Hamilton nyerte a káoszba fulladó Orosz GP-t, Verstappen a második helyig jött fel
2021. szeptember 26. 13:38
Már az időmérő edzés után is dörzsölhettük a tenyerünket, hiszen a vártnál jóval izgalmasabb futammal kecsegtetett az Orosz Nagydíj rajtrácsra, miután a felszáradó pályán Lando Norris szerezte meg a pole pozíciót Carlos Sainz és George Russell előtt, míg Lewis Hamilton csak a negyedik helyről rajtolhatott. Mindehhez hozzájött, hogy erőforráscsere miatt Max Verstappen csak a huszadik helyről várhatta a lámpák kialvását a szintén minden motorelemet kicserélő Charles Leclerc társaságában.
Maradt azonban meglepetés vasárnap délelőttre is: azok után, hogy szombaton Toto Wolff csapatfőnök már utalt rá, a Mercedes motort cserélt Valtteri Bottas autójában, a 17. helyre száműzve a finnt, aki végül a 16. rajtkockát foglalhatta el Antonio Giovinazzi váltócseréje miatt. Elsőre mindenki azt gyanította, hogy a címvédő istálló csak Verstappent akarja feltartani Hamilton szárnysegédjével, ám a Mercedes később azt a magyarázatot adta a cserére, hogy a Monzában beszerelt, gyakorlatilag vadonatúj motorral gondok adódtak pénteken, így szombatra egy sok kilométert futott egységet szereltek be, és miután Bottas csak hetedik lett az időmérőn, biztonsági okokból inkább bevállalták a cserét.
Akárhogy is történt, ez a tényeken nem változtatott, az egyik Mercedes a 4., a másik a 16. helyről várhatta a rajtot, amelyhez mindenki vagy a közepes, vagy a kemény gumin állt oda, lévén az esős időmérő miatt szabad volt a gazda a választás terén. Az első ötösből mindenki a sárga oldalfalú Pirelliket részesítette előnyben, míg a hatodik helyről induló Fernando Alonso már keményeket tett fel. A mezőny végén Verstappen és Leclerc, illetve Bottas is kemény gumin rajtolt.
Hogy még egy kicsit bonyolódjon a helyzet, közvetlenül a rajt utánra enyhe esőt vártak, Max Verstappennek viszont nemcsak ez, hanem a felvezető körben nem töltődő akkumulátora is gondot okozott, de csak egy rövid ideig, utána minden helyreállt az autójában.
A rajtot az élen álló kettős és Russell is jól kapta el, ugyanez viszont nem volt elmondható Hamiltonról, aki az egyenes későbbi részében így is ráesett az előtte haladókra, a kettes kanyar előtti féktávot viszont óvatosra vette, így Alonso, Stroll és Ricciardo is megelőzte, de a 2. körben a spanyolt sikerült visszaelőznie. Az élen Norris nem tudta megtartani az első helyet, így a 2. kör végén Sainz, Norris, Russell, Stroll, Ricciardo, Hamilton, Alonso, Pérez, Ocon és Räikkönen volt az első tíz sorrendje.
Verstappen három helyet javított, de csak miután levágta a kettes kanyart, miközben Bottas csak a 15. helyre jött fel. Az eső végül nem érkezett meg, Sainz és Norris ellépett Russelltől, aki mögött vonat alakult ki, Hamiltonnal a sor végén.
Verstappen nemsokára utolérte Bottast a 15. helyen, és nem is szöszmötölt sokat, a 13-as kanyar féktávján elkapta a szunyókáló finnt. Ha volt is olyan terve a Mercedesnek, hogy Bottasszal elkapja a hollandot, az ekkor ment füstbe.
Verstappen a 8. körben Gaslyt is lehagyta ugyanott, és csak 8 másodpercre volt Hamiltontól, ráadásul eggyel keményebb gumin haladt. A 11. körben Leclerc-t is lelépte a pontverseny éllovasa.
Az élen is volt izgalom, Norris nemsokára elkezdte támadni Sainzot, a 11. körben pedig majdnem neki is ment a hármas kanyarban. Hátrébb Verstappen is kis híján ütközött, miközben a Vettellel csatázó Leclerc mellé szúrt be, a monacói pedig nem vette őt észre és ráhúzta a kormányt.
