A versenyzők és a szurkolók is elégedetlenül távoztak a múlt hétvégén megrendezett Belga Nagydíj helyszínéről, sokan bírálták az FIA F1-es versenyigazgatóját és az F1 jogtulajdonosát is azért, mert több órás késéssel, de hivatalosan megrendezték a versenyt, de az autók mindössze néhány kört teljesítettek, azt is csak a biztonsági autó mögött.
Michael Masi, az F1 versenyigazgatója és Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója már megvédte a döntést, és kedden Jean Todt, az FIA elnöke is megszólalt az ügyben, a francia sportdiplomata is hangsúlyozta, hogy volt egy olyan időszak, amikor úgy tűnt, javulhat az időjárás, de az végül tovább romlott.
Ebből következően, az autók által keltett vízfüggönyben nem tudtunk teljes versenyt futni úgy, hogy a körülmények megfelelően biztonságosak legyenek
a pilóták, sportbírók, valamint a bátor szurkolók számára, akik hosszú órákig vártak az esőben, és akiket nagyon sajnálok. Ebben az összes érdekelt is egyetért” – áll a közleményben, ami az FIA elnökének Twitter-oldalán jelent meg.
Todt felidézte, hogy a sportfelügyelők éltek a Nemzetközi Sportkódexben rögzített lehetőségükkel, és leállították a visszaszámlálást annak érdekében, hogy időt nyerjenek és nagyobb esélye legyen annak, hogy végül meg tudják rendezni a versenyt, de a futamot végül a biztonsági autó mögött töltött körök után sem tudták elindítani.
Az érvényben lévő szabályokat megfelelően alkalmazták”
– szögezte le Todt, aki köszönetet mondott az FIA, a helyi autósport-szövetség és az önkéntesek munkájáért. A sportvezető változásokat is ígért, de konkrétumokat egyelőre nem említett.
„Az FIA a Forma-1-gyel és a csapatokkal közösen alaposan áttekinti a szabályokat, hogy kiderüljön, milyen tanulságokat lehet levonni, és miket lehet fejleszteni a jövőre nézve. A következtetések és a pontok kiosztásának kérdése is napirendre került az F1 Commission következő találkozóján, október 5-én.”