Vágólapra másolva!
Lando Norris elmondta, ő akart kint maradni, miután az Orosz Nagydíj utolsó köreiben eleredt az eső. A brit pilótát a sportfelügyelők is vizsgálták, de végül csupán megrovást kapott.

Az Orosz Nagydíj drámai végjátékának egyértelműen Lando Norris volt a legnagyobb vesztese. A brit pilóta vezetett, és Lewis Hamiltonnal csatázott a győzelemért, amikor leszakadt az ég, ám a címvédővel ellentétben ő úgy döntött, hogy pályán marad. Végül csupán két körrel később állt ki intermediate gumikért, amikor az autó már gyakorlatilag teljesen vezethetetlen volt, ennek következtében viszont visszaesett a 7. helyre.

Forma-1, Orosz Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Orosz Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Orosz Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Orosz Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Orosz Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Orosz Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Orosz Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Orosz Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Orosz Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Orosz Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Orosz Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Orosz Nagydíj, Sebastian Vettel, Red Bull, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Orosz Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Angela Cullen
Forma-1, Orosz Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Orosz Nagydíj, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Orosz Nagydíj,  Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Orosz Nagydíj,  Lando Norris, McLaren
Forma-1, Orosz Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Orosz Nagydíj, Nyikita Mazepin, Haas
Forma-1, Orosz Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Orosz Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Orosz Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Orosz Nagydíj, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Orosz Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Orosz Nagydíj, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Orosz Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Orosz Nagydíj,  trófea
Forma-1, Orosz Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari, Lando Norris, McLaren
auto auto-prix Horizontal panoramic
Forma-1, Orosz Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Orosz Nagydíj, George Russell, Williams
Russia Motor Sport Formula 1 Race Formula 1 F1 VTB 2020 racing Horizontal
Forma-1, Orosz Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Orosz Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Orosz Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Orosz Nagydíj,  Valtteri Bottas, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Orosz Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Orosz Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Orosz Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Orosz Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Orosz Nagydíj,  Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Orosz Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Orosz Nagydíj,  Lando Norris, McLaren
Forma-1, Orosz Nagydíj,  Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Orosz Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Lando Norris, McLaren
Foma-1, Orosz Nagydíj, Hamilton, Verstappen, Mercedes, Red Bull
Forma-1, Orosz Nagydíj, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Orosz Nagydíj, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Orosz Nagydíj, rajt

A közvetítésből érzékelhető volt, hogy a McLaren pilótája a pályán akar maradni, miután úgy tájékoztatták, hogy az eső intenzitása nem növekszik. Ezt később maga az érintett is megerősítette, miközben láthatóan a könnyeivel küszködött.

– nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Úgy döntöttünk, hogy kint maradunk, és ez végül rossz választásnak bizonyult. A csapat azt gondolta, hogy ki kellene állnom, én viszont úgy határoztam, hogy a pályán maradok. Azt hittem, hogy ez lesz a helyes út.”

Norrisnak ezzel együtt F1-es pályafutása során először nyílt valós esélye a győzelem megszerzésére, ám kijelentette, hogy ez a magabiztossága szempontjából nem oszt, nem szoroz, hiszen eddig is tisztában volt a képességeivel. Ennek következtében leginkább keserű érzések kavarognak benne.

„Csupán szívfájdító, hiszen mindent megtettem, amit tudtam – magyarázta. – Amikor a végén trükkössé váltak [a körülmények], elkövettem néhány hibát, de így is magam mögött tartottam Lewist, és egy kicsit el is húztam tőle. Kicsit a szerencsén múlott, hiszen mielőtt Lewis kiállt, az abroncsaim tökéletes állapotban voltak.

Norris hozzátette, csapatként a Mercedes hozott jobb döntést, és ez még akkor is így van, ha Hamilton szintén kint akart maradni, ám a Mercedes stratégái lebeszélték erről. A McLaren pilótája ezzel együtt látja a pozitívumot az elmúlt napok eseményeiben.

Norris szerint a szerencse is döntött Hamilton és közte Forrás: AFP/Alexander Nemenov

„Ha húsz kör van hátra, akkor az ember kevésbé agresszív döntést hoz – szögezte le. – Nem tudom, mi azt gondoltuk, hogy igazunk van, és én elégedett voltam, persze végül rossznak bizonyult. Ezzel együtt a srácok addig nagyszerű munkát végeztek az egész hétvégén, szóval alapvetően mindennel elégedett vagyok, kivéve ezzel az egy döntéssel, amit ki fogunk elemezni, és remélhetőleg újra próbálkozhatunk.”

Ha ez nem lett volna elég, Norrisnak még a sportfelügyelőknél is jelenése volt, ugyanis amikor végül kiállt a zöld oldalfalú abroncsokért, a pálya már annyira vizes volt, hogy nem tudott megállni, és átment a bokszbejáratot jelző vonalon, hogy aztán a másik irányba is megtegye ugyanezt. A döntéshozók azonban csak megrovásban részesítették, amit azzal indokoltak, hogy a körülmények jelentősen romlottak az előző körhöz képest, amikor még problémamentesen áthaladt a kérdéses szakaszon.

Stroll közeledik az eltiltáshoz

Akadt azonban valaki, aki nem úszta meg valódi szankció nélkül a futamot. Lance Stroll esetében ugyanis a sportfelügyelők úgy döntöttek, hogy 10 másodperces büntetéssel sújtják, miután a nedves pályán ütközött Pierre Gaslyval, és őt ítélték hibásnak. Mindez a 11. helyen végző kanadai pilótának nem sokat számít, hiszen csapattársa, Sebastian Vettel már kört kapott mögötte, de emellé még két büntetőponttal is „jutalmazták”. Ezzel pedig összesen nyolc gyűlt össze neki, így már csak négy kell ahhoz, hogy egy versenyt ki kelljen hagynia. A büntetőpontjainak száma legközelebb az USA Nagydíj után fog csökkenni, vagyis Isztambulban és Austinban már vigyáznia kell.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!