Noha végigment a versenyen és végül a 11. helyen ért célba, könnyen lehet, hogy Kimi Räikkönent a még több pont megszerzésétől fosztotta meg csapata hibája a Magyar Nagydíjon. A 2007-es világbajnok a kilencedik helyig jött előre az első rajtnál történt tömegbaleset miatt, a piros zászlós megszakítás utáni rajt előtt pedig Lewis Hamiltont leszámítva a teljes mezőnnyel ő is kijött kereket cserélni, hogy feltegyék neki a slick gumikat, ám amikor kilőtt a garázs elől, összeütközött az éppen a Haas szerelőihez beállni igyekvő Nyikita Mazepinnel. Az incidens első ránézésre is az Alfa Romeo hibája volt, a csapat pedig most elárulta, hogy mi történt pontosan.
Ilyen esetekben nincs igazán mit mérlegelni (Mazepin szabályosan érkezett, Räikkönent a csapata pedig egyszerűen kiengedte az útjába), a felügyelők sem tették, és rövidesen 10 másodperces büntetést osztottak ki a finn pilótának veszélyes kiengedésért. A kihágás oka azonban nem az volt, ami legtöbbször lenni szokott, nevezetesen hogy az elindulásra engedélyt adó jelzőlámpát kezelő szerelő elnézte a helyzetet. Legalábbis az Alfa Romeo szerint.
„Kiminek akkor zajlott a kerékcseréje, amikor éppen mindenki hajtott be a bokszba, nekünk pedig gondunk volt a jelzőlámpa-rendszerrel, ami egyszerűen nem működött jól – nyilatkozta Xevi Pujolar, az Alfa Romeo mérnökigazgatója. – Sajnos pont akkor hagyta el a kerékcserére kijelölt helyet, amikor Mazepin bejött,
a lámpa pedig előbb zöldre, majd pirosra, utána megint zöldre váltott, és neki is az utóbbi jelzést mutatta, miközben pirosnak kellett volna maradnia. Úgyhogy a rendszerünk nem működött rendesen."
Räikkönen fedélzeti kamerájából ugyanakkor az látszott, hogy
a lámpa a kiállás során végig a piros jelzést mutatta, és amikor először zöldre váltott, a finn versenyző elindult, majd már mozgásban volt az autó, amikor a lámpa ismét piros, majd ismét zöld lett.
Ez alapján első ránézésre mindenképpen az tűnt volna ésszerűnek, hogy az azt kezelő ember hibázott, majd amikor rájött, hogy Mazepin érkezik, pirosra váltott, végül pedig ismét zöldre.
Az eset Mazepin versenyének azonnal véget vetett, Räikkönen autója viszont nem sérült, de a Jégember természetesen nem volt boldog a történtektől, és frusztráltan válaszolt, amikor menet közben közölték vele a büntetés tényét. „Akkor megint rába...unk. Minden alkalommal, amikor esélyünk lenne, valami ráb...ás történik."
A futam után a finn pilóta elmondta, hogy „rendben voltunk a második rajtig, amikor bejöttünk a bokszba, engem kiengedtek és nekimentem a másik autónak, amiért büntetést kaptam. Ettől fogva a versenyünknek nagyjából vége is volt. Sajnálatos, mert jó helyzetben voltunk a pontszerzéshez."
Räikkönen ekkor azonban még nem sejthette, hogy Sebastian Vettelt ki fogják zárni, így ő előrelép a 10., egy pontot érő pozícióba. Más kérdés, hogy ezt még elveszítheti, ha az Aston Martin fellebbez Vettel büntetése ellen és a vizsgálat során a négyszeres világbajnok visszakapja a második helyet.