A kerékcserék sorát Stroll kezdte a 12. körben, ő volt tehát az, aki elsőnek a bokszba hajtott kemény abroncsokért. A 13. körben Norris újabb rohamot indított, és a hátsó DRS-zónában elviharzott Sainz mellett, hátrébb pedig ugyanígy tett Verstappen Vettellel, és feljött a 9. helyre. Vettelt ezután Leclerc is megelőzte.
A kerékcserék sorát egy körrel Stroll után Russell folytatta, majd jött Sainz is (a Ferrari nagyon elrontotta a kiállását), Hamilton így feljött a harmadik helyre, de továbbra is Ricciardo mögé volt beragadva. A 16. körre Verstappen a kiállások miatt már 6. volt, és amint szabaddá vált előtte a pálya, azonnal elkezdte szórni a leggyorsabb köröket.
Az első kerékcserehullám után – amely során csak a két McLaren és Hamilton maradt az elejéből a közepes keveréken – néhány kör erejéig beállt a sorrend, Norris vezetett nagyjából 10 másodperccel Ricciardo előtt, akivel Hamilton nem tudott mit kezdeni, ahogy vele sem a nyakán lihegő Pérez.
Verstappen mögöttük pedig rohamosan közeledett, körönként több mint egy másodpercet verve Hamiltonra.
A 21. körben Hamilton közölte a csapattal, hogy álljanak készen Ricciardo alávágására, a Mercedes ezzel pedig sikeresen csapdába csalta a McLarent, aki kihívta Ricciardót (ők is elrontották a cserét), szabaddá téve az utat a címvédő előtt.
Pérez előtt ekkor lehetőség kínálkozott volna Hamilton támadására, hiszen a Mercedesnek már nem volt szélárnyéka, Hamilton azonban azonnal négy tizedet vert a mexikóira. Végül a 26. körben jött ki keményekért, mögötte pedig érkezett Verstappen is a közepesekért. A Mercedes pilótája visszaállt Ricciardo elé, tehát sikerült a bokszban átugrania az ausztrált.
Norris az élről a 28. körben érkezett a szerelőihez, hogy a negyedik helyre jöjjön vissza. Az első három sorrendje ekkor a még mindig kerékcsere előtt álló Pérez, Alonso és Leclerc volt.
Hamilton a kiállása után begyújtotta a rakétákat és megkezdte a rohamot a futamgyőzelemért. A 29. körben megelőzte Strollt és feljött a hetedik helyre, majd egy körrel később Sainzot és a még az első szett gumiján haladó Gaslyt is levadászta, így ezzel már ötödik volt. Hátrébb Verstappen beragadt Ricciardo mögé, de a visszaeső Aston Martin mellett ő is el tudott menni az ausztrált követve a 31. körben.
Amint letisztult a kép az elején, és a kerékcserét a kemény gumin legtovább húzók is letudták a maguk kiállását, Norris visszavette a vezetést, mögötte azonban fenyegetően közeledett Hamilton.
Úgy tűnt, csak idő kérdése, hogy mikor történik meg a helycsere, miközben az eső is beszállt a játékba: 10 körrel a vége előtt 5 percnyire volt a pályától.
A harmadik helyen Sainz haladt Ricciardo, Pérez, Alonso és a közepes gumikon a forgalomban csak küszködő Verstappen előtt, akiről egy ideig azt hihettük, hogy átállítják kétkiállásos taktikára, de végül nem cserélt.
A 45. körben Pérez megelőzte Ricciardót a negyedik helyért, de ekkor már mindenki az eget nézte, az eső ugyanis megjött. A 47. körben Norris le is csúszott a bukótérbe, de mögötte Hamilton is megingott, így nem tudott elmenni a McLaren mellett.
Öt körrel a vége előtt aztán igazán rákezdett, a mezőnyből többen is feltették az intermediate gumikat, de Norris és a tőle kissé lemaradó Hamilton kint maradt. Utóbbi a 49. körben viszont már bejött (a csapat magabiztosan állította, hogy erősödni fog az eső), így a McLaren fiatalja egyedül maradt az élen, és mint kiderült, rossz döntést hozott (ő közölte a rádión, hogy nem kellenek neki az interek), az 51. körben ugyanis már elkezdett szakadni az eső. Miután bemutatott egy félig megpördülést és kikecmergett a bukótérből, kénytelen volt ő is bejönni kerékcserére, Hamilton ekkorra azonban már messze járt.
