Lewis Hamilton és Max Verstappen monzai balesete bőven szolgáltat beszédtémát a soron következő futamig, és persze remek alkalmat biztosít a két csapatnak is, hogy tovább küzdjön egymással a pályán kívül. A pszichológiai hadviselés az ütközés után leginkább abban nyilvánult meg, hogy a hétszeres világbajnok Verstappen viselkedését furcsállta, amiért nem nézte meg, hogy jól van-e, Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója pedig csak színjátéknak nevezte, hogy a Mercedes Hamilton nyaksérülését emelte ki.
Magával az ütközéssel kapcsolatban azonban korántsem volt akkora az egyet nem értés, mint a két vb-aspiráns silverstone-i csattanása után, amikor is a Red Bull vezetése minden eszközzel igyekezett bizonyítani, hogy Hamilton hibázott, Christian Horner pedig többször is hangsúlyozta, hogy egy hétszeres világbajnoktól elfogadhatatlan az ilyen manőver.
Persze a Red Bull csapatfőnöke a monzai affér után is igyekezett megvédeni Verstappent, mindezt azonban ő és Helmut Marko, az energiaitalosok tanácsadója is jóval kisebb vehemenciával tette, ami Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója szerint árulkodó jel. „Nyilván erősen úgy éreztük, hogy Lewis abszolút semmi rosszat nem csinált, és túlnyomórészt Max volt a hibás.
És szerintem ha megnézzük, hogy még Helmut és Christian sem próbálta meg Lewist hibáztatni, az érezteti, hogy tudták, Max volt a hibás, hiszen minden lehetőséget megragadnak Lewis hibáztatására
– utalta az egyéb esetekre a szakember.
Christian Horner a verseny után valóban enyhébb hangnemet ütött meg a vártnál. „Én úgy érzem, Max megérdemelt volna egy kicsit több helyet a kettes kanyarban. Lewis szerintem elég helyet hagyott neki az egyesben, de a kettesben szerintem hagyhatott volna többet is. De biztos vagyok benne, hogy a másik srác ellenkezőleg látja, objektíven nézve pedig ki kell mondani, hogy versenybaleset történt."
A felügyelők ugyanakkor másképp látták, és az Orosz Nagydíjra három helyes rajtbüntetéssel sújtották Verstappent.
Az ütközés után a szakértők és a pilóták között sem volt teljes az egyetértés abban, hogy érdemelt-e büntetést Verstappen. A britek több korábbi pilótája is amellett érvelt, hogy igen, Damon Hill szerint pedig a holland egyenesen előre kitervelten ütközött, míg a Sky Sports szakkommentátoraként dolgozó Martin Brundle kitartott a futam közvetítése közben megfogalmazott véleménye mellett, és továbbra is versenybalesetnek minősítette a történteket.
Ugyanígy véli a kétszeres világbajnok Fernando Alonso is, aki szerint sem Hamilton, sem Verstappen nem tett semmi rosszat, és pusztán balszerencse, hogy mindketten kiestek. „Mindketten bajnokok és mindketten elmennek a határig. Sajnálatos pozícióban voltak és ott volt a kerékvető is, ami megdobta egy kicsit a Red Bullt, majd összeértek a kerekek, a gumi pedig megreptette az autót. De alacsony sebességnél történt, 30-40 km/h-val mentek, nem volt veszély, nem volt semmi.
Nem hiszem, hogy nagy dolog történt. Silverstone-ban talán igen, de ez versenybaleset volt."
„Szerintem Lewis megpróbált szélesen fordulni az egyes kanyarban, hogy talán a kanyar levágására kényszerítse Maxot. Max viszont nem vágta le a kanyart, a külső íven maradt, de aztán nem maradt hely neki a kettes kanyar belső ívén.
Mindketten azt tették, amit kellett, és sajnos összeértek.
Láttam a rajt ismétlését, és Giovinazzi ugyanígy ért össze Leclerc-rel, Stroll pedig Pérezzel, de náluk nem a kerék ért össze a kerékkel, ezért nem ugyanaz lett a végkifejlet."