Alfa Romeo's Italian driver Antonio Giovinazzi (L) collides with Ferrari's Spanish driver Carlos Sainz Jr (R) during the Italian Formula One Grand Prix at the Autodromo Nazionale circuit in Monza, on September 12, 2021. (Photo by MIGUEL MEDINA / AFP)
Vágólapra másolva!
Carlos Sainz és Antonio Giovinazzi már az Olasz Nagydíj első körében összeütközött, ám az Alfa Romeo pilótája előtte a másik Ferrarival is összeért. A maranellóiak versenyzői csalódottak, hogy nem lett meg a dobogó, aminek elsősorban az utolsó szektorban mutatott lassú tempó volt az oka.
Charles Leclerc a 4., míg Carlos Sainz a 6. helyen fejezte be az Olasz Nagydíjat, ami általában jó eredménynek számít a mostani Ferrari esetében, de most nem mondható annak. A maranellóiak pilótái Lewis Hamilton és Max Verstappen ütközése után sem tudtak dobogóra állni, ráadásul a monacói versenyző csak Sergio Pérez büntetésének köszönheti a 4. pozíciót.
Galéria: A legjobb képek az Olasz Nagydíjról - Galéria
1/47
Mercedes' British driver Lewis Hamilton arrives at the Autodromo Nazionale circuit in Monza on September 12, 2021, ahead of the Italian Formula One Grand Prix. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
Igaz, az első körben akár mindketten elszállhattak volna: Antonio Giovinazzi a Roggia után összeütközött Sainz autójával, aminek következtében belefordult a falba. A spanyol pilóta ellenben megúszta az esetet, mérnöke nem sokkal később közölte vele, hogy a kocsi rendben van.
Sainzot a Sky Sports műsorában nem kérdezték a történtekről, Giovinazzi pedig nem említette, hogy bárkit is hibáztatna.
„Nagyon kár, hogy egy ennyire jó hétvégét tönkretesz egy első körben történt baleset – olvasható az Alfa Romeo közleményében. – A második sikánban szélesre mentem, és átugrattam a kerékvetőn, utána pedig nem tudtam irányítani az autót. Meg kell néznem a felvételeket, hogy teljes mértékben megértsem, mi történt.”
Az olasz versenyző azonban nem csupán Sainzcal találkozott, ugyanis az első sikánban Leclerc-rel is összeért. Nagyon apró kontakt volt, de lehetséges, hogy így is kárt tett a Ferrariban. A monacói versenyző erre egyelőre nem tud választ adni. „Nem tudom, meg kell néznünk [a felvételt] – nyilatkozta. – Az elején éreztem valamit, aztán nem tudom, hogy hozzászoktam-e, és még mindig volt valami probléma. Meglátjuk.”
Ezzel együtt nem úgy tűnt, hogy Leclerc nagyon lelassult volna. Max Verstappen és Lewis Hamilton balesete után pedig a dobogó esélye is felcsillant előtte, miután a kerékcseréket követően a 2. helyen állt. Ezt követően viszont Lando Norris, Pérez és Valtteri Bottas is elment mellette.
Kár érte, mert a tempónk megvolt, csak az utolsó szektorban, illetve a célegyenesben voltunk nagyon sebezhetőek, és ez a többiek számára megkönnyítette az előzést
– magyarázta. – A második szektorban sokat hoztam [rajtuk], de a harmadikban és az elsőben ők ennél is többet. Így pedig meg tudtak előzni, ami nagyon kár, mert mindent beleadtam.”
Mattia Binotto még konkrétabban fogalmazott azzal kapcsolatban, hogy a Ferrari hol bizonyult kevésnek. A maranellóiak csapatfőnöke elárulta, az Ascari sikán és az 1-es kanyar közötti két egyenesben vesztettek nagyon sokat, így a célegyenes végén könnyű prédává váltak.
A Ferrarinál már csak azért sem örülhetnek, mert a McLaren kettős győzelmet aratott, aminek következtében a wokingiak nagyon elhúztak a konstruktőri bajnokság 3. helyén. Leclerc ennek természetesen nem, Daniel Ricciardo sikerének viszont örül.
Az ilyen napok megmutatják, hogy tényleg nagyon jó
k – utalt a rivális istállóra. – Daniel miatt nagyon boldog vagyok, jó látni, hogy remekül szerepel. Ő egy nagyszerű pilóta, és jó, hogy ismét száz százalékosan teljesít. Számunkra azonban rossz hír, ha fenn tudja tartani ezt a formát, ugyanakkor arra sarkall minket, hogy minden hétvégén tökéletes munkát végezzünk, és a következő néhány alkalommal erre fogunk törekedni.”
Leclerc-hez hasonlóan Sainz is csalódottan nyilatkozott. A spanyol pilóta kijelentette, Hamilton és Verstappen balesetével lett volna lehetőségük arra, hogy az első háromban végezzenek, de ehhez a tempója és a magabiztossága sem volt meg.
Nagyon közel voltunk egy jobb eredményhez
– kesergett. – Néhány pozícióval előrébb már dobogóra állhattunk volna. Bosszantó, hogy nem bíztunk eléggé az autóban, illetve nem volt meg a végsebességük ahhoz, hogy a tifosi előtt elkapjuk őket, de egész hétvégén a McLarenek és a Red Bullok mögött voltunk, a Mercedes pedig ma átment a mezőnyön. Ki kell elemeznünk, hogy mit csinálhatnánk jobban a magabiztosságot illetően, főleg a baleset után. Meglátjuk, hogy Szocsira javulunk-e.”
Sainz a második szabadedzésen elszenvedett bukására utalt, ami a versenyen is hatással volt az önbizalmára. Emellett a hátsó gumik tapadása sem volt megfelelő számára, éppen ezért úgy döntött, hogy az első kiállásig nem kockáztat. Ezt követően pedig az említett okok miatt nem volt esélye az előzésre.