Mick Schumacher nem először versenyzik a Hungaroringen a hétvégén, hiszen korábban a Forma-3-as Európa-bajnokság és a Forma-2 mezőnyével is járt már Magyarországon, 2019-ben pedig itt aratta első győzelmét az F1 közvetlen előszobájának számító sorozatban. Ám a királykategóriával a mostani lesz az első fellépése a Haas újonc pilótájának, aki az eddig eltelt tíz futam során igyekezett minél jobban belerázódni a Forma-1-be. Az amerikai csapat vezető versenymérnöke szerint pedig ez igen jól megy neki.
Komacu Ajao a 22 esztendős pilótáról elmondta, nagyon sokat segít a mérnököknek a hozzáállásával, ugyanis szinte bármit hajlandó kipróbálni, amit javasolnak neki.
A kezdetektől fogva világos volt mindannyiunk számára, hogy nagyon-nagyon nyitott minden ötletre.
Úgyhogy ha azt mondjuk neki, hogy »rendben, próbáljuk ki ezt, vagy miért nem indulunk el ebbe az irányba?«, akkor még ha nem is ért vele egyet, örömmel kipróbálja. Mindegy, hogy az autóbeállításról, gumikezelésről, vezetési stílusról van szó akár egy körön, akár versenytávon, mindig kipróbálja. Ez nagyon jó adatokkal szolgál nekünk. Akár működik, akár nem, megcsinálja, hogy meglegyenek az adatok és a visszajelzés."
Mick Schumacher ezen tulajdonságával kétségtelenül azt az utat járja, mint édesapja, aki F1-es pályafutása során közismert volt arról, hogy éjt nappallá téve rótta a tesztköröket a versenyek között
annak érdekében, hogy minél többet hozzátegyen az autó fejlesztéséhez. A Haas újonca eközben a Michael Schumachert példaképének tekintő Sebastian Vetteltől is rengeteg tanácsot kap, így aztán pláne nem lehet véletlen, hogy ilyen a munkamódszere.
„Ez a nyitottság és hajlandóság arra, hogy mindent kipróbáljon, és aztán képes legyen konstruktív lenni, mindenkinek segít – dicsérte tovább Micket a japán mérnök. – Még az olyan helyzetben is, amilyenbe Bakuban került, ahol gond volt az autóval. Nagyon darabos volt az edzése, és
biztos vagyok benne, hogy dühös és frusztrált volt az autóban, de még akkor is nagyon nyugodt és konstruktív maradt és bámulatos visszajelzéseket adott."
Komacu kiemelte, hogy Schumacher folyamatosan fejlődik, de az elmúlt futamokon különösen a gumikezelés terén lépett nagyot előre. Eközben a tőle rendszeresen vereséget szenvedő Nyikita Mazepin is kezd egyre jobban összeszokni az autójával, amelytől teljesen más dolgokat vár el, mint a csapattársa.
Nyikita sokkal nagyobb stabilitást szeretne, különösen a gyors kanyarokban, miközben Mick képes megbirkózni ezzel.
Néha pedig ahhoz, hogy a versenyen vigyázni tudjunk a gumikra, jobban kell koncentrálnunk arra, hogy olyan autónk legyen, amelyik kegyesen bánik a gumikkal. A követelményeik eléggé különböznek. Eltartott egy ideig megértenünk ezt, de szerintem mostanra sikerült. Ugyanakkor egy dolog jól teljesíteni egy körön, és egy másik 300 km-en át jól kezelni a gumit vasárnap."
„Mick nagyon jól boldogul, az utóbbi időben nagyot lépett előre, miközben Nyikita is fejlődik. Kezdetben egy kicsit le volt maradva, ami részben azért volt, mert meg kellett értenünk, mennyire másra van szüksége ahhoz, hogy kényelmesen érezze magát az autóban. Ezen még mindig dolgozunk, de ő is fejlődik. Folyamatosan dolgozunk ezen” – mondta Komacu.