Szombaton még pironkodhatott Mick Schumacher a teljesítménye miatt, egy nappal később, a Magyar Nagydíj futamán viszont már büszke lehetett rá és fogadhatta a gratulációkat. Pontot ugyan ezúttal sem szerzett a mezőny leggyengébb autójával, de körökön keresztül nem hagyta, hogy a mögé csúszó riválisok prédájává váljon, többek közt Max Verstappen sem talált fogás rajta sokáig.
Bár a Red Bull megsérült a rajtbalesetben,
Schumacher elégedetten nyilatkozott arról, hogy megküzdhetett vele és a többi erősebb autót vezető pilótával.
„Nem számítottam rá, hogy ilyen sokáig magam mögött tartom őket. Örülök, hogy sikerült, annak is, hogy lehetőséget kaptam élpilóták ellen harcolni. Kétszer is összecsaptunk Max-szal, tapasztalatot gyűjtöttem arról, milyen nyomás alatt vezetni és nem összerogyni. Azt hiszem, az egész csapat látta egy kicsit a fényt az alagút végén" – mondta.
A Haas csapatfőnöke, Günther Steiner szintén elégedetten értékelte az újonc versenyző határozottságát. „Ezt akarjuk látni tőle. Megmutatta, mire képes, pontosan erre volt szüksége. Nagyon jól teljesített" – jelentette ki.
Szombaton még teljesen más hangulat uralkodott a csapatnál, miután a német versenyző az utolsó edzésen a falban kötött ki és az autóját nem tudták időben megjavítani a kvalifikációra. Mivel ez már nem az első ilyen eset volt és a Haas kárrendezésre fordított számlái egyre csak gyűlnek, Steiner több ízben kifejtette a média képviselőivel, többek közt a GPhírekkel beszélve, hogy ez kezd sok lenni.
Mick nagybátyja, a hatszoros nagydíjgyőztes Ralf Schumacher tetszését nem nyerték el az elhangzottak, sőt, finoman vissza is lőtt. „Meglepett, amit Günther Steiner csinált – idézte a Motorsport-Total.com. – Még nem is beszélt Mickkel, amikor kiállt a média elé, kritizálta a pilótáját, pedig az már bocsánatot kért. Többet nem tehetett [Schumacher]."
Az ilyesmit házon belül, nem a nyilvánosság előtt kellene intézni.
„Legyünk nyíltak, három éve hátrafelé mozog a Haas. Csapatfőnökként mit tesz ez ellen? Erről sem nyilvánosan kell beszélni. A versenyzők támogatják őt, egy olyan autót vezetve, ami semmit sem változott. Próbálnak fejlődni, de feszegetniük kell a határokat és kockázatokat vállalni. Így előfordulnak balesetek."
Steinert szembesítették Ralf Schumacher kritikájával, de nem volt vevő rá.
Ne értsenek félre, nem Ralfot kritizálom, de úgy vezetem a csapatot, ahogy jónak látom.
„Nem is mondtam nagyon rosszakat Mickről, csak annyit említettem meg, hogy kezd sok lenni a baleset. Azt nem olvastam, erre hogyan reagáltak a médiában."
A csapatfőnök egyébként sajnálta Nyikita Mazepin kiesését, amit Kimi Räikkönen és az Alfa Romeo bokszutcai hibája okozott. „A legnagyobb problémám, hogy Nyikita megint elesett egy szinte teljes futamtól, amelyen rengeteget tanulhatott volna."