A versenyek számát tekintve még az idei F1-es szezon felénél sem járunk, augusztus végéhez közeledve viszont már nem lehet olyan csapatot találni, ami ne fordítana kiemelt figyelmet a 2022-es szezonra, és a teljesen új szabályok szerint épülő autókra. A legnehezebb helyzetben a Red Bull van, ami bevallottan meg akarja nyerni mindkét idei világbajnokságot, de a jövőre is figyelniük kell.
Adrian Newey, a Red Bull technikai főigazgatója a csapat honlapjának adott interjúban beszélt a helyzet hátteréről. Kétséget sem hagyott afelől, hogy a Red Bull továbbra is mindent megtesz azért, hogy ledolgozzák Max Verstappen 8 pontos hátrányát Lewis Hamiltonhoz képest, de elismerte, nem hagyhatják figyelmen kívül a jövő évtől kezdődő új korszakot.
„Azt mondanám, hogy ez a legnagyobb szabályváltozás, mióta 1982 végén betiltották a talajkölcsönhatásra és a Venturi-hatásra épülő autókat – nyilatkozta az elismert szakember. – Ez tényleg forradalmi változás. Az erőforrás az egyetlen elem, ami változatlan marad, minden más megváltozik.”
A csapatok az idei versenyképességük és a kapacitásaik függvényében eltérő ütemben álltak át az idei fejlesztésekről a jövő évi előkészületekre, a Haas például egyáltalán nem foglalkozott az idei autóval, a Ferrari is korán elkezdett a jövő évi autón dolgozni, a Mercedes a Brit Nagydíjra vitt utoljára komolyabb fejlesztéseket, a Red Bull viszont próbál egyszerre két vasat is a tűzben tartani.
„Egyensúlyoznunk kell, mert az idei autó fejlesztését is folytatnunk kell, hiszen pillanatnyilag van esélyünk a bajnoki címekre, és közben nem koncentrálhatunk csupán az idei évre úgy, hogy figyelmen kívül hagyjuk azt, ami vár ránk. Mindent megteszünk, hogy megbirkózzunk ezzel, miközben a költségplafont is betartjuk, ami azt jelenti, hogy a csapat bizonyos részeit karcsúsítanunk kellett.”
A Red Bullnak könnyebb lenne a helyzete, ha nem lett volna Verstappennek három versenye is, amelyeket lényegében teljesen elszalasztottak, de Newey felhívta a figyelmet arra, hogy egyik esetben sem a holland pilóta hibázott. Bakuban defektet kapott, Silverstone-ban és a Hungaroringen pedig kiütötték őt a pályáról, egyik esetet sem írta a versenyző számlájára.
„Megvan benne ugyanaz az acélos akarás, ami a világbajnokok sajátja is, képes felülkerekedni a nehézségeken – méltatta Newey. – Képes maga mögött hagyni a múltat és várni a következő versenyt. A vezetői képességei nyilvánvalóan kiválók és nagyszerű versenyzővé ért – mondta. – Nem hiszem, hogy a helyzetből fakadó nyomás befolyásolja majd őt.”