Akinek viszont óriási lehetőséget kínált az eső, az Max Verstappen,
aki mindenkinél gyorsabb tempót diktált az intermediate abroncsokon, és egészen a második helyig kapaszkodott fel.
Hamiltonra persze már nem volt veszélyes, a Mercedes pilótája közel egyperces előnyben szelte át a célvonalat, és amellett, hogy győzelmével átvette a vezetést a pontversenyben, megszerezte pályafutása századik győzelmét.
Mögötte Verstappen, Sainz, Ricciardo, Bottas, Alonso, Räikkönen, Norris, Pérez és Russell ért célba az első tíz helyen.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, hamarosan kezdődik az Orosz Nagydíj! A Szocsiban rendezett futamok általában nem az adott szezon legizgalmasabb futamai, de minden jel arra mutat, hogy a mostani viadal igazán emlékezetes lehet. Az alábbi linkeken a hétvége eddigi eseményeiről olvashat.
A Mercedes úgy döntött, hogy három erőforráselemből is az ötödik darabot szereli be a finn pilóta autójába, aminek következtében a 16. helyről indul. Sokan azt gondolják, hogy a Mercedes versenyzőjének fel kell tartania az utolsóként rajtoló Verstappent, hogy a holland pilóta minél kevésbé tudjon felzárkózni. A két érintett azóta össze is futott egymással, és mivel szinte egyáltalán nem lehet hallani, hogy miről beszélgetnek, felmerül a kérdés, hogy vajon a nap eddigi híréről megy-e a társalgás.
A Sky Sportsnak nyilatkozva Christian Horner elárulta, Bottas motorcseréje őket nem igazán befolyásolja. „Sok mindent jelenthet az, hogy taktikai okokból cseréltek, de nekünk ez semmin nem változtat, a saját versenyünkre kell koncentrálnunk."
A manapság a Sky Sports szakértőjeként dolgozó Karun Chandhok hívta fel erre a figyelmet. Az indiai expilóta rámutatott, hogy a finn versenyző magas, míg a vb-éllovas alacsony leszorítóerővel kezdi meg a futamot. Ez utóbbi Pérez autójával összehasonlítva is jól kivehető.
A faenzai istálló történetének 300. futamára készül. Mindez persze a hivatalos statisztikák szerint nem igaz, de a korábbi Toro Rosso a név- és az arculatváltoztatást leszámítva lényegében ugyanaz a csapat maradt, mint korábban.
A Racefans értesülései szerint 40-ről 60 százalékra nőtt az esélye annak, hogy magyar idő szerint 3 órára, vagyis a futam első órájának végére eleredjen az eső. Pár perccel ezelőtt a nagytotál képen látható volt, hogy a háttérben esik.
Legalábbis akkor, ha nem jön közbe az eső vagy egy váratlan biztonsági autós fázis. A Pirelli szerint a közepes-kemény stratégia, illetve ennek fordítottja a leggyorsabb, ezt követi a lágy-kemény, majd a közepes-kemény-közepes.
Adam Cooper brit újságíró a Twitteren jelenti, hogy Bottasnak pénteken problémája volt azzal az erőforrással, amit Monzában kapott. Ennek következtében szombatra visszatették neki az egyik régi darabot, mára viszont úgy döntöttek, hogy újat szerelnek be neki. Persze kérdés, hogy ez a történet mennyire hihető.
Az első öt helyezett a sárga oldalfalú gumikon rajtol, elsőként Alonso töri meg a sort. Hozzá hasonlóan Pérez szintén a C3-asokon kezd, mint ahogyan Bottas, Leclerc és Verstappen is. Lágyakat egyelőre senki nem használ.
A mezőny elhagyta a rajtrácsot, nemsokára pedig elrajtol az Orosz Nagydíj.
Norrisnak jelentették, hogy helyi idő szerint 15:05-kor jöhet egy kis eső. A háttérben látható képek valóban az eső közeledését jelzik.
A holland pilóta az akkumulátorára panaszkodott, de később kijelentette, hogy minden rendben van.
