CIRCUIT ZANDVOORT, NETHERLANDS - SEPTEMBER 04: Max Verstappen, Red Bull Racing RB16B, leads Valtteri Bottas, Mercedes W12 during the Dutch GP at Circuit Zandvoort on Saturday September 04, 2021 in North Holland, Netherlands. (Photo by Mark Sutton / LAT Images)
Vágólapra másolva!
Toto Wolff elégedett a Holland Nagydíj időmérőjén megszerzett 2., illetve 3. hellyel. A Mercedes csapatfőnöke úgy véli, ha stratégiailag szétválasztják Lewis Hamiltont és Valtteri Bottast, akkor legyőzhetik Max Verstappent a futamon.
Bár a Mercedes egyik autójának sem sikerült megszereznie a pole pozíciót, hiszen Max Verstappen bizonyult a leggyorsabbnak a Holland Nagydíj időmérőjén, a címvédő istálló pilótái mellőle, illetve mögüle indulhatnak. Lewis Hamilton ugyanis a 2., míg Valtteri Bottas a 3. helyre kvalifikált.
Galéria: A Holland Nagydíj szombati napja - Galéria
1/57
Red Bull's Dutch driver Max Verstappen arrives in the paddock of the Zandvoort circuit before the third free practice session of the Netherlands' Formula One Grand Prix in Zandvoort on September 4, 2021. (Photo by KENZO TRIBOUILLARD / AFP)
Mindez azt jelenti, hogy a csillagos alakulat mindkét autójával ott van az élmezőnyben, a Red Bull pilótájának pedig nem lesz segítsége. A hétszeres világbajnok ráadásul csupán 38 ezreddel maradt le a rajtelsőségről, ami a Q2 után kifejezetten pozitív. Toto Wolff szintén így látja a helyzetet.
Elégedettek lehetünk az eredménnyel
– nyilatkozta a Mercedes csapatfőnöke a Sky Sportsnak. – Lewis rengeteg pályaidőt veszített tegnap, csupán egy [mért] kört tudott teljesíteni, úgyhogy a második és a harmadik hely jó kiindulópont. Úgy vélem, többet hozott ki az autóból, mint ami benne van, elképesztő kör volt.”
A Q3 első mért körei után még Bottas volt a gyorsabbik Mercedeses, ám utolsó gyorskörén nem tudott javítani. Elmondása szerint a 11-es kanyart rontotta el, mivel túl későn fékezett. A finn pilóta korábban rendkívül jól teljesített Zandvoortban, és ezt főnöke is tudja.
„Az utánpótlás-sorozatok egyik legfontosabb futamán nagyon eredményes volt, kétszer is megnyerte a zandvoorti Masters of Formula-3 versenyt, ami a Forma-3 nem hivatalos világ- vagy Európa-bajnoki fordulója – emlékeztetett mindenkit az osztrák üzletember. –
Szerintem a döntött részek fogtak ki rajtunk egy kicsit, nekünk hosszabb ideig tartott, mire rájöttünk, hogy ott hol és hogyan kell vezetni.”
A vasárnapi futamon a gumikopás és adott esetben a szerencse mellett a stratégiának is nagy szerepe lesz. Ebben a tekintetben pedig a Mercedes lehet előnyben, ugyanis amíg ők mindkét autójukkal az első háromban végeztek, addig Sergio Pérez csak a 16. helyre kvalifikált, így a Red Bull nem használhatja őt taktikai fegyverként. A brackley-iek ellenben készen állnak arra, hogy ezen a téren szétválasszák a két versenyzőt.
„Úgy gondolom, hogy amennyiben ugyanolyan tempóra leszünk képesek a futamon, akkor ismét az egy kiállással történő túlélésről fog szólni – vélekedett. – Maxnak [ugyanakkor] el kell döntenie, hogy egyszer vagy kétszer cserél kereket, mi viszont mindkét stratégiát meg tudjuk valósítani holnap. Láttunk már olyat, hogy két autó teljesen más versenyt teljesít: az egyik kiáll és az elévágással óriási nyomás alá helyezi [az ellenfelet], a másik pedig kint marad. Ezzel meg lehet szerezni az első két helyet.”
Ezzel természetesen Wolff kollégája, a Red Bullt irányító Christian Horner is tisztában van. A brit szakember nem számít könnyű futamra, és szavaiból arra lehet következtetni, hogy függetlenül attól, hogy mit csinál Bottas, Hamiltont fogják lekövetni.
Le kell szegnünk a fejünket és a saját versenyünkkel kell törődnünk
– fogalmazott. – Egy tökéletes világban csak eltűnnénk a távolban, de valahogy úgy érzem, hogy nem lesz ennyire egyszerű. Ők kettéválaszthatják a stratégiájukat, nekünk azonban Lewist kell legyőznünk. Meg kell válogatnunk, hogy kivel szállunk harcba.”
Verstappen és Hamilton a Brit nagydíj után először rajtol egymás mellől az első sorból, annak pedig baleset lett a vége. Wolff úgy véli, ha itt bármi ilyesmi történik, akkor még abban az esetben is rájuk zúdul a népharag, ha nem a brit versenyző lesz a hibás. Az osztrák üzletember ezzel együtt méltatta a holland közönséget a hangulat miatt, és kiemelte, hogy
a 36 éves pilótát nem fütyülték ki (bár azért az interjúja elején hallani lehetett némi fütyülést és fújolást).
A két éllovast mindössze 3 pont választja el egymástól, Wolff szerint pedig tapintani lehet a feszültséget, de hozzátette, nem csak emiatt érdekes a jelenlegi idény. „Látni és hallani lehet, hogy mennyire szoros a csata a két pilóta, illetve csapat között – mondta. – Emellett olyanok is ott vannak [az elején], mint [Pierre] Gasly, szóval nagyon izgalmas követni [az eseményeket].”