Lewis Hamilton of Mercedes-AMG Petronas F1 Team on podium after race of Dutch Grand Prix, 13th round of Formula 1 World Championship in CM.com Circuit Zandvoort, North Holland, Netherlands, 5 September 2021 (Photo by Andrea Diodato/NurPhoto) (Photo by Andrea Diodato / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Vágólapra másolva!
Rossz időzítéssel, rossz helyre juttatták a címvédőt a második kerékcserénél, de a csapatnál egyöntetűen úgy érzik, a Red Bull egyszerűen gyorsabb volt náluk a Holland Nagydíjon. Toto Wolff szerint a gumiválasztás nem volt hiba Hamilton utolsó etapjára.
A Holland Nagydíj hétvégéjén a két világbajnoki rivális csatájában Lewis Hamiltonnak jutott az üldöző szerep, és az időmérő után a futamon is a 2. helyen futott be Max Verstappen mögött. Az egész versenyen 2-3 másodperces távolságból követte a Red Bullt, leginkább akkor jelentett fenyegetést rá, amikor a Mercedes egy taktikai húzással próbálkozva sokáig kint hagyta a pályán Valtteri Bottast, akit az első kerékcseréket követően utolért a vezető páros.
Verstappen azonban gyorsan lehagyta a finnt, és Hamilton mindkét elévágási kísérletét is sikeresen hárította, így nem tudták elvenni tőle az 1. helyet. A második elévágási próbálkozás szerencsétlenül jött ki a lekörözöttek miatt, Hamilton sem értette, miért pont akkor szólította a depóba a csapata.
„Túl korán álltunk ki a bokszba másodszor. Előtte a forgalomban nagyjából 1 másodpercet vesztettem, amit vissza kellett volna hoznom a kerékcsere előtt. Ami után megint forgalomba jöttem vissza, nem értem, hogy nem számított erre a csapat" – mondta a Sky Sportsnak.
Taktikailag nem nyújtottuk a legjobb formánkat.
Ettől függetlenül megismételte a nyilvános interjúk során elhangzottakat, hogy Verstappen volt a gyorsabb a hétvégén. „A gumik egész jól muzsikáltak ezen a hétvégén. Végig teljes erőbedobással hajtottam, nem volt gumikímélés, végig próbáltam a lehető legközelebb maradni Verstappenhez. Azonban túl gyors volt, más szinten ment, a legtöbb körére nem tudtam válaszolni."
Főnöke, Toto Wolff kitért az említett második bokszkiállásra, amiről elismerte, hogy rosszul intézték. „Megéreztük az elévágás lehetőségét" – nyilatkozta. –
Nem volt jó az időzítésünk, de utólag mindig okosabbak vagyunk.
Hamilton az utolsó etapra kapott közepes keménységű gumikat nehezen fogadta, a rádión kifejezte aggodalmát, hogy esetleg nem fogják kibírni a célig. Verstappennek a kemény típust rakta fel a Red Bull, de Wolff szerint a Mercedesnél ez "kockáztatást jelentett volna."
„Nekünk az ismeretlen terep volt, nem mentünk vele a pénteki edzéseken, inkább azt terveztük, hogy megkergetjük [a Red Bullt] a lágyabb abroncson az etap elején" – magyarázta.
Azzal, hogy a másik Red Bullban Sergio Pérez elrontotta az időmérőt és a mezőny végére került, borítékolható volt, hogy ha nem történik semmi váratlan, Bottas jön be a 3. helyre, ez így is lett. „Meglehetősen eseménytelen futamom volt. Megpróbáltuk az egy bokszkiállást, de ehhez sokat kellett óvni a gumikat. A végén csak elővigyázatosságból álltunk ki még egyszer, mert volt egy kis vibráció" – mondta a finn.
Bár Hamilton elvesztette az 1. helyet az egyéni értékelésben, a Mercedes a konstruktőrök között 12 pontra növelte az előnyét.