Bárhogy is alakul az idei F1-es világbajnokság végkimenetele, a Honda az élmezőnyben szerepelve búcsúzik a sportágtól. Ez szinte hihetetlen eredmény azután, hogy a 2017-es szezon végén még csak esett-kelt a McLaren beszállítójaként, a Red Bull partnereként viszont rögtön dobogós hellyel kezdtek, majd a világbajnoki címért is harcba szálltak.
Sokan tartottak az együttműködés kudarcától, mert a McLaren egykori pilótájához, Fernando Alonsóhoz hasonlóan a Red Bull és Max Verstappen is szókimondó stílusban bírálta a korábbi motorszállítót, a Renault-t, a csapat és a holland pilóta azonban megtalálta a közös hangot a japán gyártóval, és Verstappent ma már imádják a szigetországban.
Nagyon népszerű Japánban
– mondta Verstappenről a Honda F1-es programját vezető Jamamoto Maszasi a Racingnews365.com-nak. – Az emberek tudják, hogy Max és Lewis [Hamilton] nagyon hiteles versenyző. Az egyetlen különbség az, hogy régen az F1 nagyon népszerű volt Japánban, most nem annyira. [Ayrton] Sennát és [Alain] Prostot mindenki ismerte, de az F1 már kevésbé népszerű.”
Jamamoto méltatta a holland versenyző felkészültségét is, ugyan Verstappen nem mérnök, de a japán szakember szerint a Red Bull és az Alpha Tauri versenyzői közül „az ő visszajelzései a legpontosabbak. Tulajdonképpen, mióta 2019-től Maxszal dolgozunk, a fejlesztéseink felgyorsultak a visszajelzéseinek köszönhetően.”
A szakember nem akarta összehasonlítani Verstappent és a McLarenhez szerződtetett Fernando Alonsót.
A kétszeres F1-es világbajnokot szintén referenciának tekintették, de a két fél viszonya elmérgesedett a spanyol pilóta kritikái miatt, Jamamoto szerint nem is lehet összehasonlítani az együttműködést, mert a McLarennel a mezőny végén voltak, a Red Bull-lal viszont az élen.
„Eleinte nem voltunk elég felkészültek – ismerte el Jamamoto a McLarennel közös évek kapcsán. – A Mercedeshez képest nagyon későn kezdtünk el fejleszteni, talán három-négy évvel is később, ezért nehéz időszakon mentünk keresztül, mire utolértük a Mercedest” – idézte fel a wokingi csapattal töltöttük éveiket.