Max Verstappen két pontos hátrányból várhatja az idei szezon utolsó hét futamát Lewis Hamilton mögött, ami annak tükrében, hogy az utóbbi két futamon a korábbi években egyértelműen Mercedes-pályának számító Monzában és Szocsiban sem maradt le nagyon, bizakodásra adhat okot a Red Bullnak. Toto Wolff, a címvédő istálló csapatfőnöke elismeri, hogy szerezhettek volna több pontot az utóbbi két versenyen, de egyúttal úgy véli, az idei szezonra már nem érvényes az, ami a korábbiakra igen.
„Volt néhány elvarratlan szál, és nemcsak ezen, hanem az előző hétvégén is.
Bizonyos módon nem maximalizáltuk a pontszerzési esélyeinket"
– nyilatkozta az Orosz Nagydíj után az osztrák üzletember.
Azok után, hogy Hamilton Monzában Verstappennel ütközött és nem szerzett pontot (Valtteri Bottas is csak harmadik lett, noha mindezt az utolsó helyről indulva tette), Szocsiban nyerni tudott, viszont felhőtlen így sem lehet az öröme, hiszen riválisa a vélhetően a Mercedes számára is elkerülhetetlen motorcserét letudva, a 20. helyről felzárkózva a második lett, így a lehető legkevesebb pontot bukta.
„Az időmérő döntő volt, Valtteri hátrasorolásával pedig tudtuk, hogy nehéz lesz. Végül az első és az ötödik helyen végeztünk, ami nagyon jó eredmény, és ez volt Lewis századik győzelme.
Ugyanakkor Max látványos felzárkózást mutatott be, ami nekünk nem jó a bajnoki cím szempontjából
– ismerte be Wolff. – Összegezve egyszerűen csak továbbra is igazán agresszív megközelítést kell alkalmaznunk. Nem rendezkedhetünk be védekezésre, hanem előre kell mennünk, hogy továbbra is sok pontot gyűjtsünk, mivel jelenleg sem mi, sem mások nem igazán jók abban, hogy mindent kihozzanak a lehetőségekből."
Wolff mások alatt természetesen a Red Bullra célzott, amely azért nem panaszkodhat, hiszen Verstappen Szocsiban egyértelműen mindent kihozott a lehetőségeiből, és Monzában sem bukott pontokat Hamiltonnal szemben, míg az azt megelőző két versenyt megnyerte.
Hogy a folytatásban következő helyszínek kinek kedveznek, azt azonban még a két rivális csapat vezetője sem tudja megmondani, mindenesetre
Christian Horner szerint már nem jönnek olyan pályák, amelyek a Mercedes szempontjából „annyira kiemelkedőek, mint Monza és Szocsi."
„A Mercedes bizonyára erős lesz Törökországban, ahol nyertek tavaly, de aztán megyünk Austinba, ahol jók lehetünk, Brazíliában és Mexikóban pedig mindig erősen szerepeltünk – nyilatkozta Horner, majd mintegy megerősítette, hogy a Brazil Nagydíj után Katarba utazik a mezőny. – Nem tudunk semmit Katarról és Dzsiddáról (az első Szaúd-arábiai Nagydíj helyszíne - a szerk.), majd jön Abu-Dzabi. Úgyhogy mondhatjuk, hogy 50-50 az állás abból a szempontból, hogy a hátralevő futamok melyik csapatnak kedveznek."
Wolff szerint ugyanakkor pont Monza és Szocsi a példa arra, hogy az idei szezonban kár a korábbi évekkel foglalkozni. „Már nem próbálom megjósolni, hogy történelmileg az adott versenyen erősek lehetünk-e, mert az új szabályokkal minden rengeteget változott. Azt egyértelműen tudtuk, hogy Monza és Szocsi kedvezhet nekünk, a valóságban azonban ott vagyunk, ahol vagyunk, ekkora a pontkülönbség, és
kétlem, hogy a folytatásban a két csapat közül bármelyiknek lenne nagy formaingadozása.
Egyszerűen csak továbbra is a lehető legjobb munkát kell végeznünk."
A konstruktőrök pontversenyében ugyanakkor kedvezőbb a Mercedes helyzete, hiszen ott sikerült 33 pontosra növelnie az előnyét a Red Bull-lal szemben.