megelőzni Ricciardót a kerékcserénél, mert azóta reménytelenül mögötte halad. Bizonyára nem tökéletes az autója, de úgy néz ki, pont nélkül fog zárni.
A hibrid rendszer használata is döntő lehet a Sky szakértője szerint, de Hamilton hiába engedhet meg magának töltőköröket, nem tud elmenni Alonso mellett. Ne feledjük, a Mercedesen a kevésbé tartós közepes gumik dolgoznak, lehet, már fogyóban vannak.
Az 1 pontot érő 10. helyet vette át Ricciardótól, az első kanyarból kigyorsítva hagyta le. Nem sok, de lehet, ennyi is sokat számít a bajnoki csatában. Jelen állás szerint Hamilton 2 pont előnyre tenne szert a tabellán.
A fiatal francia jó úton halad első győzelme felé, csapattársa, Alonso hathatós közreműködésével. Hamilton rohama egyre kevésbé tűnik veszélyesnek.
Hamilton most nagyon odatette magát, de Alonso lezárta a belső ívet, az első négy kanyarban megint nem járt sikerrel Hamilton. A legszebb napjait idézi a spanyol, Hamilton a féktávon való irányváltása miatt reklamál.
A következő versenyre, a Belga Nagydíjra 5 rajthelyes büntetést kapott a rajtbaleset miatt. Még 6 kör van hátra ebből a futamból.
Alonso hibázott a célegyenes végén, eddig bírta a támadást, Hamilton megelőzte és 4. Sainzot veheti célba, aki Alonsóhoz képest idősebb gumikon vezet.
Az első számú közvetítő csatorna, a Sky kommentátora arról beszélt, hogy van valami különleges a Magyar Nagydíjban, nagyon sok látványos versenyt rendeznek itt.
Hamilton már 3., de Sainz megpróbált visszatámadni. 7 másodpercet kell ledolgoznia Hamiltonnak, hogy még előrébb lépjen (és persze előznie), 4 köre van rá.
A kör végén már csak 2 lesz hátra, Ocon hozhat bravúrt az Alpine-nak. Mögötte Vettel jön, akit több mint 5 másodperccel követ Hamilton, ez valószínűleg túl nagy hátrány. Verstappen a 10., de hiába lóg Russell nyakán, nem tud előzni egyelőre.
Első győzelmét aratta a hihetetlenül izgalmas Magyar Nagydíjon, Vettel a 2., Hamilton a 3. helyen jött be. Alonso szenzációs védekezése kulcsfontosságú volt az Alpine sikerében.
Alonso védőből csatárrá változott az utolsó körökre, de nem tudta megelőzni a Ferrarit. Mögöttük az Alpha Taurik végeztek, mindkét Williams pontot szerzett, Verstappen a 10. helyet szerezte meg.
Gasly bejött egy szett friss gumiért pozícióvesztés nélkül és megfutotta a leggyorsabb kört a végén, az 1 pontot Hamiltontól vette el.
Nem tudja teljesíteni a levezető kört a két pilóta, valószínűleg kifogytak a benzinből. Ezzel megköszönjük a figyelmüket, de a következő órákban folyamatosan közöljük a legfrissebb híreket, az őrült versenyre érkező reakciókat. Viszontlátásra!