Az Orosz Nagydíj drámai végjátékának egyértelműen Lando Norris volt a legnagyobb vesztese. A brit pilóta vezetett, és Lewis Hamiltonnal csatázott a győzelemért, amikor leszakadt az ég, ám a címvédővel ellentétben ő úgy döntött, hogy pályán marad. Végül csupán két körrel később állt ki intermediate gumikért, amikor az autó már gyakorlatilag teljesen vezethetetlen volt, ennek következtében viszont visszaesett a 7. helyre.
A közvetítésből érzékelhető volt, hogy a McLaren pilótája a pályán akar maradni, miután úgy tájékoztatták, hogy az eső intenzitása nem növekszik. Ezt később maga az érintett is megerősítette, miközben láthatóan a könnyeivel küszködött.
Nyilván nem vagyok boldog, hanem bizonyos szempontból össze vagyok törve
– nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Úgy döntöttünk, hogy kint maradunk, és ez végül rossz választásnak bizonyult. A csapat azt gondolta, hogy ki kellene állnom, én viszont úgy határoztam, hogy a pályán maradok. Azt hittem, hogy ez lesz a helyes út.”
Norrisnak ezzel együtt F1-es pályafutása során először nyílt valós esélye a győzelem megszerzésére, ám kijelentette, hogy ez a magabiztossága szempontjából nem oszt, nem szoroz, hiszen eddig is tisztában volt a képességeivel. Ennek következtében leginkább keserű érzések kavarognak benne.
„Csupán szívfájdító, hiszen mindent megtettem, amit tudtam – magyarázta. – Amikor a végén trükkössé váltak [a körülmények], elkövettem néhány hibát, de így is magam mögött tartottam Lewist, és egy kicsit el is húztam tőle. Kicsit a szerencsén múlott, hiszen mielőtt Lewis kiállt, az abroncsaim tökéletes állapotban voltak.
Azt mondták, hogy az eső intenzitása nem fog változni, és ha ez így lett volna, akkor az a helyes döntés, hogy kint maradunk.”
Norris hozzátette, csapatként a Mercedes hozott jobb döntést, és ez még akkor is így van, ha Hamilton szintén kint akart maradni, ám a Mercedes stratégái lebeszélték erről. A McLaren pilótája ezzel együtt látja a pozitívumot az elmúlt napok eseményeiben.
„Ha húsz kör van hátra, akkor az ember kevésbé agresszív döntést hoz – szögezte le. – Nem tudom, mi azt gondoltuk, hogy igazunk van, és én elégedett voltam, persze végül rossznak bizonyult. Ezzel együtt a srácok addig nagyszerű munkát végeztek az egész hétvégén, szóval alapvetően mindennel elégedett vagyok, kivéve ezzel az egy döntéssel, amit ki fogunk elemezni, és remélhetőleg újra próbálkozhatunk.”
Ha ez nem lett volna elég, Norrisnak még a sportfelügyelőknél is jelenése volt, ugyanis amikor végül kiállt a zöld oldalfalú abroncsokért, a pálya már annyira vizes volt, hogy nem tudott megállni, és átment a bokszbejáratot jelző vonalon, hogy aztán a másik irányba is megtegye ugyanezt. A döntéshozók azonban csak megrovásban részesítették, amit azzal indokoltak, hogy a körülmények jelentősen romlottak az előző körhöz képest, amikor még problémamentesen áthaladt a kérdéses szakaszon.
Akadt azonban valaki, aki nem úszta meg valódi szankció nélkül a futamot. Lance Stroll esetében ugyanis a sportfelügyelők úgy döntöttek, hogy 10 másodperces büntetéssel sújtják, miután a nedves pályán ütközött Pierre Gaslyval, és őt ítélték hibásnak. Mindez a 11. helyen végző kanadai pilótának nem sokat számít, hiszen csapattársa, Sebastian Vettel már kört kapott mögötte, de emellé még két büntetőponttal is „jutalmazták”. Ezzel pedig összesen nyolc gyűlt össze neki, így már csak négy kell ahhoz, hogy egy versenyt ki kelljen hagynia. A büntetőpontjainak száma legközelebb az USA Nagydíj után fog csökkenni, vagyis Isztambulban és Austinban már vigyáznia kell.