Korábban is napvilágot láttak már különböző részletek a Netflix Michael Schumacherről készült dokumentumfilmjéből, a "Schumacher" megjelenésével azonban most már a teljes alkotást egyben megnézhetjük, így semmi nem marad rejtve. Aki esetleg ezt még nem tette meg és szeretné megtenni a jövőben anélkül, hogy bármilyen részletet is megtudna, az most ne olvasson tovább, az alábbiakban ugyanis Michael Schumacher szavai következnek arról, hogy miként élte meg Ayrton Senna halálát.
Schumacher természetesen többször nyilatkozott már Sennáról a pályafutása során, és az is köztudott volt, hogy még a visszavonulás gondolata is megfordult a fejében a háromszoros világbajnok brazil balesete után, a Netflix filmje azonban eddig nem látott betekintést nyújt abba, hogy az akkor még csak a jövő sztárjának számító német pilóta hogyan viselte a tragédiát.
A film a számos egyéb interjú mellett nagyban épít egy Schumacherrel készült 1994-es beszélgetésre, amelyben az évet Senna fő riválisaként kezdő, a brazilt a Csendes-óceáni Nagydíjon és Interlagosban is legyőző Benetton-pilóta kendőzetlen őszinteséggel eleveníti fel, hogy min ment keresztül az imolai fekete hétvége után.
„Olyan sok ehhez hasonló balesetet láttunk, még rosszabbakat is. Olyan baleseteket, amelyek látszólag súlyosabbak voltak az ő baleseténél. Az ember pedig nem számít ilyesmire – idézte fel Schumacher a Senna balesete utáni órákat. – Azt gondolja, hogy »igen, talán van egy-két zúzódás a karján, vagy talán eltörte a lábát«. Aztán visszamegy, feláll a rajtrácsra, és közben nem tudja, hogy mi történik, mivel senki nem jön oda, hogy elmagyarázza a helyzetet. És csak arra gondolsz, hogy »igen, a versenynek folytatódnia kell, mindenki versenyezni fog, úgyhogy neked is ezt kell tenned«. Nem látod okát, hogy miért ne versenyeznél."
Az újraindított futamot megnyerő Schumacher először a dobogó felé menet értesült arról, hogy Senna nagyon rossz állapotban van. Flavio Briatore, a Benetton akkori csapatfőnöke a filmben elmondja, akkor látta először Schumacher egy másik arcát. „Felálltunk a dobogóra, előtte pedig azt mondták nekünk, hogy kómában van, de a kóma sok mindent jelenthet. Jelentheti azt is, hogy másnap fel fog ébredni, de azt is, hogy nagyon rossz a helyzet. Ezt nem lehet megítélni, és mivel még mindig nem gondolsz arra, hogy valami különösen rossz dolog történt, nem hiszed el – emlékezett Schumacher. – Két órával a verseny után történt, hogy Mr. Walkinshaw odajött és azt mondta, »nagyon rosszul fest a helyzet«, én viszont azt gondoltam, »Nem! Kómában van, de ez még nem jelent semmi rosszat.« Ő viszont azt mondta, »nem, nem fest túl jól«.”
„Később aztán valaki odajött és közölte velem, hogy meghalt, egy perccel később pedig valaki más azt, hogy még mindig kómában van. Akkor még olyan keveset tudtunk, hogy nem tudtuk eldönteni, hogy mit gondoljunk.
Én továbbra sem hittem el, hogy meg fog halni. Akkor egyszerűen nem tudtam erre gondolni. Úgy voltam vele, hogy »nem, ő lesz a világbajnok, talán kihagy egy-két versenyt, de aztán visszatér.«"
A szóban forgó 1994-es interjú egy korábban nem látott és talán legerősebb része az, ahogy Schumacher arról beszél, min ment keresztül akkor, amikor egy silverstone-i teszten először ült autóba Senna halála után. „Két héttel a baleset után volt a legrosszabb, amint el kellett fogadnom, hogy tényleg meghalt. Elmentem Silverstone-ba, és hirtelen mindent más szemmel kezdtem nézni.
Körbementem a pályán egy utcai autóval, és arra gondoltam, »ennél a pontnál meghalhatsz, ennél a pontnál is meghalhatsz«. Azt mondtam magamnak, »ez őrület, annyit teszteltél és versenyeztél itt, de olyan sok hely van, ahol balesetet szenvedsz és azonnal meghalhatsz.« Csak erre tudtam gondolni."
Schumacher elárulta, hogy aludni sem tudott éjszaka, és előfordult vele, hogy csak úgy felébredt. Emellett abban sem volt biztos, hogy fog-e tudni úgy Forma-1-es autót vezetni, mint a baleset előtt. „Nem tudtam, hogy milyen lesz, amikor majd újra versenyautóba ülök. Nem voltam biztos benne, hogy tudok úgy vezetni, hogy ne gondoljak egyfolytában arra, hogy »itt meghalhatsz, vagy ha itt kicsúszol, az nagyon rossz lesz«. Nagyon furcsa volt."
Ezt a film már nem említi meg, de alighanem nem véletlen, hogy a német pilóta pályafutása hátralevő részére a pályák és az autók biztonságosabbá tételének egyik élharcosává vált.