Nemcsak a nézők, hanem a pilóták és az F1-es közösség jó részének nemtetszését kiváltotta az, ahogyan a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és Michael Masi versenyigazgató kezelte a belgiumi versenyt. A problémát nem az jelentette, hogy nem volt valódi futam, abban ugyanis megvolt az egyetértés, hogy ezt az időjárási körülmények nem tették lehetővé.
A kritikák kereszttüzébe amiatt került a sportág, mert annak vezetői ugyan a végsőkig kivártak, hátha lehet normális versenyt rendezni, este negyed hét után kiküldték három körre a mezőnyt a biztonsági autó mögött, így hivatalossá téve a végeredményt.
Sokak szemében ez egyáltalán nem tűnt fair döntésnek az egész nap az esőben ázó szurkolókkal szemben, és a pilóták többsége is úgy vélte, nem helyes pontokat osztani, miközben nem is versenyeztek. De nemcsmak ők, hanem a nemzetközi sajtó is élesen bírálta az F1-et, kiemelve, hogy fontosabb volt a televíziós szerződéseknek eleget tenni, mint kiszolálgni a drukkereket, és elhalasztani a versenyt.
Az alábbiakban az MTI gyűjtését közöljük.
Daily Mail(Nagy-Britannia)
"Max Verstappen egy Forma-1-es nagydíj komédiáját nyerte meg Belgiumban - kétkörös felvonulást a biztonsági autó mögött. Az eső áztatta Spa-Francorchamps-ban jelen lévő közönség három és félórát várt a végeredményre, miközben a világ legjobban fizetett autóversenyzői a boxban ücsörögtek és azt várták, hogy jobbra fordul az idő".
The Guardian(Nagy Britannia)
"A Belga Nagydíj hivatalos versenyként kerül be a Forma-1 történelemkönyvébe, a díjakat pedig kiosztották, de kevés méltóság volt abban, ahogyan a mezőny szerepelt Spa-Francorchamps-ban ezen az esős vasárnap délutánon".
Gazzetta dello Sport(Olaszország)
"Spái komédia: így lehet megalázni a Forma-1-et. Az extrém körülmények között volt lehetőség úgy dönteni, hogy nem versenyeznek, ami a pilóták védelme szempontjából a logikus elhatározás volt".
Corriere della Sera(Olaszország)
"A szellemnagydíj komédiája - Spában a pénz és a vihar diadalmaskodott".
La Repubblica(Olaszország)
"A képzeletbeli nagydíjat - a Forma-1 legutóbbi komédiáját - nem futották le Spában, de világbajnoki pontokat így is osztottak".
L'Équipe(Franciaország)
"Egyesek kártyajátékkal, mások szundikálással, Cunoda Juki pedig étkezéssel töltötte az időt - mindenki úgy, ahogyan tudta, miközben kint változatlanul esett az eső. Michael Masi versenyigazgató végül 18.17 órára rendelte el az újraindítást, de ez is csak időpocsékolás volt".
El Mundo(Spanyolország)
"Ez egy szánalmas pantomim volt, amely a sportág történetének egyik legnagyobb szégyene. Nem lehet végeredményt hirdetni egy olyan versenyen, amelyet meg sem rendeztek. Ez sérti a Forma-1- történetét, a versenyzést és általánosságban a sport szellemét".
Marca(Spanyolország)
"Ez volt a nyerészkedők versenye, amely megmutatta, miről is szól jelenleg a Forma-1. A Belga Nagydíj egyesek számára ésszerű döntés következtében zajlott úgy, ahogyan, mások számára viszont ez csalódás. Mert ez a sportág még ma is abból él, hogy egykoron az emberek az életüket tették kockára, és gyakran veszítették is el a versenyzésért".
AS(Spanyolország)
"A Forma-1 hajótörést szenvedett Spában. Azt senki nem kérdőjelezi meg, hogy a versenyzők biztonsága a legfontosabb, a rossz látási viszonyok miatt pedig kevés volt a mozgástér. Az +expressz végeredmény+ viszont egy rossz üzenet, nagyon rossz".
Mundo Deportivo(Spanyolország)
"Verstappen megnyerte a meg sem rendezett futamot Spában. Ez egy pantomim-előadás volt, amelyet könnyedén el lehetett volna kerülni a verseny lemondásával, vagy hétfőre halasztásával".
Kronen Zeitung (Ausztria)
"Max Verstappen, a Red Bull versenyzője egy nagyon furcsa Belga Nagydíjat nyert meg vasárnap és a győzelemért járó világbajnoki pontok felét zsebelte be ezért! A verseny, amely valójában le sem zajlott, még mindig számos vitát vált ki. A rajtot több mint három órával halasztották, majd a tartós és heves esőzés miatt csupán két kört tett meg a mezőny a biztonsági autó mögött, hogy végeredményt lehessen hirdetni".
Blick(Svájc)
"Az idő telt, az eső tovább esett, a Belga Nagydíj pedig már régen botrányos volt, amikor a döntéshozók még mindig a futam biztonsági autó mögötti elindításával próbálkoztak. Minden a televíziós közvetítésből származó bevételekről szólt".