Sainz vette át a vezetést a rajt után, őt Norris és Russell követi. Hamilton csak a 6., Verstappen a 18. helyen áll.
A kanadai pilóta a 7.-ről a 4.-re, míg a monacói a 19.-ről a 13. helyre jött fel. Ricciardo megelőzte Alonsót, így feljött az 5. helyre, Hamilton csak a 7.
Ezzel feljött a 6. helyre, miközben Bottas a 15., Verstappen a 16. pozíciót foglalja el. Pár másodpercig sárga zászló volt érvényben, de vélhetően csak törmelék miatt.
Az első hármasból egyértelműen a Ferrari pilótája kapta el a legrosszabbul a rajtot, ám a szélárnyéknak köszönhetően nemcsak Russellt előzte vissza, hanem a vezetést is átvette. Bottas és Verstappen eközben 14., illetve 15.
Az ausztrál versenyző egyelőre maga mögött tartja a címvédőt, miközben Sainz előnye már 1,8 másodperc, míg Russell közel 5 másodpercre van Norristól. Bottas és Verstappen továbbra is egymás mögött mennek. Az utóbbi körökben esett egy kis eső, de már enyhül az amúgy is alacsony intenzitás.
A brit pilóta mellett Stroll nem tud elmenni, mint ahogyan mögöttük sincsen előzés. Ha nem lesz biztonsági autó, akkor Sainz és Norris valószínűleg egymással fog megküzdeni a győzelemért.
A holland pilóta ugyanis elment Bottas mellett, így akármi is volt a Mercedes terve, a finn versenyző innentől kezdve nem tartja fel a vb-éllovast. Verstappen láthatóan meglepte Bottast a manőverrel.
A McLaren versenyzőjével közölték, hogy elképzelhető, hogy a B-tervre váltanak. Ez persze nem tudjuk, hogy pontosan mit jelent, de könnyen lehet, hogy elévágással fognak próbálkozni.
A holland pilóta megelőzte Gaslyt, így feljött a 13. pozícióba. Hátrébb Latifi és Giovinazzi csatázott, a kanadai pilóta kicsit kiterelte riválisát.
Sainz már szenved a gumikkal, ami a képeken is látszik, mivel Norris nagyon megközelítette. Verstappen veszélyes szituációba keveredett, ugyanis Vettellel és Leclerc-rel csatázott, végül utóbbit sikerült megelőznie.
A címvédő szemcsésedésre panaszkodott, miközben továbbra is a 6. helyet foglalja el Ricciardo és Pérez között. Norris vélhetően mindjárt megtámadja Sainzot.
A brit pilóta megpróbálta megelőzni a spanyol versenyzőt, ám Sainz visszaverte a támadást. Norris jelentős lendületet vesztett, ugyanis jelenleg 1,4 másodperccel marad el riválisától.
A kanadai pilóta a 4. helyről állt ki, és vélhetően a 3. lesz, miután mindenki teljesítette a kiállását, mivel senki nincs közvetlenül előtte. Norris szintén szenved a gumikkal, Verstappennek pedig az utolsó szektor nem megy.
Norris a hátsó egyenesben ment el a Ferrari mellett, így ő áll az élen. Verstappen Vettel megelőzésével már a 9., míg Russell szintén kiállt, és ahogyan az várható volt, Stroll mögé jött vissza.
A spanyol versenyző kiállt, ám a bal hátsó egy kicsit későn ment fel. Ennek kis híján az lett a következménye, hogy Stroll is megelőzte, de a kanadai versenyző végül mögötte maradt. Bottas viszont okozhat problémát nekik, ha utolérik.
A brit pilóta úgy döntött, hogy kint marad, annak ellenére is, hogy Sainzék elévághatnak. Verstappen már a 6., a holland pilótának kifejezetten jól jött, hogy Ocon és Räikkönen kiállt előle.
A holland pilóta megfutotta a verseny leggyorsabb körét, ami 1,2 másodperccel bizonyult gyorsabbnak Hamilton körénél. A brit pilóta még mindig nem tudott elmenni Ricciardo mellett.
A holland pilóta újabb leggyorsabb körrel jelentkezett, miközben a rádióban jelentette, hogy a bal első abroncsával már szenved. Hátrébb Sainz 3,6 másodpercre megközelítette Bottast, aki vélhetően még jó ideig kint fog maradni.
