Részletes interjút adott a Red Bull Racing honlapjának Adrian Newey, a csapat technikai főigazgatója, ebben bírálta a sportfelügyelőket azért, mert nem vizsgálták meg újra Max Verstappen és Lewis Hamilton balesetét, és burkoltan, de kritizálta a Mercedest is, ami a küzdelem hevében a háttérben, műszaki kérdések kapcsán is próbálja hátráltatni a Red Bullt.
„Sok szempontból dicséret a csapatnak, hogy mások ennyit cincálnak bennünket. Korábban is átéltük, de nem emlékszem, hogy a színfalak mögött ennyi politika zajlott volna, ennyire támadták volna az autónkat – nyilatkozta a brit szakember. – 2010-2011 tájékán folyamatosan boncolták az autónkat, többször alkalmazkodnunk kellett a változó szabályokhoz.”
A Ferrarival vívott bajnoki csaták során is volt néhány eset, amikor a kasztni hajlékonyságát firtatták.”
„Nem szeretem a háborút használni párhuzamként, de ez tényleg az. Minden fronton igyekszünk javítani a harcpozíciónkon. Ilyen az F1 természete, részben ettől ilyen inspiráló. Az viszont árulkodó, hogy idén milyen gyakran és hevesen [támadnak]” – utalt arra, hogy a Red Bull a nyár folyamán zsinórban öt futamot is nyert és Newey szerint önhibájukon kívül vesztették el a vezetést.
Newey egy konkrét esetet is kiemelt, ami a szezonkezdet óta műszaki szempontból a legnagyobb törésvonalat hozta a csapatok között. A Mercedes kifogásolta, hogy egyes csapatok hátsó szárnya terhelés alatt szerintük túlságosan hajlott, de a brit szakember úgy vélte, ez kifejezetten a Red Bull ellen irányult.
Ha megnézzük a hajlékony hátsó szárny esetét, az biztos, hogy nem mi voltunk az egyetlen csapat, amellyel kapcsolatban probléma merült fel,
de természetesen, amikor a Mercedes elkezdett hangoskodni, akkor nem az aggasztotta őket, hogy az Alfánál mit csinálnak. Csak az érdekelte őket, hogy mi ebből hasznot húzunk-e, és tényleg nem így volt, viszont az átalakítás kapcsán felmerültek költségek, amelyek nyilvánvalóan kellemetlenül érintettek minket.”
„Ez azonban nagyszerűen példázza a csapatunk rugalmasságát, tudunk reagálni a változásokra és amikor sarokba szorítanak minket, akkor ugyanolyan versenyképesen vágunk vissza” – jelentette ki a tapasztalt szakember. A nyári szünetben Max Verstappen 8, a Red Bull 12 pontnyi hátrányban van Lewis Hamiltonnal és a Mercedesszel szemben.