Ismét egy lila kör, ezúttal 1,3 másodpercet hozott Hamiltonon, de Alonso nemsokára megakaszthatja. Eközben a pálya közelében már esik az eső, könnyen lehet, hogy előbb-utóbb a mezőnyt is eléri a csapadék.
A finn pilótával közölték, hogy még mindig arra törekednek, hogy az első ötben végezzenek. Jelen állás szerint ezt elég nehéz elképzelni, legalábbis eső és biztonsági autó nélkül.
A brit pilóta közölte, hogy "készüljetek az elévágásra". A címvédő vélhetően a következő kör végén ki fog állni, kérdés, hogy a McLaren mit reagál erre.
Maradt minden a régiben, így elképzelhető, hogy a hétszeres világbajnok Ricciardót akarta beugrasztani. Verstappen közben 1 másodpercen belülre került Alonsóhoz képest, de támadni még nem tudott.
Itt a futam első drámája, ugyanis a McLaren szerelői lassan végeztek az ausztrál versenyző autójával. Ennek következtében Ocon is megelőzte az Olasz Nagydíj győztesét.
Mivel Ricciardo kiállt előle, és az elrontott kiállás miatt nem is jelent rá veszélyt, a brit versenyző elkezdhet a saját tempójában autózni. Pérez viszont nem tudja tartani a sebességét, így már 2 másodperces különbség alakult ki közöttük.
Mindezt a holland pilóta közölte a rádióban, és persze nyilvánvalóan költői túlzásról van szó, az éllovas egyértelműen szenved. Hamilton közben megfutotta a leggyorsabb kört.
A Mercedes pilótája 1 másodperccel volt gyorsabb honfitársánál. Az ő malmára hajthatja a vizet, hogy Bottas feltartja Sainzékat.
Körülbelül féltávnál Hamilton és Verstappen is kereket cserélt. Előbbi Stroll, utóbbi Russell mögé jött ki, és a két brit pilóta között Ricciardo is ott van. Nem sokkal korábban Sainz elment Bottas mellett.
Ezzel feljött a 11. helyre, így már csak 5 másodperc és Ricciardo választja el Hamiltontól. Norris a kör végén jönni fog kereket cserélni.
A McLaren pilótája a 4. helyre jött vissza Pérez, Alonso és Leclerc mögé. Bottas szintén kiállt csapattársa elől, aki időközben megelőzte Strollt, és már DRS-en belül van Sainz mögött.
A Mercedes versenyzője könnyedén ment el a spanyol pilóta mellett, és Toto Wolff csapatfőnök be is szólt neki rádión, hogy megnyerheti a futamot. Tény, hogy már csak 8 másodperccel marad el Norristól.
Az Alpha Tauri versenyzőjének mentségére szól, hogy még nem állt ki kereket cserélni. A címvédő megfutotta a verseny leggyorsabb körét, ami 4 tizedmásodperccel bizonyult gyorsabbnak Norrisénál.
Nem Ricciardót előzte meg, hanem mindketten elmentek Stroll mellett. Gasly eközben feltartja Sainzot, és a Red Bull jelenlegi, illetve egykori pilótája lassan utoléri őket.
A hétszeres világbajnok előnye már 10 másodpercnél is nagyobb a francia pilótával szemben, aki feltartja Sainzot, Ricciardót és Verstappent.
A francia pilóta kiment Verstappenék elől, miközben Schumachernek szóltak, hogy hajtson a garázsba. Norris megelőzte Leclerc-t, ami fontos a Hamilton elleni csata szempontjából.
Ismét egy leggyorsabb kört autózott, és szinte már utol is érte Leclerc-t. Könnyen lehet, hogy a következő körben meg is előzi, miközben Verstappen még mindig Ricciardo mögött van.
A brit pilóta simán elment riválisa mellett, aki azzal a lendülettel ki is állt, ám a kerékcsere lassú volt. Hamilton hátránya már csak 4 másodperc Norris mögött.
A mexikói pilótának 8,9 másodperc alatt cserélték ki a kerekeit. Alonso szintén kiállt, így Norris visszavette a vezetést, de Hamilton hátránya kevesebb mint 3 másodperc.
Alonso közvetlenül mögé jött ki, miközben Pérez is előtte van. A világbajnokság éllovasa így csak a 7. pozíciót foglalja el.
A finn pilótának pár körrel korábban szóltak, hogy előzze meg Vettelt, ám ez azóta sem sikerült neki. Könnyen lehet, hogy a finn versenyző nem fog ma pontot szerezni.
Norris ugyanis megfutotta a verseny leggyorsabb körét, amivel közel 2 másodpercre növelte az előnyét. Verstappen továbbra is a 7., és úgy néz ki, Alonsót sem tudja visszaelőzni.
Ez a Red Bull azonban nem Verstappené, hanem Pérezé. A mexikói pilóta így hiába próbálkozott, maradt az 5. pozícióban.
Bár most közeledett Norrisra, ha a futam végéig nem előzi meg, akkor akár ki is állhat, hogy megfussa a leggyorsabb kört. Sainz hátránya ugyanis közel fél perc a 3. helyen.
Bottasszal közölték, hogy 5-10 percen belül megérkezhet a csapadék. A háttérben egyértelműen látszanak az esőfelhők.
A Williams pilótája mindezt a rádióban jelezte. Honfitársai továbbra is vezetik a versenyt, Hamilton hátránya 1 másodperc környékén mozog.
A lelátókon már érzékelik, hogy megérkezett az eső, de Verstappen szerint még jók a körülmények. Pérez megelőzte Ricciardót, így feljött a 4. pozícióba.
A McLaren versenyzője szélesre futott, de Hamilton nem tudta kihasználni a lehetőséget. Egyértelmű, hogy vizes a pálya, így nagyon kell vigyázniuk.
A mexikói pilóta így a 3., Alonso az 5. helyen áll. Vettellel közlik, hogy rosszabbak lesznek a körülmények, és hátulról számos pilótát kihoznak.
Hamiltont kihívták, de ő maradt kint, mert szerinte nem annyira rosszak a körülmények. Eközben a két Aston Martin ütközött, de folytatni tudták a futamot. Verstappen, Sainz és Ricciardo is kiállt a bokszba.
Norris és Hamilton még mindig nem állt ki. Az ifjabbik brit pilótának szóltak, hogy a 10-es kanyarnál vigyázzon, de ő annyit mondott, hogy fogja be.
Elképesztően izgalmas lesz az utolsó három kör. Hamilton úgy döntött, hogy intereket kér, míg Norris kint maradt. A címvédő hátránya 23 másodperc. Alonso és Pérez szintén nem volt bokszban. Hátrébb is zajlanak az események, Gasly és Stroll ütközött.
Norris az 5-ös kanyarban szélesre ment, így átadta a vezetést Hamiltonnak, ami egyébként is idő kérdése volt. Verstappen eközben már a 3. helyre jött fel,
A McLaren pilótája még az előző körben végül kiállt, azonban addigra már megelőzte Verstappen. Norris a 8. helyre esett vissza Pérez elé. Leclerc szintén sokáig volt kint a közepeseken. Egy körrel a vége előtt Hamilton 52 másodperccel vezet Verstappen előtt, Sainz a 3. helyen áll.
A brit pilóta hihetetlen körülmények között szerezte meg a 100. győzelmét! Előnye akkora, hogy Verstappenékre még rengeteget kell várni.
Hamilton után a többiek is beértek: Verstappen az utolsó helyről rajtolva végül minimalizálta a veszteséget, és a 2. helyen fejezte be a futamot, a rajt után vezető Sainz pedig szintén felállhat a dobogóra.
A finn pilóta az elsők között állt ki cserére, így az esőgumikon sok pozíciót javított. Végül Ricciardo mögött az 5. helyen ért célba. Őket Alonso, Norris, Räikkönen, Pérez és Russell követi. Norris azzal vigasztalódhat, hogy megfutotta a leggyorsabb kört.
Hamilton ezzel átvette a vezetést a bajnokságban, de előnye csupán 2 pont Verstappennel szemben. Bottas 5. és Pérez 9. helyének köszönhetően a Mercedes növelte a pontkülönbséget a Red Bull előtt. Az utolsó (jelen állás szerint) hét nagydíj hihetetlenül izgalmasnak ígérkezik. Mi ezzel szeretnénk megköszönni figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal.